انتظامی

از دستگیری سارق منزل در کمد تا بازداشت سارقان کلینیک دندانپزشکی



به گزارش خبرنگار مهر، کلان‌شهر تهران بستر حوادث و جرایم مختلفی است. هر روز تماس‌های زیادی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تهران گرفته می‌شود که بسیاری از آنها عملیاتی شده و منجر به دستگیری مجرم یا مجرمانی می‌شود.

در این بسته خبری به گوشه‌ای از مأموریت‌ها، حوادث و جرایم می‌پردازیم.

موبایل قاپ شرق تهران در دام پلیس

سرهنگ جلیل موقوفه‌ای رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از دستگیری ۲ موبایل قاپ حرفه‌ای حین سرقت و کشف ۱۰ فقره سرقت خبر داد.

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ افزود: در پی افزایش سرقت موبایل قاپی در محله “غیاثی” رسیدگی به موضوع و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار تیم عملیات کلانتری غیاثی قرار گرفت و گشت زنی‌های هدفمند افزایش یافت.

وی گفت: گشت زنی‌های انتظامی ادامه تا اینکه روز گذشته مأموران به راکب و ترک نشین یک دستگاه موتورسیکلت مشکوک می‌شود.

رئیس پلیس پیشگیری تهران افزود: با تحت نظر قرار دادن موتورسواران، مأموران هر ۲ متهم را هنگام موبایل قاپی از شهروندی مشاهده و در حالی که قصد داشتند با سرعت در خلاف جهت خودروها متواری شوند در یک تعقیب و گریز کوتاهی متهمان زمین گیر و دستگیر شدند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: در بررسی اولیه از متهمان یک دستگاه تلفن همراه که لحظاتی قبل سرقت کرده بودند کشف و متهمان به ۱۰ فقره سرقت با همکاری یکدیگر معترف شدند.

سرهنگ موقوفه‌ای با اشاره به سوابق سرقت و تحمل حبس متهمان در زندان در پایان خاطر نشان کرد: تحقیقات بیشتر برای کشف جرایم احتمال متهمان ادامه دارد.

سارق منزل داخل کمد دستگیر شد

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از دستگیری سارق منزل ویلایی محله مسعودیه حین سرقت خبر داد و گفت: سارق داخل کمد پنهان شده بود که دستگیر شد.

سرهنگ موقوفه‌ای گفت: در روز گذشته در پی اعلام شهروندان مبنی بر حضور سارق در یکی از منازل ویلایی در محله مسعودیه تیم عملیات کلانتری مسعودیه سریعاً به محل اعزام شدند.

وی با بیان اینکه در بررسی اولیه مشخص شد که مالک در منزل حضور ندارد و خانه ویلایی فاقد سکنه می‌باشد افزود: با هماهنگی‌های قضائی مأموران وارد منزل شده بهم ریخته خانه را مشاهده و متوجه شدند گاو صندوق مستقر رد خانه باز شده است.

رئیس پلیس پیشگیری تهران به دستگیری متهم در داخل کمد اشاره کرد و گفت: متهم ۳۵ ساله با هوشمندی شهروندان و اطلاع به موقع آنان در محل جرم دستگیر و به کلانتری انتقال یافت.

این مقام انتظامی تصریح کرد: متهم به سرقت از منزل با همدستی یکی دیگر از همدستان خود در هفته گذشته معترف و اظهار داشت مجدداً با توجه به اطلاع از عدم حضور مالک به تنهایی جهت سرقت مجدد مراجعه کرده است.

سرهنگ موقوفه‌ای به شناسایی مال باخته و دعوت وی به کلانتری اشاره و در پایان خاطر نشان کرد: تحقیقات بیشتر برای کشف جرایم احتمال متهم و دستگیری همدست وی ادامه دارد.

دستگیری خرده فروش دره فرحزاد

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری یک سوداگر مرگ در محله فرحزاد و کشف یک کیلو تریاک خبر داد.

سرهنگ موقوفه‌ای گفت: با توجه به شکایت‌های مردمی و تردد کارتن خواب‌ها و معتادان متجاهر در دره “فرحزاد” و خرده فروشی تعدادی سوداگر مرگ در این منطقه، روز گذشته پاکسازی این منطقه در دستور کار مأموران کلانتری قرار گرفت.

وی با بیان اینکه تردد معتادان متجاهر رابطه مستقیم را با تردد خرده فروشان در این منطقه دارد، افزود: در یک عملیات منسجم و غافلگیرانه یکی از سوداگران مرگ توسط مأموران شناسایی و پس از اجرای طرح مهار متهم، وی حین مبادله مواد دستگیر و در بررسی‌های بیشتر از متهم یک کیلو تریاک در ۲ بسته کشف شد.

رئیس پلیس پیشگیری تهران تصریح کرد: متهم ۴۵ ساله در تحقیقات اولیه به جرم خود و توزیع مواد مخدر در این محل اعتراف کرد.

سرهنگ موقوفه‌ای با اشاره به سوابق متهم و تحمل حبس در زندان در پایان خاطر نشان کرد: متهم برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

بازداشت سارقان کلینیک دندانپزشکی

رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری اعضای باند ۳ نفره سارقان ۷۰ میلیارد ریالی کلینیک دندانپزشکی خبر داد.

سرهنگ کارآگاه سیدقاسم موسوی فر بیان داشت: نوزدهم بهمن ماه سال گذشته پرونده‌ای با موضوع سرقت از کلینیک دندانپزشکی در کلانتری افسریه تشکیل شد و شاکی اظهار داشت، پس از انبار گردانی متوجه سرقت تعدادی از تجهیزات دندانپزشکی از قبیل: ایمپلنت، ابات منت و لوازم مصرفی به ارزش تقریبی ۷۰ میلیارد ریال شده است.

وی عنوان کرد: در بررسی‌های اولیه مشخص شد سرقت داخلی بوده و یکی از کارکنان کلینیک با داشتن ۲ سال سابقه انبارداری و دستیار دندانپزشک بودن فعالیت خویش را قطع کرده و به محل کار مراجعه نکرده است.

رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران با بیان اینکه اولین مظنون پرونده پس از هماهنگی‌های قضائی در مخفیگاهش دستگیر شد ابراز داشت: متهم در پی جویی های انتظامی به بزه ارتکابی اعتراف و اظهار داشت، با توجه به بروز مشکلات و اختلافات مالی فی ما بین شاکی و سایر اعضا کلینیک، با پیشنهاد و همدستی ۲ تن از سایر اعضای کلینیک سرقت را انجام داده است.

کارآگاه موسوی فر افزود: در ادامه روند رسیدگی به پرونده سایر متهمان نیز دستگیر و در بررسی‌های بیشتر از محل سکونت این افراد تعدادی از اموال به سرقت رفته کشف شد.

این مقام انتظامی گفت: متهمان در تحقیقات تکمیلی به فروش اموال مسروقه در فضای مجازی و مغازه دارها اعتراف و شناسایی مالخران اموال مسروقه در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران به دستگیری یکی از مالخران اموال مسروقه اشاره کرد و گفت: متهمان با صدور قرار مناسب روانه زندان شده و کشف جزئیات پرونده در دست بررسی است.



منبع:مهر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا