آخرین اخباراخبار سیاسی ایران > سیاست‌خارجی

آمریکا به پیام ایران پاسخ داد



همشهری آنلاین – گروه سیاسی: یک مقام آمریکایی گفت که ایالات متحده به ایران اعلام کرده هیچ دخالت یا اطلاع قبلی در مورد حمله به کنسولگری در سوریه نداشته است.

سی ان ان نوشت: این تبادل پیام در بحبوحه نگرانی درباره گسترش جنگ بین اسرائیل و حماس به یک درگیری منطقه‌ای گسترده‌تر انجام می‌شود. ایران پس از حمله ای که اسرائیل را مقصر آن دانسته و دو تن از فرماندهان ارشد خود و پنج تن دیگر را در کنسولگری خود در سوریه از دست داده است، متعهد شده است که انتقام بگیرد.

سخنگوی شورای امنیت ملی گفت: ایالات متحده هیچ دخالتی در این حمله نداشت و ما از قبل از آن اطلاعی نداشتیم.

این مقام آمریکایی گفت که ایالات متحده این موضوع را مستقیماً به ایران اعلام کرده است.

آکسیوس اولین بار ارتباط آمریکا با ایران را گزارش کرد.

روز دوشنبه، وزارت امور خارجه گفت که ایالات متحده در حال جمع آوری اطلاعات بیشتر در مورد حمله روز دوشنبه در دمشق است، اما نسبت به هر گونه درگیری منطقه‌ای بیشتر ابراز نگرانی کرد.

متیو میلر گفت: «قبل از اینکه ما اطلاعاتی در مورد آنچه دقیقاً اتفاق افتاد، جمع آوری کنیم، نمی خواهم به طور خاص درباره‌اش صحبت کنم، البته ما همیشه نگران هر چیزی بوده‌ایم که تشدید کننده وضعیت باشد یا باعث افزایش درگیری در منطقه شود.

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران، به طور گسترده آمریکا را مسئول این حمله دانسته و گفته است «ایالات متحده باید پاسخگو باشد». امیرعبداللهیان گفت: وزارت امور خارجه ایران با توجه به نقش سوئیس در نمایندگی از منافع آمریکا در ایران، کاردار سوئیس را در ساعات اولیه روز سه‌شنبه به وقت محلی برای گفتگو در مورد این حادثه احضار کرد.

در ادامه گزارش سی ان ان آمده است: آمریکا از زمان آغاز جنگ اسرائیل و حماس، ایران را به حمایت از حملات نیابتی به اهداف آمریکا و کشورهای غربی متهم کرده است. مقامات آمریکایی همان زمان به نقل از آژانس اطلاعات ایالات متحده به سی ان ان گفتند که در ژانویه، یک حمله هواپیمای بدون سرنشین به یک پایگاه آمریکایی در اردن، سه سرباز آمریکایی را که ایالات متحده آن را به گروه مقاومت اسلامی در عراق و تحت حمایت ایران نسبت داد، کشت. اگرچه این حادثه تهران را غافلگیر کرد و رهبری سیاسی آنجا را نگران کرد.



لینک منبع خبر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا