رشد چند برابری سرقت اموال عمومی دستگاه‌های اجرایی استان مرکزی



به گزارش خبرنگار مهر مهدی زندیه وکیلی ظهر چهارشنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران استان مرکزی با تاکید بر بهره برداری دستگاه‌های اجرایی استان و فعالان صنعت ساختمان سازی از مطالعات صورت گرفته در حوزه گسل‌های زلزله عنوان کرد: باید طرح‌های مطالعاتی که در حوزه پیشگیری از وقوع بلایایی طبیعی و بحران مؤثر هستند از حالت کتابخانه‌ای خارج شده و به طور دقیق در فاز اجرایی قرار گیرد.

وی ادامه داد: هم اکنون در حال بررسی ساختمان‌هایی هستیم که بر روی گسل زلزله احداث شده است تا در قالب اقدام پیشگیرانه بتوان در طول سالهای آینده نسبت به جابجایی آنها اقدام کرد.

معاون فنی و عمرانی استاندار مرکزی تصریح کرد: براساس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان باید آمادگی لازم برای برفروبی در مناطق کوهستانی و ارائه خدمات به مسافرین وجود داشته باشد.

زندیه وکیلی با تشریح وضعیت سرقت اموال عمومی دستگاه‌های اجرایی استان مرکزی، عنوان کرد: به دلیل افزایش میزان سرقت اموال عمومی باید تمهیدات لازم از سوی شورای تأمین استان برای پیشگیری در دستور کار قرار گیرد.

وی در ادامه گفت: آمار سرقت علائم و تابلوهای راهنمایی و رانندگی، دوربین‌ها، کابل برق، ترانس، تأسیسات مخابرات، دریچه‌های شبکه آب و فاضلاب و غیره در سال جاری افزایش چند برابری پیدا کرده است و سرقت این اموال به شهروندان پیاده و موتورسواران آسیب جدی وارد می‌کند و امکان سقوط و فوت افراد و خطر جانی وجود دارد.

فعالیت ۱۴ زیرگروه در شورای مدیریت بحران استانداری

معاون فنی و عمرانی استاندار مرکزی با اشاره به فعالیت ۱۴ زیرگروه در شورای مدیریت بحران استانداری، بیان کرد: مطالعات خوبی در استان در خصوص بلایای طبیعی به ویژه زلزله انجام شده و برخی مطالعات در مدار اجرایی قرار گرفته است.

زندیه وکیلی گفت: در استان مرکزی و شهر اراک مطالعات پهنه‌بندی و ریزپهنه‌بندی زلزله صورت گرفته است و نتیجه آن در اختیار نظام مهندسی ساختمان قرار گرفت و ضرایب مختلفی برای طراحی ابنیه در نظر گرفته شده است که به اقتصادی شدن و ایمنی ساختمان‌ها کمک می‌کند.

وی ادامه داد: ریزپهنه بندی سایر نقاط استان نیز در دستور کار قرار دارد تا اطلاعات علمی مطلوبی بدست آید و رویکرد علمی مدیریت بحران تقویت شود.

معاون فنی و عمرانی استاندار مرکزی در پایان بیان کرد: پراکندگی گسل‌ها با توجه به اینکه استان مرکزی در کمربند زلزله ایران قرار دارد وجود داشته و باید طراحی ابنیه و ساختمان‌ها طوری صورت گیرد که ابنیه حتی با وجود قرار گرفتن در فاصله کم با گسل، مقاوم باشند و سازه‌های ایمن و مقاوم‌تری احداث شود.



منبع:مهر