مهارت آموری

عملیات اجرایی فیبرنوری خاکی مسیر کافه بلوچی- کلات سرباز آغاز شد



فرامرز دانش روزدوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: براساس اعلام اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سیستان وبلوچستان هزینه ابلاغی طرح ۲۱۶ میلیارد ریال و طول مسیر پلکانی فیبر ۹۵ کیلومتر و طول مسیر کر تاریک ۴۸۵ کیلومتر( از یک مرکز مخابراتی تا سایت مرکزی کر تاریک گفته می شود) است.

وی بیان کرد: به منظور دسترسی اهالی روستایی سطح شهرستان سرباز به شبکه پهن باند و همچنین توسعه زیرساخت ارتباطی و پایداری ارتباطات منطقه، اجرای فیبر نوری خاکی در مسیر  اصلی  کافه بلوچی- جشتگان- کارچان- باتک- کلات سرباز – شاردر با اتصال کلیه سایتهای جاده ای و روستایی فرعی به فاصله چهار کیلومتر از مسیر یاد شده ( اعم از اپراتور های  همراه اول، ایرانسل،  های وب و مراکز تلفن ثابت) از محل مصوبات سفر  وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به استان در دیماه ۱۳۹۹ اجرایی شده است.

وی افزود: اجرای یکهزار و۲۰۰ کیلومتر فیبر نوری خاکی در سطح استان در قالب طرح توسعه خدمات عمومی و اجباری USO،  تامین اعتبار و به شرکت مخابرات ایران ابلاغ گردیده و برای تسریع در روند اجرایی پروژه هماهنگی لازم با قرارگاه خاتم الانبیا جهت آغاز عملیات اجرایی بعمل آمده است.

وی از تلاشهای مخابرات منطقه سیستان و بلوچستان و قرارگاه خاتم الانبیا برای آغاز این پروژه مهم قدردانی کرد.

وی با بیان اینکه  شهرستان سرباز حدود ۱۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که فقط ۲ هزار نفر آن در شهر و بقیه در سطح ۴۴۰ روستا سکونت دارند، افزود: سرباز روستایی‌ترین شهرستان کشور است به همین سبب نیاز به تلفن و اینترنت پرسرعت و پایدار برای انجام امور لازم برای روستاییان یک ضرورت مهم است.

به گزارش ایرنا شهرستان‌ سرباز ۲۰ اسفند ۹۸ از شهرستان راسک منفک و از بخش به شهرستان ارتقا یافت و دارای چهار بخش شامل مرکزی، مینان، کیشکور و نسکند است که پرآب ترین و طویل ترین رودخانه استان را دارد.

منبع:ایرنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا