انتظامی

کشف ۲۰۰ تن روغن خوراکی احتکاری در جنوب تهران


به گزارش خبرنگار مهر، کلانشهر تهران بستر حوادث و جرایم مختلفی است. هر روز تماس‌های زیادی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تهران گرفته می‌شود که بسیاری از آنها عملیاتی شده و منجر به دستگیری مجرم یا مجرمانی می‌شود.

در این بسته خبری به گوشه‌ای از مأموریت‌ها، حوادث و جرایم می‌پردازیم.

کشف ۲۰۰ تن روغن خوراکی احتکار شده در جنوب تهران

سرهنگ علی ولی پور گودرزی در توضیح این خبر بیان داشت: در راستای پایش و کنترل بازار و جلوگیری از احتکار کالاهای اساسی، کارشناسان وزارت صمت و تعزیرات با محوریت این پلیس سرکشی از انبارها و رصد توزیع و قیمت کالاهای اساسی از جمله مواد غذایی را بر عهده گرفتند و مأموران این پلیس موفق شدند ۲۰ انبار کالا در جنوب تهران که انواع روغن خوراکی را احتکار کرده بودند، کشف کردند.

وی با اشاره به اینکه کاراگاهان هر ۲۰ انبار کالا را با دستور قضائی پلمپ کردند، افزود: از این انبارها بیش از ۲۰۰ تن روغن جامد و مایع خوراکی کشف و کارشناسان ارزش ریالی اموال کشف شده را ۵۰ میلیارد ریال اعلام کردند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران تصریح کرد: در این رابطه ۱۰ متهم دستگیر و متهمان در پی جوئی های انتظامی به جرم انتسابی اعتراف کردند.

کشف ۳۵۵ دستگاه تلفن همراه قاچاق در تهران

سرهنگ جلیل موقوفه‌ای اظهار داشت: در پی در یافت اخباری مبنی بر دپو و نگهداری تعداد زیادی گوشی تلفن همراه قاچاق و فاقد مجوز قانونی در یکی از مراکز تجاری محدوده خیابان جمهوری رسیدگی به موضوع را تیمی از مأموران کلانتری جامی بر عهده گرفته و تحقیقات میدانی را آغاز کردند.

وی با بیان اینکه مأموران در پی جویی های انتظامی هویت و مخفیگاه متهم را شناسایی کردند افزود: پس از اخذ مجوز قضائی روز گذشته تیمی از مأموران به مخفیگاه متهم مراجعه و در یک عملیات غافلگیرانه متهم را دستگیر و در بررسی از این محل ۳۵۵ دستگاه انواع تلفن همراه خارجی و قاچاق و بدون مجوزات قانونی کشف شد.

رئیس پلیس پیشگیری تهران تصریح کرد: متهم ۳۷ ساله در تحقیقات اولیه به جرم خود و نگهداری و توزیع تلفن همراه قاچاق در پوشش فروشنده تلفن همراه معترف و کارشناسان ارزش اموال کشف شده را ۲۵ میلیارد ریال اعلام کردند.

سرهنگ موقوفه‌ای با اشاره به اینکه خرید و فروش کالای قاچاق تهدید بزرگی برای امنیت اقتصادی کشور می‌باشد و پلیس به جد با عاملان برخورد خواهد کرد در پایان خاطر نشان کرد: پرونده و متهم برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

پایان راه جیب بران خارجی در شمال تهران

سرهنگ محمد باقر قدم زاده اظهار داشت: در پی افزایش سرقت از تلفن همراه و اشاء قیمتی شهروندان در بازار تجریش و اطراف امام زاده صالح رسیدگی به موضوع در دستور کار عملیات کلانتری ۱۰۱ تجریش قرار گرفت و تحقیقات ابتدایی را آغاز کردند.

وی با بیان اینکه مأموران در تحقیقات و پی جویی های انتظامی هویت متهمان را شناسایی کردند افزود: در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد دو خانم و یک پسر جوان با شگردهای مختلف اقدام به سرقت و جیب بری می‌کنند که حین گشت زنی با اطلاعات کسب شده متهمان را با همان مشخصات مشاهده که در حال درگیری با خانمی می‌باشند که بلافاصله در محل حاضر و متهمان را دستگیر کردند.

سرکلانتر یکم پلیس پیشگیری تهران ادامه داد: در بررسی بیشتر مشخص شد سارقان حین سرقت از شهروند بوده که مال باخته متوجه و با سارقان درگیر می‌شود که در بررسی از سارقان یک دستگاه تلفن همراه سرقتی که لحظاتی قبل سرقت کرده بودند کشف و متهمان که دو خواهر دوقلو و ۲۰ ساله و برادر ۱۷ ساله و از اتباع کشور همسایه بودند در تحقیقات اولیه به جرم انتسابی و جیب بری در محله تجریش و ۱۵ فقره سرقت مشابه معترف شدند.

سرهنگ قدم زاده با اشاره به اینکه تحقیقات بیشتر جهت کشف جرایم متهمان و شناسایی مال باختگان با توجه به سرقت‌های روزهای گذشته ادامه دارد در پایان خاطر نشان کرد: پرونده و متهمان برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

کشف ۲۰۰ تن روغن خوراکی احتکاری در جنوب تهران

دستگیر سارق دوربین‌های مداربسته محله سیدخندان

سرهنگ محمدقاسم طرهانی اظهار داشت: در پی افزایش سرقت دوربین‌های مداربسته منازل و اماکن عمومی در محله سیدخندان رسیدگی به موضع و دستگیر سارق یا سارقان را تیمی از مأموران کلانتری ۱۲۰ سید خندان بر عهده گرفتند.

وی با بیان اینکه مأموران در تحقیقات و پی جویی های انتظامی هویت و مخفیگاه متهم را شناسایی کردند افزود: در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد سارق تکرو با موتورسیکلت به محل سرقت مراجعه و با شناسایی دوربین مداربسته در تاریکی شب اقدام به سرقت می‌کند که با اخذ مجوز قضائی در یک عملیات منسجم پلیسی سارق در محل دستگیر و در بررسی از محل تعداد ۱۰ دستگاه دوربین مداربسته سرقتی کشف شد.

جانشین پلیس پیشگیری تهران ادامه داد: متهم ۴۲ ساله در تحقیقات اولیه به جرم انتسابی و سرقت دوربین‌های مداربسته در محله سید خندان معترف و مال باختگان شناسایی شدند.
سرهنگ طرهانی با اشاره به اینکه تحقیقات بیشتر جهت کشف جرایم احتمالی متهم و شناسایی مال باختگان ادامه دارد در پایان خاطر نشان کرد: پرونده و متهمان برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.



منبع:مهر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا