انتظامی

از کشف مواد محترقه در شمال تهران تا مواد افیونی در جنوب پایتخت



به گزارش خبرنگار مهر، کلانشهر تهران بستر حوادث و جرایم مختلفی است. هر روز تماس‌های زیادی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تهران گرفته می‌شود که بسیاری از آنها عملیاتی شده و منجر به دستگیری مجرم یا مجرمانی می‌شود.

از این پس در این بسته خبری به گوشه‌ای از مأموریت‌ها، حوادث و جرایم می‌پردازیم.

کشف ۸ هزار انواع مواد محترقه در شمال تهران

سرهنگ علی کریمی رئیس کلانتری ۱۳۳ شهر زیبا از کشف ۸ هزار عدد انواع مواد محترقه در شمال تهران خبر داد و گفت: کارشناسان ارزش اموال کشف شده را ۶۰۰ میلیون ریال محاسبه کردند.

وی اظهار داشت: روز گذشته عملیات کلانتری ۱۳۳ شهر زیبا حین گشت زنی به فردی که با یک کوله پشتی که به نظر وزن زیادی داشت، مشکوک می‌شوند.

کریمی با بیان اینکه مأموران برای بررسی بیشتر به متهم مراجعه کردند افزود: متهم با مشاهده مأموران کوله پشتی را رها کرده و متواری می‌شود که در تعقیب و گریز کوتاهی متهم زمین گیر و دستگیر می‌شود و در بازرسی اولیه از کوله پشتی متهم تعداد بیش از ۸ هزار انواع مواد محترقه کشف شد.

وی تصریح کرد: متهم در کلانتری به بزه انتسابی و پخش و توزیع مواد محترقه در شمال تهران معترف شد و کارشناسان ارزش اموال کشف شده را ۶۰۰ میلیون ریال محاسبه کردند

رئیس کلانتری شهر زیبا با بیان اینکه شهروندان از خرید مواد محترقه غیر مجاز و دست ساز که موجب بروز اتفاقات جبران ناپذیر خواهد بود به جد پرهیز کنند در پایان خاطرنشان کرد: پرونده متهم برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

سارق خودروهای ون در دام پلیس

سرهنگ جلیل موقوفه‌ای رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از دستگیری سارق حرفه‌ای خودرو در محله مشیریه خبر داد.

وی در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: در پی افزایش سرقت خودرو در محله مشیریه به خصوص خودروهای ون بررسی موضوع در اختیار تیمی از مأموران زنده کلانتری این محله قرار گرفت.

موقوفه‌ای با بیان اینکه در تحقیقات محلی و شگردهای پلیسی هویت و مخفیگاه متهم شناسایی شد افزود: با هماهنگی قضائی روز گذشته تیمی از مأموران کلانتری مشیریه به مخفیگاه متهم اعزام و در یک عملیات منسجم پلیسی موفق شدند متهم را در مخفیگاهش دستگیر کنند.

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ در ادامه بیان داشت: در بررسی‌های بیشتر از مخفیگاه متهم ۱۰۲ قلم قطعات و لوازم سرقتی از قبیل: ۱۱ دستگاه ضبط، ۵ دستگاه رینگ و لاستیک، ۲ دستگاه گیربکس خودرو، ۸۱ عدد ریموت خودرو، ۵ عدد باطری و لوازم و محتویات داخل خودرو که اکثراً متعلق به خودرو ون بودند کشف و کارشناسان ارزش اموال کشف شده را ۳ میلیارد ریال محاسبه کردند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه متهم تا کنون به ۳ فقره سرقت خودرو ون معترف هر سه مال باخته شناسایی شده اند افزود: و شناسایی سایر مال باختگان و کشف جزئیات پرونده کماکان ادامه دارد.

کشف احتکار کالاهای اساسی در تهران

سردار حمید هداوند جانشین پلیس تهران بزرگ، گفت: با نزدیک شدن ایام پایانی سال و نظارت بر توزیع کالای اساسی در بازار، طرح مشترک بازرسی از انبارها و برخورد با محتکران اقلام ضروری به صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس امنیت اقتصادی تهران قرار گرفت.

وی افزود: مأموران با هماهنگی قضائی به همراه کارشناسان اداره صمت طی چندین مرحله بازرسی از انبارها و مغازه‌های عمده فروشی مواد غذایی در شهر تهران یک انبار احتکار کالاهای اساسی مورد نیاز شهروندان را از قبیل: انواع خشکبار و حبوبات نظیر نخود، لپه، پسته، برنج ایرانی و خارجی کشف کردند.

جانشین پلیس تهران بزرگ با اشاره به اینکه کارشناسان، ارزش کالاهای کشف شده را ۷۰ میلیارد ریال برآورد کرده اند، عنوان داشت: در این راستا مالک انبار شناسایی و متهم پس از تکمیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

سردار هداوند خاطر نشان کرد: با توجه به نزدیک شدن به ایام پایانی سال و خرید شب عید، همچنین لزوم جلوگیری از قاچاق و احتکار در جهت تنظیم بازار، رفع نیازها و مایحتاج ضروری مردم در صورت مشاهده هرگونه کالای قاچاق و احتکار کالا با پلیس به شماره‌های ۰۲۱۶۶۷۴۷۲۴۳ و ۰۹۹۹۹۸۷۱۳۹۲ تماس بگیرند.

کشف ۷۳ کیلو انواع مواد افیونی

سرهنگ عبدالوهاب حسنوند رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ از دستگیری ۳ تن از سوداگران مرگ در جنوب پایتخت و کشف بیش از ۷۳ کیلو انواع مواد مخدر در مخفیگاهشان خبر داد و گفت: در پی ارجاع چندین فقره شکایات و گزارشات مردمی مبنی بر فعالیت مجرمانه یکی از فروشندگان مواد مخدر در جنوب پایتخت پرونده‌ای در این رابطه تشکیل و تیمی از مأموران پایگاه یکم این پلیس رسیدگی به موضوع را به عهده گرفتند.

وی افزود: به دنبال این موضوع با رصد دقیق فعالیت مجرمانه متهم و همدستانش که با وی همکاری می‌کردند مشخص شد مخفیگاه وی در یکی از محله‌های جنوب تهران است، به همین منظور موضوع به مقام قضائی منعکس و دستور بازداشت متهم دریافت شد.

این مقام انتظامی افزود: پس از هماهنگی با مقام قضائی روز گذشته در عملیاتی ضربتی متهم و ۲ تن از همدستانش را دستگیر و در بازرسی از محل ۷۳ کیلو و ۳۵۴ گرم انواع مواد مخدر و مبلغ ۶۹ میلیون ریال وجه نقد حاصل از فروش مواد مخدر کشف کردند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران در پایان با بیان اینکه در راستای ضربه زدن به بنیان‌های مالی سوداگران مرگ یک دستگاه خودرو که قاچاقچیان در جابجایی و قاچاق مواد مخدر از آن استفاده می‌کردند، توقیف و به پارکینگ هدایت شد، خاطرنشان کرد: مأموران خدوم و تلاشگر مجموعه پلیس مبارزه با مواد مخدر به صورت شبانه روز از نقطه صفر مرزی تا قلب پایتخت را مدام و مستمر تحت کنترل و رصد اطلاعاتی دارند و عزم و اراده پلیس در برخورد با سوداگران مرگ بسیار جدی است و پلیس از هیچ اقدام و کوششی در این رابطه فروگزار نخواهد بود.

کشف بیش از ۱۸۰ هزار عدد مواد محترقه

سرهنگ پیام کاویانی رئیس پلیس امنیت عمومی از کشف بیش از ۱۸۰ هزار عدد انواع مواد محترقه غیرمجاز در ۲۴ ساعت گذشته در پایتخت خبر داد و گفت: در راستای اقدامات پیشگیرانه حوادث چهارشنبه آخر سال، تیم‌های مختلف این پلیس از واحدهای صنفی مربوط بازرسی و موفق شدند در ۲۴ ساعت گذشته ۱۸۸ هزار و ۹۸۳ عدد انواع مواد محترقه غیر مجاز و همچنین ۲ کیلو و ۵۰۰ گرم اکلیل سرنج کشف کنند.

این مقام انتظامی به ارزش ریالی کالاهای کشف شده اشاره و اعلام داشت: کارشناسان ارزش اموال کشف شده را قریب به ۲ میلیارد ریال اعلام کرده اند.

رئیس پلیس امنیت عمومی تهران تصریح کرد: در این عملیات به ۲۲۳ واحد صنفی تذکر داده شد و ۲۰ واحد صنفی ابلاغ اخطاریه پلمب دریافت کرده و همچنین ۳ واحد صنفی با هماهنگی قضائی پلمب شد.

سرهنگ کاویانی در پایان به دستگیری ۸ متهم که به تجمیع و توزیع و تولید مواد محترقه غیر مجاز می‌پرداختند اشاره کرد و تاکید کرد: پلیس با آماده باش کامل در شب چهار شنبه آخر سال در کنار مردم خواهد بود و افرادی که در چهارشنبه آخر سال اقدام به اخلال در نظم و امنیت عمومی و با رفتارهای هنجار شکنانه برای نوامیس مردم مزاحمت ایجاد کنند دستگیر و به مراجع قضائی معرفی خواهند شد.



منبع:مهر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا