انتظامی

از توقیف خاور درخت‌های سرقتی تا دستگیری کش رو زن متروهای تهران


به گزارش خبرنگار مهر، کلان‌شهر تهران بستر حوادث و جرایم مختلفی است. هر روز تماس‌های زیادی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تهران گرفته می‌شود که بسیاری از آنها عملیاتی شده و منجر به دستگیری مجرم یا مجرمانی می‌شود.

در این بسته خبری به گوشه‌ای از مأموریت‌ها، حوادث و جرایم می‌پردازیم.

کشف اموال مسروقه یک کارگاه تولیدی

سرهنگ جلیل موقوفه‌ای در تشریح جزئیات این خبر بیان داشت: صبحگاه پنج شنبه بیست و پنجم فرودین ماه درپی اعلام یک فقره سرقت کارگاه تولیدی لباس در محله “جامی” تیمی از مأموران عملیات کلانتری این محل با حضور در محل جرم تحقیقات میدانی را آغاز کردند.

وی با بیان اینکه در بررسی به عمل آمده مشخص شد ۴ مرد با استفاده از یک دستگاه خودروی وانت وارد کارگاه شده و تعداد زیادی لباس و دوک نخ سرقت کرده اند افزود: در ادامه تحقیقات پلیسی، هویت و مخفیگاه متهمان شناسایی و با اخذ مجوزهای قضائی در یک عملیات منسجم پلیسی ۲ تن از متهمان در مخفیگاه خود دستگیر و اموال به سرقت رفته در همین مکان کشف شد.

رئیس پلیس پیشگیری تهران ادامه داد: متهمان ۴۱ و ۴۳ ساله پس از انتقال به کلانتری به جرم ارتکابی با همکاری ۲ همدست دیگر خود اعتراف و کارشناسان ارزش اموال کشف شده را ۲۰ میلیارد ریال اعلام کردند.

سرهنگ موقوفه‌ای در پایان خاطرنشان کرد: تحقیقات بیشتر برای کشف جرایم احتمالی متهمان و دستگیری همدستان آنها ادامه دارد.

کلاهبرداری و فروش خانه موروثی ۶۲۰ میلیارد تومانی با سندهای جعلی

سردار علیرضا لطفی در توضیح این خبر گفت: اواخر دی ماه سال گذشته، زن جوانی به اداره سیزدهم پلیس آگاهی تهران مراجعه و اظهار داشت، به من و خواهرم یک قطعه خانه ویلائی به متر از ۳ هزار متر مربع در قلهک به ارث رسیده است که خارج از کشور زندگی می‌کردیم و مدتی قبل به کشور باز گشته و متوجه شدیم در سال ۹۸، خانه ویلای موروثی با اسناد جعلی فروخته شده است.

وی افزود: با رصدهای اطلاعاتی زن جوانی که با مدارک و اسناد جعلی خود را به عنوان مالک خانه ویلائی به خریدار معرفی کرده بود شناسایی و در یک عملیات پلیسی متهم در مخفیگاهش دستگیر و به پلیس آگاهی تهران انتقال یافت.

رئیس پلیس آگاهی تهران به دستگیری ۶ متهم در این پرونده اشاره کرد و افزود: در این عملیات پلیسی سرکرده باند در اسفند ماه سال گذشته دستگیر و کلیه اسناد و مدارک جعلی از مخفیگاه متهم کشف شد و در ادامه سایر اعضای این باند نیز دستگیر شدند.

سردار لطفی در پایان گفت: کارشناسان ارزش ریالی اموال کلاهبرداری شده را ۶۲۰ میلیارد تومان اعلام کرده اند و متهمان با صدور قرار قانونی برای تحقیقات تکمیلی در اختیار کارآگاهان اداره سیزدهم این پلیس قرار دارند.

سارق انباری‌های محله مجیدیه زن بود

سرهنگ جلیل موقوفه‌ای در تشریح جزئیات این خبر بیان داشت: در پی افزایش سرقت از انباری‌های محله مجیدیه تیمی از مأموران کلانتری این محله رسیدگی به موضوع و دستگیری سارق یا سارقان را بر عهده گرفتند.

وی گفت: تحقیقات پلیسی ادامه تا اینکه مأموران کلانتری از طریق اعلام مرکز فوریت‌های ۱۱۰ مطلع از حضور سارق انباری در ساختمانی شدند.

رئیس پلیس پیشگیری تهران به دستگیری زن ۴۲ در محل سرقت خبر داد و گفت: متهم به جرم ارتکابی و سرقت ۱۰۰ کیلو برنج و تعدادی ضبط و باند غیره اعتراف و برای تحقیقات تکمیلی به کلانتری انتقال یافت.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه تا کنون ۱۰ مال باخته شناسایی شده اند در پایان خاطرنشان کرد: کشف جزئیات پرونده کماکان ادامه دارد.

از توقیف خاور درخت‌های سرقتی تا دستگیری کش رو زن متروهای تهران

خاور حامل درخت‌های سرقتی توقیف شد

سرهنگ دوستعلی جلیلیان در تشریح این خبر گفت: روز گذشته مأموران کلانتری قلعه نو در گشت زنی‌های انتظامی به یک دستگاه خاور حامل اصله درخت‌های چند ساله و قطع شده مشکوک شدند.
وی عنوان کرد: با استفاده از علائم هشداری دستور توقف خودرو اعلام ولی راننده خودرو سعی در تغییر مسیر و فرار از محل را داشت که در یک عملیات پلیسی خودروی خاور توقیف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان ری به کشف ۱۱۵ اصله درخت و دستگیری متهمان اشاره کرد و گفت: در پی جویی های انتظامی مشخص شد که متهمان درختان را از حاشیه دیوار محصوری یک زمین زراعی قطع و سرقت کرده اند.

این مقام انتظامی ادامه داد: در شاخه دیگری از تحقیقات پلیسی مالک اصله‌های درخت شناسایی و متهمان به همراه شاکی برای رسیدگی قضائی به دادسرا معرفی شدند.

کش رو زن متروهای تهران بازداشت شد

سرهنگ جلیل موقوفه‌ای در تشریح جزئیات این خبر بیان داشت: عملیات کلانتری شهر زیبا حین گشت زنی در محله شهر زیبا به فردی که با روئیت مأموران تغییر مسیر داده مشکوک می‌شوند و برای بررسی موضوع به متهم مراجعه می‌کنند.

وی با بیان اینکه متهم با مشاهده مأموران با سرعت از محل متواری می‌شود افزود: طرح مهار متهم اجرا و مأموران در یک تعقیب و گریز موفق شدند متهم را دستگیر و در بررسی اولیه از ۳ دستگاه تلفن همراه سرقتی از وی کشف شد.

رئیس پلیس پیشگیری تهران ادامه داد: متهم ۲۵ ساله در تحقیقات اولیه به جرم معترف و در ادامه تحقیقات پلیسی مال باختگان اموال کشف شده و تلفن‌های همراه در اختیار آنان قرار گرفت.

سرهنگ موقوفه‌ای با اشاره به سوابق متهم در امر سرقت و حبس در زندان در پایان خاطرنشان کرد: تحقیقات بیشتر برای کشف جرایم احتمالی متهم و شناسایی مال باختگان ادامه دارد.



منبع:مهر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا