انتظامی

از کشف ۶۱ کیلو شیشه تا انهدام باند تولید داروی غیرقانونی


به گزارش خبرنگار مهر، شهر ۱۵ میلیون نفری تهران بستر حوادث و جرایم مختلفی است. هر روز تماس‌های زیادی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تهران گرفته می‌شود که بسیاری از آنها عملیاتی شده و منجر به دستگیری مجرم یا مجرمانی می‌شود.

از این پس در این بسته خبری به گوشه‌ای از مأموریت‌ها، حوادث و جرایم می‌پردازیم.

کشف ۶۱ کیلوگرم شیشه در جنوب تهران

سرهنگ عبدالوهاب حسنوند رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر پایتخت گفت: «در راستای تداوم اجرای طرح‌های قاطع و مبارزه بی امان با سوداگران مرگ، مأموران عملیات پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران با تلاش اطلاعاتی از دپوی و توزیع یک محموله مواد مخدر صنعتی که از مرزهای شرقی وارد کشور شده مطلع شدند. مأموران پلیس با رصد و اشراف اطلاعاتی محل دپوی مواد مخدر را در یکی از محله‌های جنوب تهران شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی طی عملیاتی غافلگیرانه ۳ سوداگر مرگ را دستگیر کردند.»پ

وی با بیان اینکه در بازرسی از مخفیگاه متهمان ۶۱ کیلو گرم مواد مخدر صنعتی از نوع شیشه کشف شد، بیان داشت: متهمان برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شدند.

اعتراف به ۹۰ فقره موبایل قاپی در شمال تهران

سرهنگ کارآگاه علی شریفی رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ در تشریح این خبر گفت: «در پی شکایت یکی از رانندگان خودروهای سواری در خصوص موبایل قاپی ۴ موتورسوار با استفاده از ۲ دستگاه موتورسیکلت، مشخص شد، شاکی در پشت چراغ قرمز مشغول مکالمه تلفنی بوده که سارقان موبایل وی را قاپیده اند. به دلیل ارجاع پرونده‌های مشابه دیگر تیم عملیات این پایگاه وارد عمل شد و با شناسایی مالک یکی از موتورسیکلت‌ها، متهم با دستور قضائی دستگیر و در تحقیقات پلیسی به بزه انتسابی با همکاری سایر همدستانش اعتراف کرد.»

وی افزود: «در این رابطه ۵ سارق و یک مالخر دستگیر و متهمان به ۹۰ فقره موبایل قاپی با همکاری یکدیگر معترف و اظهار داشتند سوژه‌های خود را از بین رانندگان و موتورسوارانی که پشت چراغ قرمز در حال مکالمه تلفنی بودند، انتخاب می‌کردند. تا کنون بیش از ۶۰ تن از مال باختگان شناسایی و هر ۶ متهم با دستور قضائی روانه زندان شده اند.»

انهدام باند تولید دارو غیرقانونی در شرق تهران

سرهنگ محمدقاسم طرهانی جانشین رئیس پلیس پیشگیری پایتخت گفت: «با رصدهای اطلاعاتی و اقدامات فنی مأموران کلانتری ۱۶۴ حکیمیه تهرانپارس فعالیت یک باند در خصوص تولید دارو گیاهی و غیر قانونی در شرق تهران کشف شد. مأموران کلانتری پس از دریافت این اطلاعات مهم با کسب مجوز قضائی به محل مذکور اعزام شدند و در یک عملیات پلیسی ۵ متهم را در این خصوص دستگیر کردند.»

وی افزود: «در بازرسی از محل مذکور مقدار زیادی شامپو و قرص و شربت‌های غیر بهداشتی و غیرمجاز کشف شد و متهمان در بازجویی‌ها صراحتاً به جرم خود اعتراف کردند. روند تحقیقات نشان داد متهمان داروهای گیاهی غیرمجاز را در بسته بندی‌های شکیل با عنوان داروهای گیاهی در بازار و در عطاری‌ها عرضه می‌کردند.»

طرهانی در پایان با بیان اینکه ضمن اینکه محل مورد نظر پلمب شد تحقیقات در این خصوص ادامه دارد خاطرنشان کرد: «پرونده متهمان جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.»

از کشف ۶۱ کیلو شیشه تا انهدام باند تولید داروی غیرقانونی

سارقان ۱۵ تن برنج شناسایی شدند

سرهنگ کارآگاه قاسم دستخال رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی پایتخت از شناسایی سارقان ۱۵ تن برنج خبر داد و گفت: «یکم شهریور ماه شهروندی به پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران مراجعه و اظهار داشت از انبار فروشگاهش ۱۵ تن برنج به ارزش ۶ میلیارد ریال سرقت شده است. بررسی‌های پلیسی نشان از این داشت یکی از مشتریان فروشگاه به دفعات مختلف بدون اینکه به صندوق مشتریان مراجعه کند، تعدادی کیسه برنج را بدون اخذ فاکتور خرید، از فروشگاه خارج کرده است.»

رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی با بیان اینکه در شاخه دیگری از تحقیقات پلیسی به دست آمد متهم با همکاری مسئول کنترل خروج کیسه‌های برنج را خارج کرده است، تصریح کرد: «پس از هماهنگی‌های قضائی متهم در محل کارش دستگیر و در همان پی جویی های انتظامی به بزه انتسابی با همکاری یکی از مشتریان فروشگاه اعتراف کرد. در شاخه دیگری از بررسی‌های پلیسی به دست آمد متهمان برنج‌های مسروقه را به یک انبار منتقل و به ازای آن به انبار دار مبالغی را پرداخت کرده اند. با تکمیل پرونده، هر سه متهم با قرار صادره روانه زندان شدند.»

هشدار رئیس پلیس فتا پایتخت در خصوص فرصت طلبی کلاهبرداران در شب یلدا

و در آخرین خبر این بسته خبری، سرهنگ داود معظمی گودرزی رئیس پلیس فتای پایتخت گفت: «گاهی دیده شده که پیام‌هایی حاوی لینک‌های ناشناس با عناوین مختلف تبریک و یا تسلیت مناسبت‌های خاص از جمله شب یلدا و… برای کاربران ارسال شده و از آنان خواسته می‌شود با کلیک بر روی لینک مذکور پیام را مشاهده کنند. در برخی از این پیام‌ها شامل تصاویر متحرک است اما ممکن است سودجویان با ایجاد لینک‌های آلوده به بدافزار تلفن همراه یا رایانه را آلوده کنند و به تمامی اطلاعات محرمانه و خصوصی شهروندان دسترسی پیدا کنند، از این رو توصیه ما به کاربران فضای مجازی این است که از باز کردن هرنوع لینک ناشناسی خودداری کنند.»

وی به فرصت طلبی مجرمان در خصوص کلاهبرداری از شهروندان در پوشش تحفیف های شب یلدا از جمله قرعه کشی و خرید بسته اینترنت و … اشاره کرد و گفت: «برخی از افراد سودجو برخی از کالاها و یا خدمات مرتبط با شب یلدا را با قیمتی بسیار پایین آگهی کرده و تحت عناوین مختلف از جمله حراج ویژه یلدا و… از شهروندان کلاهبرداری می‌کنند. لازم است کاربران حتماً از سایت‌های معتبر و مجاز خریداری کنند و در صورت سفارش کالا تسویه حساب را در محل و پس از رؤیت و اطمینان از اصالت کالای سفارش داده شده انجام دهند.»

رئیس پلیس فتا تصریح کرد: «در مواردی دیده شده که کلاهبرداران و افراد سودجو به بهانه برنده شدن در قرعه‌کشی، فروش بسته اینترنت ویژه، تخفیف و … اقدام به سوءاستفاده از اطلاعات کارت بانکی کاربران کرده یا حتی از اطلاعات هویتی آنان سو استفاده می‌کنند که لازم است شهروندان هوشیاری داشته باشند و به هیچ عنوان فریب تبلیغات و وعده‌های دروغین فضای مجازی را نخورند.»



منبع:مهر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا