آخرین اخباراخبار جهان > غرب آسیا

زندان را به حضور در ارتش ترجیح می دهیم! | اگر ما را مجبور کنند …


به گزارش همشهری آنلاین، درحالی که بعد از گذشت بیش از ۱۸۰ روز از جنگ وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه، این رژیم همچنان با مشکل کمبود نیروی انسانی دست و پنجه نرم می‌کند و درخواست برای احضار حریدی‌ها به ارتش و اعتراضات گسترده‌ای که این قشر افراطی صهیونیست به راه انداخته‌اند هم تبدیل به چالشی دیگر برای ارتش اسرائیل شده، جوانان اسرائیلی که باید اجبارا به ارتش بپیوندند می‌گویند زندان را به حضور در این ارتش ترجیح می‌دهند.

«بن آراد» یک جوان ۱۸ساله صهیونیست است که چند روز قبل با انتشار توئیتی اعلام کرد که حاضر به ورود به ارتش اسرائیل نیست و زندان را به این ارتش ترجیح می‌دهد.

«بن آراد» یک جوان ۱۸ساله صهیونیست است

او که در تظاهرات‌ها ضد کابینه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی شرکت کرده بود گفت که نمی‌خواهد در جنگ غزه که کل منطقه را به سمت یک جنگ منطقه‌ای می‌کشاند شرکت کند و همه می‌دانند که ارتش اسرائیل با حملات نظامی نمی‌تواند «ربوده شدگان» (اسرای صهیونیست در غزه) را برگرداند یا اسرای مرده را زنده کند. همچنین نوار غزه هرگز از سیطره حماس خارج نخواهد شد و جنگی که اسرائیل به راه انداخته درواقع جنگ علیه مردم فلسطین است نه حماس.

این جوان صهیونیست افزود که من حتی قبل از آغاز جنگ غزه هم نمی‌خواستم وارد ارتش اسرائیل شوم.

بن آراد تنها جوان اسرائیلی نیست که از خدمت اجباری در ارتش این رژیم فراری است. «تال میتینیک» یکی دیگر از این جوانان هم که تاکنون ۱۰۵ روز را در زندان‌های رژیم خود گذرانده و نمی‌خواهد وارد ارتش شود گفت که من نمی‌خواهم به جنگ بروم و از نظر من اسرائیل با راهکار نظامی نمی‌تواند به نتیجه برسد. من حاضر به شرکت در ارتشی نیستم که مشکلات واقعی را نادیده می‌گیرد و وابسته به کابینه‌ای است که تنها در پی مصیبت آفرینی می‌باشد.

وی در ادامه گفت که در سایه حضور سیاستمداران فاسد نمی‌توان هیچ تغییری ایجاد کرد و ارتش اسرائیل با خشونت و خونریزی نمی‌تواند از ما محافظت کند و می‌بینیم که مسئولان به کلی مشکلات را فراموش کرده‌اند و هر لحظه، شهرک‌ها و ساکنان آن را رها می‌کنند.

«صوفیا اور» دختر ۱۸ساله صهیونیست که فوریه گذشته به خاطر امتناع از حضور در ارتش به زندان افتاد هم در یک مصاحبه مطبوعاتی اعلام کرد که من حاضر به حضور در جنگ نیستم و می‌خواهم این پیام را برسانم که راه حل نظامی برای مشکل سیاسی کارساز نیست.

وی گفت، ما هرچه بزرگتر می‌شویم بیشتر می‌فهمیم که واقعیت کدام است. واقعیت این است که ۷ اکتبر (روز نبرد طوفان الاقصی) چیزی را تغییر نداد و اسرائیل زمانی که از خشونت بی‌حد علیه مردم فلسطین استفاده می‌کرد باید منتظر چنین واکنشی از جانب آن‌ها می‌بود. جنگ غزه به من ثابت کرد که تصمیمم برای‌عدم حضور در جنگ درست بود.

این جوانان صهیونیست ۳ نفر از هزاران جوانی هستند که می‌گویند نمی‌خواهند جانشان را در جنگی بیهوده از دست بدهند و از صحنه‌های کشته شدن نظامیان اسرائیلی در جنگ وحشت دارند و ترجیح می‌دهند از خدمت فرار کنند و زندانی شوند تا اینکه بیهوده بمیرند.

در این میان چالش حریدی‌ها هم طی یک ماه گذشته به سایر مشکلات ارتش اسرائیل در جنگ غزه اضافه شده است.

در هفته‌های اخیر شکاف‌های سیاسی و اجتماعی بار دیگر به دلیل بررسی قانون الزام یهودیان حریدی به خدمت در ارتش اسرائیل تشدید شده است. در حالی که جریان‌های سکولار همزمان با بحران غزه خواستار الزامی شدن خدمت سربازی برای یهودیان حریدی هستند، بسیاری از رهبران مذهبی حریدی ضمن نکوهش این امر اعلام کرده‌اند که هرگز با حضور پیروان خود در ارتش اسرائیل موافقت نخواهند کرد.

«اسحاق یوسف» خاخام ارشد از یهودیان سفاردی (فرقه یهودیان شرقی) در واکنش به تصمیم برای جذب حریدی‌ها در ارتش اسرائیل گفت که اگر ما را مجبور کنند به ارتش بپیوندیم همگی بلیت می‌خریم و به خارج (از فلسطین اشغالی) می‌رویم. سکولارها اسرائیل را به خطر می‌اندازند و خودشان این را نمی‌فهمند.

«یائیر لاپید» رئیس اپوزیسیون رژیم صهیونیستی در واکنش به تهدیدات این خاخام گفت که اگر قرار باشد جوانان حریدی در ارتش خدمت نکنند، ارتش اسرائیل حق دادن دستور به نیروهایی که امسال ۷۰ و ۹۰ و ۱۲۰ روز خدمت کرده‌اند را ندارد. ارتش از حداکثر ظرفیت خود استفاده می‌کند و اکنون نیروی کافی در غزه نداریم و کرانه باختری هم فاقد نیرو است. همچنین اگر درگیری در شمال رخ دهد ارتش اسرائیل نیروی کافی برای جنگ در آنجا ندارد. ارتش اسرائیل کوچک و چالش‌های آن بزرگ است.



لینک منبع خبر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا