انتظامی

از ۵۰ فقره کلاهبرداری با چرب زبانی تا دستگیری زورگیران خشن


به گزارش خبرنگار مهر، شهر ۱۵ میلیون نفری تهران بستر حوادث و جرایم مختلفی است. هر روز تماس‌های زیادی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تهران گرفته می‌شود که بسیاری از آنها عملیاتی شده و منجر به دستگیری مجرم یا مجرمانی می‌شود.

از این پس در این بسته خبری به گوشه‌ای از مأموریت‌ها، حوادث و جرایم می‌پردازیم.

توقیف ۹۸ کیلو شیشه

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ از کشف ۹۸ کیلو ماده روانگردان شیشه از مخفیگاه قاچاقچی حرفه‌ای مواد مخدر خبر داد و گفت: در این رابطه ۵ متهم دستگیر شدند.

سرهنگ عبدالوهاب حسنوند اظهار داشت: مأموران عملیات پلیس مبارزه با موادمخدر هنگام رصدهای اطلاعاتی دریافتند یکی از قاچاقچیان حرفه‌ای مواد مخدر با تشکیل باندی مقادیر فراوانی مواد مخدر از نوع روانگردان از استان‌های شرقی کشور تهیه و به مخفیگاهش منتقل کرده است.

وی افزود: با تکمیل اطلاعات به دست آمده، مخفیگاه متهم در شرق تهران شناسایی و تردد متهم تحت کنترل در آمد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بیان داشت: در چند عملیات پلیسی به دست آمد متهم با همکاری ۴ تن از همدستانش به توزیع مواد مخدر می پرازد و نتیجه تحقیقات انجام شده به مرجع قضائی منعکس شد.

حسنوند افزود: پس از هماهنگی‌های قضائی اعضای این باند ۵ نفره در مخفیگاهشان دستگیر و در بررسی از این مکان ۹۸ کیلو شیشه کشف و اعضای این باند در همان تحقیقات اولیه به جرم ارتکابی معترف شدند.

این مسئول انتظامی در پایان یادآور شد: مشکلات روحی و روانی و توهمات کاذب ناشی از مصرف مواد روانگردان زمینه ساز حوادث و سوانح دهشتناکی می‌باشد و مراقبت‌های ویژه والدین برای جلوگیری از آسیب پذیری جوانان ضروری است

دپوی محموله ۱۷ میلیاردی قاچاق

فرمانده انتظامی شهرستان ری از شناسایی یک انبار انواع لوازم قاچاق به ارزش ۱۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در کمربندی دوم تهران خبر داد.

سرهنگ دوستعلی جلیلیان اظهار داشت: در راستای طرح تشدید مقابله با ورود کالای قاچاق و دریافت خبری مبنی بر دپوی مقادیر زیادی لوازم کالای قاچاق در یک انبار کالا در کمربندی دوم تهران، موضوع در دستور کار پلیس امنیت اقتصادی این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: مأموران انتظامی با پیگیری موضوع و اطمینان از صحت خبر با هماهنگی مقام قضائی در بازرسی از انبار، ۴ هزار ۴۱۹ قلم انواع لوازم آشپزخانه، ابزارآلات، کیف و ۴۲۵ جفت انواع کتانی فاقد مدارک و مستندات قانونی لازم کشف کردند.

از ۵۰ فقره کلاهبرداری با چرب زبانی تا دستگیری زورگیران خشن

فرمانده انتظامی شهرستان ری با بیان اینکه در این رابطه ۲ نفر شناسایی و به مراجع قضائی معرفی شدند، عنوان کرد: بر اساس برآوردهای صورت گرفته توسط کارشناسان ارزش کالاهای کشف شده ۱۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

۵۰ فقره کلاهبرداری با چرب زبانی

رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری کلاهبردار حرفه‌ای در شرق تهران که با چرب زبانی از مراجعه کنندگان به خودپرداز کلاهبرداری می‌کرد، خبر داد.

سید قاسم موسوی فر اظهار داشت: درپی کلاهبرداری‌ها متوالی از شهروندان در شرق تهران موضوع رسیدگی به پرونده در دستور کار کارآگاهان پایگاه ششم پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات میدانی مشخص شد متهم سوژه‌های خود را نزدیک دستگاه خودپرداز پیدا کرده و با شیوه و شگرد چرب زبانی و کارت به کارت از آنها کلاهبرداری کرده است.

این مقام انتظامی تصریح کرد: بنابر حساسیت موضوع کارآگاهان پایگاه ششم پلیس آگاهی با بازبینی دوربین‌های مداربسته و بهره گیری از شیوه‌های نوین و علمی کشف جرم مخفیگاه متهم که دارای سوابق متعدد کیفری بود را شناسایی کردند.

رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران در ادامه گفت: کارآگاهان پلیس پس از دریافت این اطلاعات مهم با کسب مجوزهای قضائی در یک عملیات منسجم کلاهبردار حرفه‌ای به نام “سهراب” را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

وی بیان داشت: متهم پس از انتقال به پایگاه ششم پلیس آگاهی در بازجویی‌ها لب به اعتراف گشود و به بیش از ۵۰ فقره کلاهبرداری از شهروندان به ارزش ۲ میلیارد ریال اعتراف کرد.
سرهنگ موسوی فر در پایان با بیان اینکه فرد دستگیر شده سابقه دار است خاطرنشان کرد: پرونده متهم جهت سیرمراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

دستبند پلیس بر دستان زورگیران روستای مجید اباد کهریزک

سرهنگ دوستعلی جلیلیان همچنین در تشریح این خبر بیان داشت: تیم عملیاتی کلانتری ۱۷۰ کهریزک با رصدهای میدانی و تحقیقات تخصصی موفق به شناسایی هویت و محل مخفیگاه سارقانی شدند که در محدوده روستای مجید اباد کهریزک، با توسل به زور اقدام به سرقت تلفن همراه شهروندان می‌کردند.

وی افزود: پس از هماهنگی‌های قضائی تیم عملیاتی کلانتری ۱۷۰ کهریزک طی یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه هر ۳ متهم را در مخفیگاهشان دستگیر و در بازدید از محل ۱۲ دستگاه انواع تلفن همراه مسروقه کشف و ضبط گردید.

سرهنگ جلیلیان در ادامه اعلام داشت: در تحقیقات انجام شده از متهمان، هر ۳ زورگیر به بزه ارتکابی معترف شدند و تاکنون ۳ تن از مال باختگان سارقان را شناسایی کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان خاطر نشان کرد: شناسایی دیگر مال باختگان همچنان ادامه دارد.



منبع:مهر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا