ضعف هایی که در حوزه زیرساخت حمل و نقل عمومی داریم



به گزارش سردار محمد حسین حمیدی رئیس سازمان راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ صبح امروز در برنامه مانور موتورسواران قانونمند به مناسبت هفته ناجا گفت: طیف زیادی از اقدامات ترافیکی در شهر توسط مردم و بخشی هم توسط نهادها و سازمان ها انجام می‌شود و همه در خوب و بد مدیریت شهری شریک هستند.

سردار حمیدی عنوان کرد: یک قرن از تاریخ راهنمایی و رانندگی شهر تهران می‌گذرد. تقریباً ۱۰۰ سال پیش شماره گذاری خودروها آغاز شد و جمعیت تهران از ۵۰ سال گذشته تاکنون به حدود ۱۳ میلیون با حدود ۸ میلیون موتور سیکلت و خودرو رسیده ایم.

رئیس سازمان راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ بیان کرد: از دهه ۷۰ به بعد خدمات باعث شد شهر نظم بیشتری پیدا کند اما هنوز در حوزه های مختلف چالش داریم که بخشی از آن ها در حوزه آلودگی هوا، عدم انضباط عبور و مرور و… است.

رئیس سازمان راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ اظهار داشت: هرچند که میزان مرگ و میر تصادفات جاده‌ای حدود ۴۰ الی ۵۰ درصد کاهش یافته اما این اقدامات برای ادامه کار کافی نیستند و باید حمل و نقل را پاسخ گو کنیم، قوانین را بازدارنده کنیم چراکه قوانین ما برای دهه های گذشته است و به حد کافی بازدارنده نیست.

سردار حمیدی بیان کرد: تهران در روز ۲۰ میلیون سفر دارد اما حوزه زیر ساختی متناسب با این عبور و مرور نیست. چراکه ناوگان حمل و نقل عمومی فرسوده شده، خودروهای صفر نیز هنوز آلاینده هستند و همه این موارد نشان می‌دهد که در حوزه زیر ساختی متوقف شده ایم و هنوز باید کار کنیم.

وی افزود: متاسفانه در پیاده روها نظارتی وجود ندارد و حضور موتور سیکلت و خودروها همچنان در پیاده روها ادامه دارد. ارتباط های بین سازمانی نیز باید افزایش یابد و هنگام بروز حوادث باید همزمان دستگاه های مختلف مسئول مطلع شده و اقدام کنند.

رئیس سازمان راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ عنوان کرد: در حوزه جرثقیل ها دچار یک هرج و مرج هستیم و هر ساز مانی ساز خودش را می‌زند. تا زمانی که این گونه اقدامات جزیره‌ای داشته باشیم و اقدامات خود را سامان ندهیم نمی‌توانیم شهر را بهبود ببخشیم.

سردار حمیدی ادامه داد: با وجود همه مشکلات در بازدارندگی قوانین، زیر ساخت ها و غیره اما باز هم می‌توانیم کارهای موثری با همکاری دستگاه ها انجام دهیم.



منبع:مهر