مهارت آموری

نماینده مجلس: حقوق رزمندگان معسر افزایش یافت



مطلب دریافتی به نقل از ابراهیم عزیزی حاکی است: با توجه به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر توجه خاص  و رسیدگی به امور رزمندگان  دفاع مقدس که بیش از ۶  ماه سابقه حضور داوطلبانه در جبهه های نبرد حق علیه باطل را دارند و از هیچ گونه شغل و یا دریافت حقوق و امکاناتی بهره مند نشده اند، این افزایش حقوق اعمال شد.

او با اشاره به جزئیات این افزایش حقوق افزود: با حمایت ویژه کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی و همکاری و مساعدت دولت ، سازمان برنامه و بودجه و پی گیری های مجدانه  وزیر دفاع  و پشتیبانی نیروهای مسلح، اعتبارات کمک معیشت بگیران صندوق ایثارگران که در سنوات گذشته از سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح کمک معیشت دریافت می کردند و درآمد دیگری ندارند ، افزایش  بیش از ۱۲۵ درصد پیدا کرده و در فروردین ماه سال جاری به حساب آنان واریز شد.

به گفته عزیزی این مستمری به بیش از ۶۲ هزار رزمنده پرداخت می شود.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی گفت: در سال جاری نیز برای بیش از ۳۶هزار نفر از رزمندگان دیگری که قبلا  در سازمان های نیروهای مسلح تشکیل پرونده داده و در نوبت عضویت در صندوق  ایثارگران سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح بودند، مستمری برقرار می شود.

رییس مجمع نمایندگان استان فارس بیان کرد: نگاه مجلس تلاش برای ایجاد عدالت در نظام پرداخت هاست و افزایش حقوق رزمندگان معسر نیز در این چهارچوب صورت گرفت.

او افزود: ما نمی توانیم کسانی را که روزی از این آب و خاک دفاع کردند و عضو هیچ دستگاه یا سازمانی نیز نبودند را به حال خود رها کنیم لذا امسال با نظر مثبت مجلس و همکاری وزارت دفاع، این افزایش حقوق اعمال شد.

منبع:ایرنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا