فرماندار: روستاییان سرباز نیازمند تامین و توزیع کالاهای اساسی هستند



فرامرز دانش روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: شهرستان سرباز با ۴۴۴ پارچه آبادی و روستا و جمعیت ۹۲ هزار نفر با ۶ هزار و ۳۳۵ کیلومترمربع وسعت و تراکم جمعیتی ۱۴ نفر در هر کیلومتر مربع روستایی ترین شهرستان استان و کشور محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: شرایط سرباز می‌طلبد تا مسوولان جهت رفع مشکلات مردم روستایی نگاه ویژه‌ای به این شهرستان داشته باشند و در این اوضاع بد اقتصادی و دوران کرونایی که زندگی روستاییان را مختل کرده کالاهای اساسی تنظیم بازار از جمله روغن، برنج و شکر را بیش از سهمیه سرانه به منطقه اختصاص یابد.

فرماندار سرباز از صبوری کسبه در مراحل اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی قدردانی کرد و گفت: امروز و در این دوران که جنگ اقتصادی و مقابله با شیوع کرونا را شاهد هستیم توانسته‌ایم در سایه تلاش و همدلی و همراهی مردم و اصناف گردنه‌های سخت را پشت سر بگذرانیم.

وی رمز پیشبرد اقتصادی مطلوب سرباز را تعامل و همفکری  اداره صنعت، معدن و تجارت و اصناف دانست و تاکید کرد: اداره صمت نیز با نظارت دقیق‌تر بر عملکرد اصناف به رونق کسب و کار و اقتصاد کمک کند و ما نیز در جهت روانسازی قوانین و مقررات از هیچ گونه تلاشی در جهت ایجاد اثرات مثبت اقتصادی شهرستان دریغ نخواهیم کرد.

دانش به مسائل و مشکلات حوزه تنظیم بازار از جمله نبود اشتغال پایدار،روی آوردن مردم به شغله‌ای کاذب، نبود اداره تعزیرات حکومتی که باعث سو استفاده برخی کسبه  شامل  گران‌فروشی، کم فروشی شده اشاره کرد و افزود: استقرار اداره تعزیرات حکومتی، تکمیل چارت سازمانی اداره صمت، شناسایی معادن، ایجاد ناحیه صنعتی، ایجاد تأسیسات گازی در مراکز بخش‌های این شهرستان ضروری است.

منبع:ایرنا