فرمانده انتظامی خراسان جنوبی: نیروهای مسلح سربازان ولایت هستند

سردار ناصر فرشید روز شنبه در مراسم گرامیداشت روز سرباز در مهدیه الغدیر ستاد فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدا، اظهار داشت: امیدواریم که رهرو صدیق برای شهدای والامقام باشیم، خاطرات و ایثارگری‌های شهدا همیشه باید در دل من و شما بماند و سینه به سینه نقل شود.

وی با بیان اینکه هشت سال دفاع مقدس با جانفشانی‌های شهدا و رزمندگان امنیت را برای جامعه ما به ارمغان آورده است، اضافه کرد: گرامیداشت یاد شهدا، رزمندگان و آزادگان فقط مختص هفته دفاع مقدس نباشد بلکه باید در همه ایام سال یاد این بزرگوران را گرامی بداریم.

سردار فرشید بیان کرد: همه کارکنان نیروی انتظامی سرباز ولی امر مسلمین و سرباز ولایت و آماده جانفشانی برای میهن عزیز اسلامی هستند.

وی با اشاره به اینکه امروز و در هفته دفاع مقدس به مناسبت گرامیداشت روز سرباز این مراسم در حال برگزاری است که این روز را به سربازان عزیز تبریک می‌گوییم، اضافه کرد: سرباز برای عشق به وطن و افراد جامعه خدمت می‌کند، امروز سربازان و نیروی‌های نظامی و انتظامی عشق به وطن و نظام اسلامی را در سینه دارند.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی سرباز را واژه‌ای پرمعنا و مقدس دانست و اضافه کرد: سرباز متعهد به اصول و قوانین حاکم بر یک کشوراست، سرباز کسی است که هیچ چشم داشتی به ثروت و سیاست ندارد و سربازان جان خود را در کف دست گرفته و برای خدمت کردن به میهن پای به میدان گذاشتند.

سردار فرشید برنامه‌ریزی دقیق و منسجم، مسوولیت پذیری، توان زندگی جمعی و درک متقابل را از تجربه موفق دوران سربازی ذکر و اضافه کرد: شما سربازان و جوانان آینده سازان انقلاب اسلامی هستید، دوران سربازی دوران کوتاهی هست تا جوانان ایران اسلامی برای انجام نقش مثبت و سازنده در بخش های فردی و اجتماعی و نیز کارگروهی آمادگی لازم را در خود به‌وجود آورند.

وی گفت: دوره خدمت وظیفه عمومی یک دوره آموزشی، تربیتی و تجربه‌اندوزی برای جوانان است و نسل آینده کشور را برای پذیرفتن مسوولیت‌های مهم در زندگی شخصی و اجتماعی آماده می‌کند.

سردار فرشید اظهار داشت: واژه سرباز آنقدر مقدس است که شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی به عنوان الگوی ما، وصیت کرد که بر روی سنگ مزار من واژه سرباز ولایت حک شود و ما هم باید خود را سرباز ولایت بدانیم و بار رفتار و اعمال خودمان این سربازی را نشان دهیم.

در پایان این مراسم از تعدا ۳۵ نفر از سربازان نمونه و ساعی تقدیر شد.

منبع:ایرنا