آخرین اخبارجهان > آمریکا و اروپا

اذعان فرمانده نیروهای مسلح اوکراین درباره وضعیت «دشوار» میدان نبرد



به گزارش ایسنا، اوکراین اخیرا با کمبود شدید نیرو و تجهیزات مواجه شده است و وضعیت میدان نبرد برای نیروهای این کشور وخیم توصیف می‌شود. علاوه بر این، کمک‌های مسدود شده واشنگتن به کی‌یف شرایط را برای اوکراینی‌ها دشوار ساخته است.

«الکساندر سیرسکی» فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین ضمن تایید گزارش‌های اخیر رسانه‌ها در پیام‌رسان تلگرام نوشت: «وضعیت جبهه شرقی در روزهای اخیر به طرز چشمگیری دشوار و بدتر شده است.»

طبق گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، او این ارزیابی را به دنبال بازدید قسمتی از دونتسک انجام داد.

فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین در ادامه این پیام نوشت: «دشمن با گروه‌های تهاجمی و پشتیبانی خودروهای زرهی به طور فعالی به مواضع ما در مسیر لیمان و باخموت حمله می‌کند. آنها هم‌چنین در جهت پوکروفسک، تلاش می‌کند با استفاده از ده‌ها تانک از دفاع ما عبور کند.»

سیرسکی تلاشهای اوکراین را ناشی از تسلیحات و فناوری نظامی برتر روسیه دانست؛ مسئله‌ای که رسانه‌های غربی هم پیشتر به این موضوع پرداخته بودند.

فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین ضمن اشاره به کمبود نیروهای کشورش اذعان کرد: «جمعیت اوکراین که کمتر از یک سوم جمعیت روسیه است، در بحبوحه بحران جمعیتی پس از استقلال حدود ۳۰ درصد کاهش یافته است. اوکراین با کمبود جمعیت جوان مواجه است و میانگین سن سربازان اوکراینی ۴۳ سال تخمین زده می‌شود.»

وی در ادامه افزود: «دومین مشکل جدی کیفیت آموزش پرسنل‌های نظامی و واحدهای پیاده‌نظام است، بنابراین این موارد باید بهبود یابند تا از حداکثر تمام ظرفیت‌های نظامی، تجهیزات و تسلیحات غربی استفاده شود.»

اوکراین از زمان آغاز جنگ در سال ۲۰۲۲، ده‌ها هزار نیرو را بسیج کرده است. با این حال کی‌یف به خاطر روند افزایشی تلفات، تلاش کرده تا یگان‌های خط مقدم را بالای ۳۵ درصد نگه دارد. از طرفی، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین اخیرا قانونی را امضا کرده که به موجب آن جذب اجباری سرباز در سن ۲۵ سالگی را مجاز می‌داند.

علاوه بر این مسائل، موضوع سربازی برای زنان اوکراینی چند وقتی است که به مسائل داغ رسانه‌ها بدل شده است. همزمان با اینکه اوکراین در میدان نبرد با کمبود نیرو و تجهیزات مواجه شده، مسئله کاهش سن سربازی و هم‌چنین خدمت اجباری برای زنان در نیروهای مسلح اوکراین مطرح می‌شود. اگرچه هنوز تصمیم و برنامه‌ای در این خصوص رسما اعلام نشده اما مدت‌هاست که پیشنهادات و گمانه‌زنی‌هایی به گوش می‌رسد.

در این میان، آلمان وعده داد که سومین سامانه موشکی زمین به هوای پاتریوت را به کی‌یف ارسال کند. «بوریس پیستوریس» وزیر دفاع آلمان در این راستا بیان کرد: «ما تا آنجایی که آمادگی عملیاتی خودمان اجازه دهد، از اوکراین حمایت می‌کنیم.»

آلمان به عنوان دومین تامین‌کننده کمک‌های نظامی به کی‌یف پس از آمریکا همچنین پس از بروز نگرانی از تغییر تمرکز بر جنگ غرب آسیا که نگرانی‌ها در مورد کاهش حمایت از اوکراین را برانگیخته، به دنبال اطمینان خاطر دادن به کی‌یف است.

انتهای پیام



لینک منبع خبر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا