انتظامی

افزایش ۱۷۷ درصدی ارزش ریالی پرونده های قاچاق/ دستگیری ۱۴۵۶۶ متهم



به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ جلال امینی رئیس پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس امنیت اقتصادی در گفتگو با شبکه خبر گفت: از سال گذشته تا امروز حدود ۱۶۰ مرحله مأموریت برای برخورد با قاچاقچیان داشته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه در دو ماه‌ها ابتدای سال تعداد ۱۵ هزار و ۳۱ فقره پرونده در حوزه کالای قاچاق تشکیل شده است، گفت: یکی از اولویت‌های ما در پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز، مأموریت‌های مربوط به مبارزه با قاچاق است که البته استراتژی ما در این پرونده‌ها برخورد با قاچاق کلان و دانه درشت‌ها است.

وی افزود: در دو ماهه ابتدای سال از نظر ارزش ریالی پرونده‌های سازمان یافته با افزایش ۱۷۷ درصدی کشفیات روبرو بوده‌ایم؛ همچنین در دو ماهه امسال تعداد پرونده‌های کشفیات ۸۰ درصد افزایش یافته است.

وی بیان کرد: از ابتدای سال تاکنون ۵۹۱ هزار قلم لوازم خانگی قاچاق کشف شده است که در مدت مشابه سال قبل ۲۹ درصد افزایش داشته است، همچنین ۱۴ هزار و ۵۶۶ متهم از ابتدای سال تاکنون دستگیر شده‌اند که هزار و ۳۴۸ متهم جرم شأن در زمینه قاچاق لوازم خانگی بوده است.

رئیس پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به اینکه دستگیری متهمان افزایش ۱۰ درصدی داشته است، تصریح کرد: در زمینه قاچاق لوازم خانگی هزار و ۷۰۱ فقره پرونده تشکیل شده است.

سرهنگ امنیتی خاطرنشان کرد: ۸۴۶ دستگاه کامیون حامل قاچاق لوازم خانگی توقیف شده است که در مجموع باید بگویم در زمینه افزایش کشفیات امسال در مقایسه با سال قبل افزایش ۱۶۰ درصدی داشته‌ایم.

وی در پایان گفت: بیشترین فراوانی قاچاق لوازم خانگی در استان‌های جنوبی و غربی به سمت مرکز است.



منبع:مهر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا