آخرین اخبار

تجربه اندوخته‌شده در دوران سربازی خریدنی نیست



سرهنگ سیدعلی میراحمدی امروز (۳۰ بهمن ماه) در مراسم دانش‌آموختگی کارکنان وظیفه آموزشگاه شهید شاطری سمنان، اظهار کرد: تجربه اندوخته‌شده در دوران مقدس سربازی خریدنی نیست. دوران سربازی، دوران خودسازی و خودمراقبتی است و در این دوران است که جوان می‌تواند به معنویات که در رأس آنها نماز اول وقت است، نزدیک‌تر شود.

وی با اشاره به اینکه دوران سربازی نقش مهمی در آینده افراد دارد، تاکید کرد: اگر دوران خدمت به خوبی و درستی سپری شود، شاکله شخصیت اجتماعی جوان ساخته خواهد شد و با تجربه‌ای که در این دوران به‌دست می‌آورد در ابعاد و مراحل دیگر زندگی نیز موفق خواهد بود. 

او با بیان اینکه دوران خدمت، دوران قدردانی است، ادامه داد: این دوره، دوره قدردانی از افراد و شرایطی است که قبل از سختی‌ها و محدودیت‌های زمان سربازی، کمتر به چشم می‌آمدند. در رأس همه این‌هاها، قدردانی از زحمات والدین است که عمر خود را برای رفاه و آسایش شما گذاشتند.

میراحمدی با اشاره به متفاوت بودن خدمت در مجموعه انتظامی نسبت به سایر نیروهای مسلح، بیان کرد: آنچه خدمت در مجموعه انتظامی را متفاوت‌تر و خاص‌تر می‌کند، ارتباطی است که یک جوان به واسطه ماموریت‌ها و مسؤولیت‌هایش در بدنه انتظامی با مردم و جامعه برقرار می‌کند.

وی با بیان اینکه سربازان نیروی انتظامی بیشتر با قوانین، معضلات اجتماعی و راه‌های برون‌رفت و پیشگیری از آنها آشنا می‌شوند، گفت: سربازانی که در فراجا خدمت می‌کنند با استفاده از این تجربه می‌توانند با دیدی واقع‌بینانه‌تر در مراحل دیگر زندگی خود موفق باشد.

میراحمدی اظهار کرد: امروز قوانین و آئین‌نامه‌های انضباطی کارکنان نیروهای مسلح همان‌طور که برای کارکنان انتظامی صدق می‌کند شامل حال شما سربازان وظیفه نیز می‌شود. رفتار و کردار شما سربازان وظیفه زیرذربین خواهد بود. بنابراین ضروری است که در دوران خدمت خود، نهایت دقت را نسبت به نگهداری از تجهیزات و اموال سازمانی و حتی پرونده و متهمی که در اختیار شما قرار می‌گیرد داشته باشد و از هیجان کاذب پرهیز کنید.

وی در بخش دیگر از سخنان خود، از فضای مجازی به‌عنوان اسب تروای دشمن نام برد، تاکید کرد: دشمن با استفاده از فضای مجازی به دنبال این است که جوان ما را عزلت‌گزین و گوشه‌نشین کند تا جوان نتواند استعدادش را شکوفا کند و به خود باوری برسد.

وی ادامه داد: اعتیاد به مواد افیونی، کانون خانواده را از هم می‌پاشد. امروز اعتیاد به تناسب دنیای امروز، مدرن و پیشرفته شده و به صورت اعتیاد به فضای مجازی دامن‌گیرتر و خطرناک‌تر شده است و با تسخیر تفکر و تعقل باعث انحطاط جوان اسلامی و شیعی به فرقه‌های ضاله و افکار منفی و مخرب می‌شود. پرواضح است که تنها راه صیانت از تندباد جوانی توکل به خداوند متعال و تمسک به اهل بیت (ع) است.

جانشین فرمانده انتظامی استان ضمن توصیه جدی به سربازان مبنی بر گذراندن دوران خدمت، گفت: سربازان باید هوشمندی، سعه‌صدر و  آستانه تحمل خود را با استفاده از آموزش‌ها افزایش دهند.

انتهای پیام



منبع خبرگزاری ایسنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا