لازمه رسیدن به پلیس در تراز انقلاب اسلامی، مأنوس شدن با قرآن است



به گزارش سایت نظام وظیفه به نقل از مهر، حجت الاسلام علیرضا ادیانی در همایش تجلیل از حافظان قرآن کریم پلیس استان البرز با تبریک هفته بسیج و سالروز پیام تاریخ امام خمینی (ره) برای تشکیل ارتش ۲۰ میلیونی انقلاب، بیان داشت: بزرگ‌ترین افتخار مجموعه بسیج این است که بنیانگذار انقلاب مقدس اسلامی فرمود که افتخار من این است که خود یک بسیجی هستم.

وی ضمن تقدیر از اهتمام مسئولان انتظامی استان البرز برای ترویج فرهنگ قرآنی در بین خانواده بزرگ پلیس البرز، افزود: ما باید زمینه را به گونه‌ای فراهم کنیم تا فرهنگ قرآنی در زندگی مأموران و خانواده پلیس ساری و جاری شود.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا با اشاره به اهمیت و نقش قرآن در زندگی فردی، اجتماعی و شغلی پلیس، اظهار داشت: قرآن نتیجه تلاش و مجاهدت ۲۳ ساله پیامبر اعظم (ص) برای ترویج اسلام در جهان است.

این مقام مسئول با بیان اینکه حفظ جامعه اسلامی به حفظ مفاهیم و فرهنگ قرآنی وابسته است، تصریح کرد: امام خمینی (ره) دلیل دردهای کل جوامع اسلامی را عدم توسل به قرآن می‌دانست و در وصیت نامه سیاسی و الهی خود بارها به نتیجه جدایی جامعه از قرآن اشاره کرده است.

ادیانی اضافه کرد: جوامع اسلامی زمانی هویت خود را از دست دادند که از دامن قرآن جدا شده و از عمل به فرامین آن امتناع کردند.

وی با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب که فرمودند انقلاب اسلامی درخشنده‌ترین پدیده بعد از نهضت پیامبر اسلام است، گفت: شکل گرفتن انقلاب اسلامی نیز در سایه توجه به قرآن تحقق یافت.

ادیانی با اشاره به این که رمز سعادت جوامع بشری بازگشت به سمت تعالیم قرآنی است، عنوان کرد: سایر جوامع مسلمان نیز باید با الگوگیری از انقلاب اسلامی ایران از بردگی برای استعمارگران دنیا دست کشیده و به دامن قرآن بازگردند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا ادامه داد: نیروی انتظامی مطلوب و در تراز انقلاب اسلامی نیرویی است که متناسب با جامعه قرآنی شکل بگیرد و ما باید برای رسیدن به آن نقطه همه تلاش خود را به کار بگیریم.

ادیانی تصریح کرد: نیروی انتظامی برای رسیدن به تراز انقلاب اسلامی نیازمند یک حرکت شتابان برای انس دائمی کارکنان با قرآن کریم است.

وی با بیان اینکه قرآن به انسان صیانت و نورانیت بخشیده و او را از کژی و آسیب در امان نگه می‌دارد، یادآور شد: هنر قرآن انسان سازی و حرکت دادن او برای تمدن سازی است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا در پایان با بیان اینکه نسخه اسلام برای انس خانواده پلیس با قرآن خواندن روزانه حداقل ۵۰ آیه قرآن کریم است، خاطرنشان کرد: زیرساخت اصلی نیروی انتظامی در تراز انقلاب اسلامی معنویت و حرکت در محور قرآن است.



منبع:مهر