انتظامی

ظرفیت پذیرش ۱۶ هزار معتاد متجاهر را داریم



به گزارش خبرنگار مهر، اسکندر مؤمنی دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر صبح امروز در افتتاحیه فاز دو مرکز ترک اعتیاد مهر سروش گفت: در ستاد مبارزه با مواد مخدر چهار حوزه را پیگیری می‌کنیم، یک حوزه مقابله یک حوزه پیشگیری و یک حوزه درمان و در نهایت مساله توانمندسازی است.

وی افزود: در حوزه مقابله، موضوع معتادان متجاهر اولویت اولیه ما است چراکه شایسته نیست این افراد در خیابان و پارک‌ها بخوابند.

مؤمنی بیان کرد: در سال ۹۷ تمام ظرفیت موجود در تهران برای نگهداری معتادان متجاهر ۳ هزار و ۶۰۰ نفر بود و امروز این ظرفیت به ۱۶ هزار نفر افزایش داشته است.

وی تصریح کرد: نگهداری تمام معتادان متجاهر از توان بهزیستی و شهرداری خارج بود به همین دلیل در یک اقدام جهادی ناجا، سپاه و سازمان زندان‌ها هم ورود کردند تا بتوانیم شاهد تحولی در این امر باشیم.

مؤمنی گفت: در عرض ۲ سال ظرفیت نگهداری معتادان متجاهر در تهران به ۱۶ هزار نفر رسیده است که البته اکنون ۱۴ هزار معتاد در آن نگهداری می‌شود.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر خاطرنشان کرد: چرخه کامل ترک اعتیاد در مراکز سروش و تمام مراکز جدید کامل رعایت می‌شد و بلافاصله بعد از سم زدایی فرد معتاد را در جامعه رها نمی‌کنیم.

وی افزود: اجتماعی کردن و مردمی کردن مبارزه با مواد مخدر مهم‌ترین کاری بود که ما توانستیم انجام دهیم چراکه دولت به تنهایی نمی‌تواند معتادان را ساماندهی کند.



منبع:مهر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا