استانها > خوزستانمهارت آموری

رشد ۲۰ درصدی اجرای آموزش‌های مهارتی در خوزستان



به گزارش خبرنگار مهر، شهرام ملایی هزاروندی پیش از ظهر امروز یکشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای اظهار کرد: آموزش‌های مهارتی در خوزستان در راستای تربیت نیروی انسانی کارآمد و متخصص در ۱۹ گروه هدف مهارتی با هدف توسعه اشتغال و کاهش بیکاری به میزان ۲۱ میلیون و ۱۳ هزار و ۹۰۵ نفرساعت در دو بخش دولتی و غیردولتی اجرا شد که این میزان آموزش نسبت به تعهد سال گذشته ۲۰ درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: در سال گذشته ۶۲ هزار و ۹۵۲ نفر دوره برابر با هشت میلیون و ۹۸ هزار و ۸۵۲ نفرساعت آموزش دولتی ارائه شده است و در این مدت ۶۲ هزار و۱۲۱ نفردوره به میزان ۱۲ میلیون و ۹۱۵ هزار و ۷۳ نفرساعت آموزش غیردولتی توسط آموزشگاه‌های آزاد ارائه شده است.

ملایی هزاروندی تصریح کرد: آموزش‌های بخش دولتی در مراکز ثابت، سیار شهری، سکونتگاه‌های غیر رسمی، روستاها، پادگان، زندان‌ها، جوامع عشایری، صنایع (ضمن کار، اصناف، جوار و بین کارگاهی)، مراکز درمانی تحت پوشش بهزیستی، دانشگاه‌ها، مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی، مهارت‌آموزی در محیط کار و همچنین برای زنان خانه‌دار و زنان سرپرست خانوار، مشمولان بیمه بیکاری و دانش‌آموزان در ۵۵ مرکز برگزار شده است.

وی گفت: علاوه بر آموزش در کارگاه‌های آموزشی بخش دولتی نیز بیش از یک هزار و ۵۵۰ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای زیر نظر اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای در استان خوزستان فعالیت دارند و بر اساس استانداردهای سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به ارائه آموزش‌های مهارتی می‌پردازند.

وی تصریح کرد: برنامه آموزشی سال گذشته اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان در سال ۱۴۰۲ به میزان ۱۷ میلیون و ۳۵۹ هزار و ۶۲۹ نفرساعت در دو بخش دولتی و غیر دولتی بوده است.



منبع خبرگزاری مهر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا