مراکز آموزش نیروی انتظامی در سبزوار و نیشابور فعال شدند



سرهنگ سید محسن شجاعی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مراکز با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا به منظور جلوگیری از تجمع مشمولان و خانواده‌ها در معاونت وظیفه عمومی استان خراسان رضوی واقع در مشهد فعال شده‌ است.

وی اضافه کرد: همچنین به منظور رفاه حال خانواده‌ها و کوتاه کردن مسیر و به حداقل رساندن تردد مشمولان از اول شهریور ماه امسال، مشمولان شهرستانهای مه‌ولات، زاوه، بردسکن، خلیل‌آباد، کاشمر، بجستان، رشتخوار، خواف و گناباد از تربت حیدریه به خدمت اعزام می‌شوند.

معاون وظیفه عمومی خراسان‌ رضوی گفت: مشمولان این شهرستانها باید اول شهریور ماه به تربت حیدریه، شهرک ولیعصر، نبش خیابان علم الهدی، کلانتری ۱۲ مراجعه کنند.

شجاعی افزود: متعهدان خدمت در آموزش و پرورش نیز که تا کنون نسبت به ثبت تعهد خدمتی خود در دفاتر پلیس +۱۰ اقدام نکرده‌اند هر چه سریعتر فرم متعهدان خدمت در آموزش و پرورش را از اداره کل آموزش پرورش خراسان رضوی اخذ و با مراجعه به دفاتر پلیس +۱۰ در سراسر استان تعهد خدمتی خود در آموزش و پرورش ثبت کنند در غیر این صورت این معاونت هیچ گونه خدماتی چون خروج از کشور و اخذ وام از بانکها را به آنها ارائه نخواهد کرد.

بنا بر آخرین اعلام  وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طی ۲۴ ساعت گذشته ۵۴۴ بیمار کووید ۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۰۱هزار و ۳۵۴ نفر رسید.

از دیروز جمعه  تا امروز شنبه ۳۰ مرداد ماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۴ هزار و ۱۷۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که سه هزار و ۶۶۶ نفر از آنها بستری شدند.

تا کنون ۱۶ میلیون و ۴۷۶ هزار و ۲۵۷ نفر دُز اول واکسن کرونا و پنج میلیون و ۵۳۱ هزار و ۲۵۷ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۲۲ میلیون و هفت هزار و ۵۱۴ دُز رسید.

منبع:ایرنا