انتظامی

ضرورت خودکفایی و بومی‌سازی فضای مجازی در کشور



به گزارش خبرنگار مهر؛ آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی صبح شنبه در مراسم صبحگاه مشترک نیروی انتظامی استان مرکزی به مناسبت هفته نیروی انتظامی با اشاره به اهمیت و نقش نیروی انتظامی در برقراری نظم در کشور، عنوان کرد: نیروهای مسلح ایران اسلامی با وفاداری به اسلام، امام، شهدا، ولایت و مردم در طول انقلاب اسلامی با مجاهدت‌های خود حماسه‌های ماندگاری خلق کردند و همچون دژ مستحکمی در برابر توطئه‌ها و تهدیدات دشمنان عمل می‌کنند.

وی ادامه داد: قبل از تشکیل انقلاب اسلامی، کشور ایران همواره شاهد فراز و فرودهایی در تاریخ چند صد ساله خود بوده و توطئه‌ها، دسیسه‌ها، جنگ‌افروزی‌ها و شیطنت بیگانگان مشکلات فراوانی برای کشور ایجاد و خسارت‌های کمرشکنی بر ملت و کشور تحمیل کردند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه قبل از انقلاب اسلامی بیگانگان ایران را به ویرانه‌ای تبدیل کرده بودند، گفت: انقلاب اسلامی با مجاهدت حضرت امام (ره) از سال ۴۲ و نقش‌آفرینی مردم و روی کار آوردن اسلام ناب محمدی (ص) و مکتب اهل‌بیت (ع) علاوه بر اینکه تحول عظیمی در کشور ایجاد کرد دست بیگانگان را از کشور قطع کرد.

امام جمعه اراک اظهار کرد: اسلام ناب محمدی (ص) و مکتب اهل‌بیت (ع) به‌عنوان موتور پیش برنده و انسان‌ساز عمل کرد و امروز بعد از گذشت ۴۲ سال از حیات طیبه انقلاب اسلامی شاهد آثار و برکات اسلام عزیز هستیم.

دری نجف‌آبادی عنوان کرد: حضرت امام (ره) با بیداری ملت ایران و ملت‌های مسلمان، اسلام ناب محمدی (ص) را بار دیگر احیا کرد و با حاکم کردن دین اسلام موجب جاری شدن برکات و خیرات فراوانی برای ملت شد.

پیشرفت و سعادت ملت در گرو حاکمیت ارزش‌های اسلامی است

وی ادامه داد: اسلام ناب محمدی (ص) پیشرفت همه‌جانبه ملت را رقم زد و تا زمانی که ارزش‌های اسلامی در این کشور حاکم باشد پیشرفت و سعادت ملت تضمین شده است و بنابر این امروز صیانت از ارزش‌های اسلامی و مکتب حضرت امام (ره) یک رسالت و وظیفه مهم است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: فناوری‌های نوین در جوامع بشری و خصوصاً فضای مجازی در کنار تهدیدات فراوان فرصت‌های گران‌سنگی برای پیشرفت در اختیار گذاشته است که باید در راستای توسعه روابط و پیشرفت کشور در ابعاد مختلف به‌کارگیری شود.

دری نجف آبادی در ادامه تاکید کرد: ایران اسلامی نباید از کاروان علم و فناوری غافل شود چراکه اگر غفلت کنیم و فرصت‌ها را از دست دهیم بیگانگان از خلاءهای موجود سواستفاده و علیه ملت توطئه ایجاد می‌کنند بنابراین هوشیارانه و هوشمندانه در راستای توسعه فناوری عمل کردن یک ضرورت مهم است.

وی گفت: نیروهای مسلح کشور به‌عنوان چشمان بیدار ملت و انقلاب اسلامی باید نسبت به توطئه‌ها و تهدیدات دشمنان و بیگانگان در ابعاد مختلف و خصوصاً فضای مجازی هوشیارانه و هوشمندانه اقدام کنند و تهدیدات آنها را خنثی سازند.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی عنوان کرد: ایران اسلامی همان‌گونه که در حوزه‌های مختلف دفاعی، علمی، فناوری و موشکی به خودکفایی رسیده و قله‌های بلند پیشرفت و تعالی را بااقتدار طی کرده امروز باید در راستای فضای مجازی بومی و ساخت تجهیزات فضای سایبری و مجازی گام‌های بلندی بردارد.

خودکفایی در فضای مجازی یک ضرورت است

وی گفت: نباید اجازه دهیم تجهیزات و امکانات فضای مجازی در اختیار بیگانگان باشد تا هر زمانی که اراده می‌کنند علیه ملت توطئه آفرینی کنند بنابراین بومی‌سازی و برداشتن گام‌های بلند در راستای خودکفایی در فضای مجازی یک ضرورت مهم است که دستگاه‌های مختلف کشور باید به این مسئله توجه کنند.

امام‌جمعه اراک بیان کرد: به‌کارگیری همت‌های بلند و غیرت‌های جوانان برای مالکیت بومی فضای مجازی یک ضرورت است چراکه اگر مالکیت فضای مجازی در اختیار بیگانگان باشد قطعاً به کشور ضربه وارد خواهند کرد.

دری نجف‌آبادی گفت: ایران اسلامی به‌عنوان پایگاه بزرگ جهان اسلام باید در حوزه خودکفایی فناوری‌های نوین پیشتاز باشد و به‌کارگیری استعدادها و توانمندی‌های شایسته در این راستا و ارائه آموزش‌های لازم یک ضرورت محسوب می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی اظهار کرد: قرآن کریم همواره نسبت به هوشیاری ملت در برابر توطئه‌های بیگانگان تأکیدات فروانی کرده و امت‌های مسلمان همواره باید نسبت به توطئه‌های دشمنان هوشیارانه عمل کنند و امروز ارتقا ضریب هوشیاری و هوشمندی در برابر توطئه‌های بیگانگان بسیار اهمیت دارد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در پایان بیان کرد: امروز ایران اسلامی در مقطع سرنوشت سازی قرارگرفته و باید با به‌کارگیری همت‌های بلند و تکیه‌بر ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها، کارآمدی اسلام ناب محمدی (ص) در ابعاد مختلف را به نمایش بگذاریم.



منبع:مهر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا