انتظامی

تشریح وضعیت ترافیکی معابر پایتخت/ ترددها همچنان افزایشی است



سرهنگ علی اصغر شریفی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: با رصدی که همکاران بنده در مرکز فرماندهی و کنترل هوشمند پلیس راهور تهران بزرگ از وضعیت ترافیکی معابر پایتخت انجام دادند، ترددها در سطح معابر در حال کل گیری و افزایش است و خوشبختانه مشکل و مورد خاصی وجود نداشت و بار ترافیکی روان و آرامی در اکثر محورها در این روز شاهد بودیم.

وی ادامه داد: بار ترافیکی در مسیر غرب به شرق بزرگراه همت تا ستاری، غرب به شرق بزرگراه حکیم تا شقایق، شیخ فضل الله تا جناح و غرب به شرق نیایش تا سردار جنگل، آزاد راه تا پل شرقی و صدر تا شریعتی است.

سرهنگ شریفی اضافه کرد: بار ترافیکی زین الدین تا امام علی (ع)، شرق به غرب بابایی تا پل نیروی زمینی، جنوب به شمال بزرگراه امام علی (ع) تا گلشن دوست، جنوب به شمال نواب تا نهم دی و خیابان آزادی تا استاد معین است.

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ گفت: انتهای بار ترافیکی خیابان ولیعصر (عج) به شمال تا میرداماد گزارش می‌شود.

توصیه دوستانه پلیس به خانواده‌ها

سرهنگ شریفی نکاتی در خصوص تردد دانش آموزان به مدرسه را بیان می‌نماید که بکار بستن آنها می‌تواند تا حدود زیادی از آسیب‌ها و اتفاقات در مسیر و راه مدرسه جلوگیری نماید.

با توجه به آغاز مجدد فعالیت مدرس از روز ۱۴ فرودین ماه سرهنگ علی اصغر شریفی به بیان مطالب مهمی پرداخت که هر یک از آنها به تنهایی می‌تواند در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نقش بسزایی را ایفا نماید.

وی بیان داشت: والدین می‌بایست برای پیشگیری از آسیب پذیری فرزند خود در مسیر مدرسه به خانه، قوانین و مقررات خاصی و در عین حال ساده و قابل درک برای کودکان را وضع نموده و او را به اجرای دقیق آن ملزم نمائید.

سرهنگ شریفی گفت: از کودکان نمی‌توان انتظار داشت که توصیه‌های ایمنی را همواره به یاد داشته باشند و این وظیفه‌ی ماست که هنگام رانندگی به آنها که از ما الگو برداری می‌کنند طریقه نظم و انضباط را آموخته و در اطراف مدارس، با دقت بیشتری حرکت و تردد نموده و به فرزندان خود بیاموزیم که هنگام خروج از مدرسه، دلیلی برای عجله کردن وجود ندارد و اگر کودک شما به سنی رسیده که خودش به تنهایی از مدرسه به خانه بر می‌گردد، اطمینان حاصل کنید که از محل‌ها و معابر امن برای عبور از عرض خیابان استفاده می‌کند.

وی گفت: فرزندان خود را با تابلوهای راهنمایی و رانندگی آشنا نموده و نحوه عبور صحیح از عرض خیابان را به صورت عملی با آنان تمرین و حتماً خطر مربوط به حرکت کردن از پشت خودروهای بزرگ و دور از میدان دید سایر رانندگان را به کودک خود گوشزد کنید.

سرهنگ شریفی افزود: اگر فرزندتان برای رفت و آمد خود از سرویس مدرسه استفاده می‌کند، تمامی نکات ایمنی مربوطه را به وی گوشزد کنید. نکاتی از قبیل حضور به موقع در محل سوار شدن، لزوم توقف کامل خودرو هنگام سوار یا پیاده شدن، صحبت و شوخی نکردن با راننده و مسافران، بیرون نبردن سر و دست از پنجره و مواردی نظیر آن و همچنین برای تردد فرزند خود به مدرسه، از سرویس‌های دارای مجوز و آموزش دیده استفاده نمائید و همچنین سوار شدن دانش آموزان به تعداد بیش از حد ظرفیت خودرو در سرویس مدرسه ممکن است کاهش هزینه‌های شما را در پی داشته باشد، اما مصداق تخلف قانونی بوده و خطرآفرین خواهد بود.

وی افزود: به فرزندان خود بیاموزید که در مسیر مدرسه، از پیاده رو تردد نموده و مسیرهای اصلی را به کوچه‌های خلوت و مسیرهای میان بر ترجیح دهند. پیاده روها در فصل بازگشایی مدارس، سرشار از لبخندها و بازی‌های شاد کودکانه است؛ هوشیاری ما، به این مسیر دل انگیز مدرسه تا به خانه، رنگ و بویی از آرامش می بخشد.

سرهنگ شریفی در پایان با اشاره به اینکه نخستین روز سال تحصیلی، جشن تولد مدرسه است و نظم و امنیت، هدیه پلیس در این جشن باشکوه است که آن را عاشقانه به همه دانش‌آموزان و اولیا و مربیان عزیز تقدیم می‌کند.

وی از والدین خواست مصادیق رعایت نمودن قوانین مدرسه و احترام به حقوق سایر دانش آموزان را به کودکان خود آموخته و به فرزندان خود تأکید کنید و به آنها بیاموزند اگر در مسیر مدرسه دچار مشکل شدند، بلافاصله مسئله را با شما یا مسئولین مدرسه در میان بگذارند و هرگز به افراد غریبه اعتماد نکرده و در هر وضعیتی از سوار شدن به وسیله نقلیه آنها خودداری کند.



منبع:مهر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا