انتظامی

از کشف ۱۰ میلیاردی دخانیات قاچاق تا دستگیری سارقان آسانسور


به گزارش خبرنگار مهر، کلان‌شهر تهران بستر حوادث و جرایم مختلفی است. هر روز تماس‌های زیادی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تهران گرفته می‌شود که بسیاری از آنها عملیاتی شده و منجر به دستگیری مجرم یا مجرمانی می‌شود.

از این پس در این بسته خبری به گوشه‌ای از مأموریت‌ها، حوادث و جرایم می‌پردازیم.

کشف بیش از ۱۰ میلیارد ریال انواع دخانیات قاچاق

سرهنگ کارآگاه علی ولیپور گودرزی رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران در نخستین خبر این بسته خبری با اشاره به عزم راسخ پلیس در برخورد با کالاهای قاچاق، گفت: به دنبال دریافت خبری مبنی بر اینکه فردی که دارای یک واحد صنفی در یکی از پاساژهای تهران است، اقدام به فروش سیگارهای خارجی می‌کند، تیم عملیاتی پلیس امنیت اقتصادی برای بررسی صحت و سقم موضوع وارد عمل شدند.

وی افزود: پس از اقدامات فنی و تحقیقات پلیسی، اطلاعاتی از انباری که محل دپوی این سیگارهای قاچاق بود، به دست آمد، این انبار در محدوده خیابان شقایق بود که پس از تحت نظر گرفتن انبار، مشاهده شد فردی در این انبار رفت و آمد دارد.

گودرزی اظهار داشت: پس از هماهنگی با مرجع قضائی، تحقیق از فردی که در این محل آمد و شد دارد و بازرسی از انبار مقادیر انبوهی سیگار و تنباکوی قاچاق کشف شد؛ پس از تحقیقات تکمیلی صاحب این کالاها اعلام کرد این اجناس را از افرادی در بازار مولوی خریداری کرده و از قاچاق بودن آنها نیز مطلع بوده است و این فرد هیچگونه مجوزی از سازمان صمت و دخانیات ندارد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ گفت: با هماهنگی‌های به عمل آمده کالاها شامل یک میلیون و ۱۴۶ هزار و ۶۰۰ نخ سیگار و سه هزار و ۶۰۰ بسته تنباکو به همراه متهمان، به مقر پلیس امنیت اقتصادی منتقل شد، کالاها محصول کشورهای ترکیه، آلمان، کره، سوئیس و چند کشور دیگر هستند و کارشناسان ارزش ریالی کالاها را حدوداً مبلغ ۱۰ میلیارد ریال برآورد کرده اند.

دستگیری سارق گل‌های زینتی

سرهنگ ضرغام آذین اظهار داشت: به دنبال وقوع چند فقره سرقت گل و درختچه‌های زینتی از باغچه‌های جلوی درب منازل در محله مرزداران پیگیری این مورد در دستور کار تیم عملیاتی کلانتری ۱۳۹ مرزداران قرار گرفت.

وی افزود: عوامل عملیات کلانتری ۱۳۹ مرزداران با بررسی دوربین‌های مداربسته محل‌های سرقت متوجه شدند سارق برای اینکه کمتر جلب توجه کند با خودروی برلیانس سفید رنگ برای سرقت به محل مراجعه می‌کند.

این مقام انتظامی افزود: با توجه به شناسایی هویت و محل اختفای متهم در محله گلبرگ تهران پس از صدور مجوز قضائی، متهم در یک عملیات غافلگیرانه پلیسی دستگیر و در محل اختفای متهم یکصد گل و درختچه زینتی سرقتی کشف شد.

آذین با اشاره به سوابق سرقت و تحمل حبس توسط متهم در زندان به مدت ۴ سال، عنوان داشت: متهم گل‌های مسروقه را در شرق تهران بصورت دست‌فروشی به فروش می‌رساند که ارزش گل‌های مسروقه ۵۰ میلیون تومان برآورد شده است، تا کنون ۵ نفر از شاکیان شناسایی و پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی ارجاع شد.

دستگیری سارق جهیزیه

سرهنگ پیمان لطیفی گفت: به دنبال وقوع یک فقره سرقت از منزل که جهیزیه بسته بندی شده به سرقت رفته بود، رسیدگی به این پرونده در دستور کار تیم عملیات کلانتری ۱۷۹ خلیج فارس قرار گرفت.

وی افزود: عوامل عملیات کلانتری ۱۷۹ خلیج فارس با بررسی محل سرقت و بازبینی دوربین‌های مدار بسته و تحقیقات پلیسی متوجه شدند که این حجم از اموال که بصورت بسته بندی شده هم بوده از منزل خارج نشده است، با بررسی بیشتر و اقدامات فنی و پس از اینگه مشخص شد همسایه طبقه پایین که فردی ۳۰ ساله و معتاد و دارای سوابق کیفری متعدد است، ظن مأموران پلیس را برانگیخت.

این مقام انتظامی افزود: با توجه به سرنخ‌های موجود و با هماهنگی‌های قضائی، فرد مظنون که همسایه مالباخته است دستگیر و در کلانتری به جرم سرقت اعتراف کرد و اظهار داشت که در زمانی که مالباخته مسافرت بوده با استفاده از شاه کلید وارد منزل شده و اقدام به سرقت جهیزیه به ارزش دویست و پنجاه میلیون تومان کرده است.

لطیفی با اشاره به سوابق سرقت و تحمل حبس متهم در زندان، عنوان داشت: تمامی اموال مسروقه از منزل متهم کشف و سارق روانه زندان شد.

از کشف ۱۰ میلیاردی دخانیات قاچاق تا دستگیری سارقان آسانسور

کشف بیش از ۱۲ کیلو مواد مخدر در شرق تهران

سرهنگ جلیل موقوفه‌ای گفت: به دنبال دریافت اخباری مبنی بر فروش مواد مخدر در محله حکیمیه تیمی از مأموران کلانتری ۱۴۶ حکیمیه، شناسایی و دستگیری متهم را بر عهده گرفتند.

وی با بیان اینکه در تحقیقات و اقدامات پلیسی هویت و مخفیگاه متهم شناسایی شد، افزود: با اخذ مجوز و هماهنگی قضائی تیم عملیات کلانتری به مخفیگاه متهم اعزام و در یک عملیات منسجم و غافلگیرانه با توجه به حرفه ای بودن متهم و تمهیدات مختلف برای عدم دسترسی مأموران به مواد مخدر، اما با درایت و هوش مأموران متهم دستگیر و در بازرسی از محل نیز ۱۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر از نوع تریاک کشف شد.

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت بیان داشت: متهم در تحقیقات اولیه به جرم خود مبنی بر فروش مواد مخدر به خرده فروشان در سطح شهر تهران، اعتراف کرد.

موقوفه‌ای با اشاره به اینکه متهم سابقه دستگیری و تحمل حبس در این خصوص را نیز دارد در پایان خاطر نشان کرد: متهم برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

سارقان آسانسورهای تهران دستگیر شدند

سرهنگ دوستعلی جلیلیان فرمانده انتظامی شهر ری در آخرین خبر این بسته خبری گفت: پس از رصد میدانی و تحقیقات پلیسی، تیم عملیات کلانتری شهرری، هویت و محل اختفای سارق آسانسورهای شرق تهران در محدوده شهرری، شناسایی شد.

جلیلیان افزود: پس از هماهنگی با مرجع قضائی، تیم عملیات کلانتری شهرری در محل اختفا سارق، حضور یافته و طی یک عملیات منسجم، متهم را دستگیر و طی بازدید از این محل یک عدد درایو آسانسور کشف شد که برای بررسی بیشتر به کلانتری شهرری منتقل شد.

وی اظهار داشت: تحقیقات پلیس در اینجا به پایان نرسیده و پس از انجام بررسی‌ها و اقدامات فنی، همدست وی در محدوده بومهن شناسایی و دستگیر شد که متهمان سابقه دار در مجموع به ۱۴ فقره سرقت انواع آسانسور در محدوده شرق تهران و شهرری اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان ری با اشاره به اینکه مالباختگان در این خصوص شناسایی و به کلانتری دعوت شدند، گفت: پس از شکایت مالباختگان از سارقان و تکمیل پرونده، متهمان تحویل مراجع قضائی شدند.



منبع:مهر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا