انتظامی

امضاء تفاهم نامه مرزی میان مرزبانان ایران و عراق در آبادان 



به گزارش سایت نظام وظیفه به نقل از مهر، به منظور حسن همجواری و تحکیم روابط مرزی، روز گذشته سردار لطفعلی پاکباز با سرلشکر خلف لفته عذافه فرمانده مرزبانی منطقه چهارم جمهوری عراق در شهرستان آبادان دیدار و گفت و گو کرد.

سردار پاکباز فرمانده مرزبانی استان خوزستان در حاشیه این نشست ، گفت: با توجه به برنامه ریزی های قبلی، جلسه تعاملی با همتای عراقی داشتیم که در این جلسه مباحث و مسائل مرزی مورد بررسی قرارگرفت و توافقاتی در این رابطه انجام شد.

وی در ادامه ضمن تاکید بر کنترل بیشتر مرزها و ترددات مرزی و رعایت قوانین و مقررات، اظهار داشت: مرزبانان هر دو کشور با توانمندی که دارند در بحث امنیت مرزها تلاش مضاعفی خواهند داشت و در این زمینه به توافقات بسیار خوبی از جمله گشت های همزمان و مشترک در نقاط مرزی و اروند رود رسیده ایم .

فرمانده مرزبانی استان خوزستان اظهار داشت: آماده سازی زیرساخت ها جهت پذیرش زائران اربعین حسینی (ع) ، ساماندهی شناورهای صیادی و تجاری در اروند رود ، تامین امنیت رودخانه بین المللی اروند ، تسهیل در کشتیرانی، ایجاد لایه های امنیتی و افزایش تعاملات در راستای تحکیم روابط بین دو کشور همسایه از بخش های دیگر موضوع این دیدار دیپلماتیک بود که به گفت و گو پرداخته شد.

وی افزود: بحث و بررسی مسائل مرزی دو کشور در حوزه های امنیتی و مرزی، مبارزه با قاچاق کالا و عابران غیرمجاز، توسعه روابط اقتصادی، روان سازی ترانزیت پایانه های مرزی و حل مشکلات حوزه گمرکات دو کشور از دیگر موضوعات مهمی بود که بر اجرای آنها تأکید شد.

لزوم ارتقاء امنیت مرزهای ایران و عراق

در ادامه سرلشکر خلف لفته عذافه فرمانده منطقه چهارم مرزبانی عراق نیز با قدردانی از میزبانی فرمانده مرزبانی استان خوزستان، بیان داشت: بین دو کشور دوست و همسایه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق عهد برادری و اخوت برقرار است، این دو کشور دارای مشترکات زیاد دینی و فرهنگی هستند و تلاش می شود تا با برگزاری این نشست های مرزی امنیت در مرز دو کشور حفظ و ارتقاء یابد .

وی در ادامه با اظهار رضایت از حسن همجواری و ایدئولوژی های مکتبی دو ملت بزرگ ایران و عراق، آمادگی خویش را در جهت تسهیل موانع ارتباطی زائران اربعین حسینی ، رفع برخی موانع در ترددهای مرزی و افزایش تعاملات مرزی در جهت بهبود و تثبیت امنیت پایدار در هردوسوی مرزهای ایران و عراق ابراز داشت.

گفتنی است؛ در این دیدار رسمی و دیپلماتیک، تفاهم نامه مرزی تنظیم و به امضای سردار لطفعلی پاکباز فرمانده مرزبانی استان خوزستان و سرلشکر خلف لفته عذافه فرمانده منطقه چهارم مرزبانی عراق رسید.



منبع:مهر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا