انتظامی

بازخوانی شگرد نخ‌نمای جابه‌جایی مواد؛ ماجرای هندوانه‌های معتاد!



دریافت
25 MB

سایت نظام وظیفه به نقل از مهر – گروه استان‌ها: روش‌های عجیب‌وغریب حمل و جابجایی مواد مخدر در کشورمان هر روز شاهد ترفندهای جدید است، این روزها اما کامیون‌های حمل صیفی‌جات هم از اثرات این پدیده در امان نمانده‌اند.

در این میان شاید نام هندوانه بیشتر از هر محصول دیگری در میان کشفیات مواد مخدر طی ماه‌های اخیر شنیده می‌شود.

تنوع و تعدد این پدیده را در استان‌های مختلف می‌تواند دید، گزارش‌های رسانه‌ای از البرز تا کرمانشاه و هرمزگان و همدان نشان‌دهنده این است که این شگرد نخ‌نما همچنان برای جابجایی و حمل مواد مخدر از حشیش گرفته تا تریاک استفاده می‌شود.

شاید مهم‌ترین خبر در این زمینه مربوط به کشف بیشتر از یک و نیم تن مواد مخدر در پوشش بار هندوانه در استان هرمزگان بود که در زمستان سال گذشته رسانه‌ای شد.

در جریان این عملیات مأموران انتظامی شهرستان میناب با اقدام گسترده اطلاعاتی و رصد مستمر عناصر اصلی قاچاقچیان، از انتقال یک محموله سنگین مواد مخدر با خودرو کامیون بنز باری از استان‌های شرقی کشور به سمت جاده «میناب – بندرعباس» مطلع شدند و پیگیری موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

درنهایت مأموران انتظامی ایست بازرسی شهید چغازردی هنگام پایش خودروهای عبوری، کامیون بنز باری متعلق به اعضای این باند سازمان‌یافته را شناسایی و در یک عملیات منسجم و غافلگیرانه کامیون را متوقف کردند.

به گفته رئیس پلیس هرمزگان، مأموران پس از انتقال کامیون به پارکینگ و بازرسی از آن مقدار یک‌تن و ۵۱۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر شامل یک‌تن و ۱۵۰ کیلوگرم تریاک و ۳۶۰ کیلوگرم حشیش که ماهرانه زیر بار هندوانه جاساز شده بود، کشف کردند.

اما این اولین و آخرین خبر ازاین‌دست کشفیات نبود و طی سال جاری نیز به‌رغم اینکه هنوز یک ماه از سال نگذشته است همچنان شاهد کشفیات متعدد مواد در بارهای هندوانه هستیم.

در این گزارش خبرهای اخیر طی فروردین‌ماه از این پدیده را بازخوانی می‌کنیم.


کشف محموله ۲۵۰ کیلوگرمی مواد مخدر از بار هندوانه در کرج

بازخوانی شگرد نخ‌نمای جابه‌جایی مواد؛ ماجرای هندوانه‌های معتاد!

فرمانده انتظامی البرز گفت: ۲۵۰ کیلوگرم مواد مخدر از یک کامیون حامل هندوانه در کرج کشف شد.

سردار عباسعلی محمدیان با اشاره به برخورد پلیس استان البرز با سوداگران مرگ و قاچاقچیان مواد مخدر در استان البرز اظهار داشت: با تلاش مأموران نیروی انتظامی استان البرز یک کامیون حامل هندوانه در کرج توقیف شد.

وی افزود: بعد از بازرسی از این کامیون مقدار ۲۵۰ کیلوگرم ماده از نوع حشیش از این کامیون کشف شد.


کشف ۱۱۳ کیلو تریاک در ۲ کامیون حامل هندوانه در قم

بازخوانی شگرد نخ‌نمای جابه‌جایی مواد؛ ماجرای هندوانه‌های معتاد!

سردار بهادر اسماعیلی جانشین فرمانده انتظامی استان قم اظهار داشت: در پیگیری اطلاعاتی مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قم مشخص شد، ۲ قاچاقچی قصد دارند محموله‌ای از مواد مخدر را با یک دستگاه کامیون از جنوب به مرکز کشور منتقل کنند، بنابراین موضوع در دستور کار مأموران این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در ادامه مأموران با هماهنگی مقام قضائی استان به محورهای مواصلاتی استان اعزام و در ابتدای اتوبان “قم-کاشان” خودرو موصوف را با بار هندوانه شناسایی و متوقف کردند.

جانشین فرمانده انتظامی استان قم گفت: از خودرو مذکور ۲۵ کیلو و ۹۵۰ گرم تریاک در ۵ عدد هندوانه کشف و راننده و سرنشین خودرو دستگیر شدند.

سردار اسماعیلی افزود: همچنین با پیگیری‌های اطلاعاتی مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قم مشخص شد یک قاچاقچی با یک دستگاه کامیون قصد دارد در پوشش بار هندوانه محموله تریاک را از جنوب به غرب کشور منتقل کند که بلافاصله موضوع به پلیس استان همدان اعلام شد.

جانشین فرمانده انتظامی استان قم گفت: در ادامه با شناسایی و توقیف خودرو مذکور توسط مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان همدان، ۸۶ کیلو و ۹۰۰ گرم تریاک در داخل ۱۵ عدد هندوانه کشف و متهم دستگیر شد.


کشف ۸۷ کیلوگرم مواد مخدر در پوشش هندوانه در همدان

بازخوانی شگرد نخ‌نمای جابه‌جایی مواد؛ ماجرای هندوانه‌های معتاد!

سرهنگ جمشید باقری رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان همدان، در تشریح این خبر گفت: با تلاش‌های اطلاعاتی پلیس مبارزه با مواد مخدر استان همدان بر روی یک باند قاچاق و توزیع مواد مخدر از نوع تریاک مشخص شد، این باند اقدام به انتقال مواد مخدر از استان‌های جنوبی به استان همدان می‌کنند.

وی افزود: با توجه به اشراف اطلاعاتی ایجاد شده در یک عملیات ضربتی، کارکنان پلیس مبارزه با مواد مخدر استان همدان با همکاری انتظامی قم، خودرو متهم را در شهرستان اسدآباد شناسایی و در بازرسی از داخل بار هندوانه، ۸۷ کیلوگرم مواد مخدر تریاک کشف شد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان همدان خاطرنشان کرد: در این رابطه یک متهم دستگیر و با تشکیل پرونده تحویل مرجع قضائی شد.


کشف ۷۵ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه

بازخوانی شگرد نخ‌نمای جابه‌جایی مواد؛ ماجرای هندوانه‌های معتاد!

سمین فلاحی رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه اظهار کرد: پس از اطلاع مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان در خصوص فعالیت یکی از قاچاقچیان و اینکه قصد وارد کردن مقدار قابل توجهی مواد مخدر از استان‌های جنوبی در پوشش بار هندوانه به شهرهای غربی کرمانشاه را دارد، رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر با همراهی مأموران پلیس امنیت اقتصادی موفق به شناسایی کامیون مورد نظر در محورهای استان شده و در عملیاتی غافلگیرانه آن را توقیف کردند.

فلاحی تصریح کرد: در بازرسی‌های انجام گرفته ۷۵ کیلوگرم تریاک که به شکل ماهرانه‌ای در بار هندوانه مخفی شده بود، کشف شد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان در پایان از دستگیری یک نفر در این راستا و معرفی به دستگاه قضائی جهت صدور حکم لازم خبر داد.


۸۰ کیلوگرم تریاک در قم کشف شد

بازخوانی شگرد نخ‌نمای جابه‌جایی مواد؛ ماجرای هندوانه‌های معتاد!

سردار سید محمود میرفیضی اظهار داشت: در راستای شناسایی و دستگیری قاچاقچیان مواد افیونی، با پیگیری‌های اطلاعاتی مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان مشخص شد، یک قاچاقچی با یک دستگاه کامیون در پوشش بار هندوانه از جنوب کشور قصد انتقال محموله مواد مخدر به استان کرمان دارد، بنابراین موضوع در دستور کار مأموران این پلیس قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان قم افزود: در ادامه با اعلام به پلیس مبارزه با مواد مخدر استان کرمان متهم دستگیر، خودرو توقیف و در بازرسی از بار هندوانه، ۱۳ بسته مواد مخدر از نوع تریاک به وزن ۸۰ کیلو و ۱۵۰ گرم که به طرز ماهرانه‌ای جاسازی شده بود، کشف شد.

سردار میرفیضی در خاتمه با هشدار به سوداگران مرگ و قاچاقچیان مواد مخدر بر اهتمام پلیس در برخورد قاطع با این افراد طی سال جدید تاکید کرد.


کشف ۱۹۱ کیلوگرم تریاک از زیر بار هندوانه در فارس

بازخوانی شگرد نخ‌نمای جابه‌جایی مواد؛ ماجرای هندوانه‌های معتاد!

سردار یوسف ملک زاده جانشین فرمانده انتظامی استان فارس اظهار داشت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان لارستان از خبری مبنی بر تردد کامیون حامل مواد مخدر در یکی از جاده‌های این شهرستان مطلع شدند.

وی افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی، کامیون مورد نظر در جاده جهرم – لارستان توقیف و در بازرسی از آن ۱۹۱ کیلوگرم تریاک که در زیر بار هندوانه جاسازی شده بود، کشف شد.

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه در این خصوص یک قاچاقچی مواد مخدر دستگیر و تحویل مرجع قضایی شد، افزود: مأموران انتظامی استان فارس در راستای مبارزه بی امان با مواد مخدر از هیچ تلاش و کوششی دریغ نمی‌کنند.




منبع:مهر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا