انتظامی

بیش از هر زمان دیگری نیاز است اخلاق و علم در جامعه اشاعه یابد



به گزارش سایت نظام وظیفه به نقل از مهر، در متن پیام سردار حسین اشتری آمده است: «هفته معلم و پاسداشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری، فرصت مغتنمی است تا مراتب سپاس و قدردانی خود را تقدیم معلمانی نمائیم که نقش بی بدیل آنها در توسعه، پیشرفت و توفیقات کشور بر کسی پوشیده نیست. این روز بزرگ یادآور همت و تلاش بزرگ مردانی است که مروَج راستی، درستی و هدایت کننده آدمی به دانایی و آگاهی هستند.

بنیانگذار عظیم الشأن جمهوری اسلامی ایران، حضرت امام خمینی (ره) با درک عمیق از نقش و جایگاه ممتاز معلم در تعالی و رشد جامعه، مأموریت معلمان را هم تراز از رسالت پیامبران عنوان می‌نمایند. همچنین مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در این زمینه می‌فرمایند: «معلم مقام بسیار بالا و والایی دارد. هرچه این مسئولیت بزرگ‌تر است، این مقام بالاتر. این شأن رفیع‌تر و احساس مسؤلیت هم بایستی به همین نسبت بالاتر باشد.»

امروز بیش از هر زمان دیگری نیاز است که اخلاق، علم، خرد و منطق در جامعه اشاعه یابد و این مهم زمانی حاصل می‌شود که حرمت گذاری به مقام علم و اندیشه، فراتر از آئین‌ها و عادت‌های رسمی، به صورت عملی تجلَی یابد.

اینجانب بر خود فرض می دانم در هفته‌ای که مزین به نام معلم است. از مجاهدت‌های استادان و مدرسان، این سنگربانان علم و ادب، خاصه در فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، قدردانی نموده و ضمن تبریک دوازدهم اردیبهشت (روز معلم)، سلامتی و توفیق روز افزون شما را در سایه توجهات حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و تحت زعامت فرمانده معظم کل قوا حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای (مدظله العالی) از خداوند متعال مسئلت نمایم.»



منبع:مهر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا