انتظامی

انهدام باند توزیع حشیش در پایتخت/ کشف ۱۴۶۰ کیسه شکر


به گزارش خبرنگار مهر، کلانشهر تهران بستر حوادث و جرایم مختلفی است. هر روز تماس‌های زیادی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تهران گرفته می‌شود که بسیاری از آنها عملیاتی شده و منجر به دستگیری مجرم یا مجرمانی می‌شود.

از این پس در این بسته خبری به گوشه‌ای از مأموریت‌ها، حوادث و جرایم می‌پردازیم.

انهدام باند توزیع حشیش با کشف بیش از ۵ کیلو گرم مواد افیونی

سرهنگ حسین باباپور گفت: مأموران پایگاه نهم پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در راستای مبارزه قاطع و همه جانبه با قاچاقچیان و سوداگران مرگ و عناصر اصلی فعال در زمینه توزیع مواد افیونی با استفاده از اقدامات اطلاعاتی و شگردهای پلیسی انهدام یک باند گسترده توزیع تریاک در شرق پایتخت را در دستور کار قرار دادند.

وی اظهار داشت: مأموران با انجام اقدامانت گسترده پلیسی و تحقیقات محلی در نهایت مخفیگاه و محل اعمال مجرمانه باند مذبور را در شهر تهران شناسایی و با رصد فعالیت‌های لحظه به لحظه اعضای باند دریافتند متهمان به تازگی مقادیر قابل توجهی حشیش را پس از خریداری از مرزهای شرقی کشور به مخفیگاه خود منتقل کرده اند تا در فرصتی مناسب اقدام به توزیع آن نمایند.

این مقام انتظامی در پلیس پایتخت در ادامه اظهار داشت: به دنبال این موضوع بلافاصله با هماهنگی مقام قضائی تیم‌های عملیاتی پلیس به محل مورد نظر اعزام و در سحرگاه روز گذشته طی یک عملیات مشترک و هماهنگ در اقدامی ضربتی و غافلگیرانه موفق شدند دو نفر اعضای باند را دستگیر و در بازرسی از محل ۵ کیلو و ۳۵۰ گرم حشیش کشف نمایند.

سرهنگ باباپور تصریح کرد: متهمان پس از دستگیری به همراه مواد مکشوفه به مقر پلیس منتقل و ضمن انجام تحقیقات تکمیلی جهت سیر مراحل قانونی به مقام قضائی ارجاع شدند.

جانشین پلیس مبارزه با مواد مخدر پایتخت در پایان خاطرنشان کرد: پلیس با بهره گیری از تمام توان و امکانات با قاچاقچیان و فروشندگان مواد مخدر مبارزه می‌کند تا آنها را از دست یابی به اهداف شوم خود ناکام بگذارد.

سارقان مسلح دستگیر شدند

سرهنگ جلیل موقوفه‌ای با اعلام این خبر گفت: واحد عملیات کلانتری ۱۴۵ ونک حین گشت زنی در محله به یک دستگاه موتورسیکلت مشکی رنگ با دو ترک نشین و پلاک مخدوش مشکوک می‌شوند.

وی با بیان اینکه مأموران برای بررسی بیشتر به موتورسیکلت مراجعه می‌کنند افزود: متهمان با مشاهده مأموران اقدام به فرار کرده و در حال فرار یک بسته مشکی رنگ را به داخل فضای سبز پرتاب می‌کنند که در تعقیب و گریز موتورسیکلت متوقف که مجدداً متهمان به صورت پیاده متواری که نهایتاً هر دو متهم دستگیر می‌شوند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه در بررسی بسته پرتاب شده توسط متهمان یک قبضه سلاح کلت کمری و ۱۵ تیر جنگی کشف شد، ادامه داد: متهمان در تحقیقات اولیه به جرم خود و همراه داشتن سلاح جنگی برای سرقت اعتراف کردند.

موقوفه‌ای با اشاره به سوابق متهمان در سرقت، خاطر نشان کرد: تحقیقات بیشتر برای کشف جرایم احتمالی متهمان ادامه دارد. دستگیری سارقان داربست‌های ساختمانی

دستگیری سارقان داربست‌های ساختمان

سرهنگ پیمان لطیفی گفت: عملیات کلانتری ۱۷۹ خلیج فارس حین گشت زنی در محله خلیج فارس به یک دستگاه خودروی وانت مشکوک می‌شوند.

وی با بیان اینکه مأموران برای بررسی بیشتر به خودرو مراجعه که راننده به محض مشاهده مأموران با سرعت از محل متواری می‌شود، افزود: در تعقیب و گریز خودرو متوقف و دو متهم دستگیر که در بررسی قسمت بار خودرو ۱۱۰ عدد لوله داربست ساختمانی با متعلقات کشف شد.

این مقام انتظامی ادامه داد: متهمان ۳۲ و ۳۵ ساله در تحقیقات اولیه پلیسی به جرم خود و سرقت لوله‌های داربست ساختمانی از شرق تهران با همدستی یکدیگر در روز گذشته اعتراف کردند و مالباخته نیز شناسایی شد.

لطیفی با اشاره به سوابق سرقت متهمان و تحمل حبس در زندان، خاطر نشان کرد: تحقیقات بیشتر برای کشف جرایم احتمالی متهمان ادامه دارد.

انهدام باند توزیع حشیش در پایتخت/ کشف ۱۴۶۰ کیسه شکر

کشف ۲۰ میلیارد ریال شکر قاچاق

سرهنگ علی ولی پور گودرزی با اشاره به عزم جدی پلیس در راستای مبارزه با قاچاق، گفت: به دنبال اقدامات اطلاعاتی پلیس امنیت اقتصادی پایتخت، مشخص شد فردی از طریق تعدادی دلال و واسطه اقدام به خرید شکر به نرخ دولتی و فروش به قیمت آزاد می‌کند.

وی با بیان اینکه رسیدگی به این پرونده در دستور کار پلیس امنیت اقتصادی قرار گرفت و مأموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز به محل دپوی شکرها در محدوده شرق به غرب اتوبان آزادگان اعزام شدند، اظهار داشت: پس از بررسی و باز شدن درب ۳ دستگاه کانتینر ۴۰ فوتی در نهایت مقادیر زیادی شکر سفید در کیسه‌های ۵۰ کیلویی مربوط به شرکت کشت و صنعت کارون با تاریخ تولید سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ (با حداکثر تاریخ انقضای ۲ سال) کشف شد.

گودرزی اظهار داشت: مشخص شد که صاحب شکرهای دپو شده، این کالاها را از افراد دلال و واسطه خریداری کرده و در سامانه جامع انبارها نیز ثبت نشده است این در حالی است که مالک کالا باید لیست و مشخصات کالای خود را در سامانه جامع تجارت ثبت کند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ گفت: با اشاره به عدم ثبت کالاها در سامانه جامع تجارت و بر اساس قانون، کالا مشمول قاچاق است؛ شکرهای کشف شده یک هزار و ۴۶۰ کیسه ۵۰ کیلویی بوده که در مجموع ۷۳ هزار کیلو شکر را شامل می‌شود که این مقدار توقیف و پلمب شد. کارشناسان ارزش تقریبی این محموله را ۲۰ میلیارد ریال برآورد کرده اند.

انهدام باند سرقت لوازم و محتویات داخل خودرو

سرهنگ کارآگاه قاسم دستخال گفت: در راستای اجرای طرح مبارزه با سارقان لوازم و محتویات داخل خودرو و مالخران اموال مسروقه، پرونده‌ای با این موضوع، در کلانتری ۱۲۴ قلهک تشکیل شد و کارآگاهان دایره مبارزه با سرقت وسایل نقلیه مأمور کشف و پی جویی پرونده شدند.

وی ادامه داد: شاکی اعلام کرده بود که تعدادی لاستیک خودرو خارجی متعلق به وی و مربوط به خودروهای شاسی بلند به سرقت رفته است، با توجه به اظهارات شاکی و خاص بودن اموال مسروقه، پرونده برای رسیدگی در دستور کار تیم مبارزه با سرقت لوازم و محتویات داخل خودرو پایگاه قرار گرفت.

این مقام انتظامی تصریح کرد: کارآگاهان با رصد سایت‌های خرید و فروش لوازم دست دوم موفق می‌شوند دو حلقه از لاستیک‌های مسروقه را شناسایی نمایند که پس از تائید اموال توسط مالباخته و پس از هماهنگی با مرجع قضائی فروشنده لاستیک‌های سرقتی به نام «نادر»، در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شد؛ نادر پس از دستگیری اظهار داشت، برای شخصی به هویت هاشم کار می‌کنم و لاستیک‌ها را برای او می‌فروشم و در حال حاضر آدرس دقیقی از او ندارم.

فرمانده پایگاه سوم پلیس آگاهی اظهار داشت: کارآگاهان در ادامه با بهره گیری از شیوه‌های پلیسی موفق می‌شوند مخفیگاه متهم را شناسایی کرده و طی یک عملیات ضربتی و پلیسی هاشم را در مخفیگاه خود که پاتوق سارقان و مالخران اموال مسروقه بوده، به همراه دو نفر دیگر بنام‌های جعفر و فرهاد دستگیر نمایند که در بازرسی از محل، ۷ حلقه لاستیک مسروقه متعلق به مالباخته، دو دستگاه پمپ آب صنعتی، تعدادی مدارک هویتی، یک دستگاه لب تاپ و… کشف و ضبط شد.

دستخال افزود: با پیگیری کارآگاهان هویت دو تن از مالباختگان اموال مسروقه در همان محل شناسایی و با آنان تماس حاصل که اظهار داشتند روز گذشته اموال آنان از داخل خودرو به سرقت رفته است؛ متهمان برای انجام تحقیقات به همراه اموال مکشوفه به پایگاه سوم منتقل شدند، آنان در تحقیقات اولیه منکر هرگونه سرقت یا خرید اموال مسروقه بودند اما در مواجهه با شواهد و مستندات، ناگزیر به جرایم ارتکابی خود اعتراف کردند.

فرمانده پایگاه سوم پلیس آگاهی پایتخت در پایان گفت: با اعتراف صریح متهمان و قبول سرقت و مالخری، تحقیقات برای تکمیل پرونده و کشف جرایم احتمالی همچنان ادامه دارد.



منبع:مهر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا