آخرین اخبار

افزایش ۴۰ درصدی اعزام به خدمت مشمولان غایب



به گزارش خبرگزاری مهر، سردار تقی مهری در همایش سراسری سازمان وظیفه عمومی فراجا با حضور سردار قاسم رضایی جانشین فرمانده کل انتظامی کشور گفت: سبک مدیریتی سازمان وظیفه عمومی در سراسر کشور سبک خدمتگزاری به مشمولان و خانواده‌های آنان است.

وی ادامه داد: هدف از اجرای این همایش اجرای بهتر قوانین و مقررات، بهره‌مندی از نقطه نظرات کارشناسی معاونان در استان‌ها، احصا و چاره اندیشی برای رفع نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت و درنهایت برنامه‌ریزی برای ارائه خدمات بهتر در سال ۱۴۰۳ است.

رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا با بیان اینکه از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون حدود ۱۸/۵ میلیون نفر از جوانان کشور به نیروهای مسلح جهت تأمین امنیت کشور اعزام شده اند، افزود: مهم‌ترین مأموریت سازمان وظیفه عمومی تأمین و اعزام کارکنان وظیفه به سازمان‌های نیروهای مسلح است و در این راستا تاکنون ۸۵ درصد از موالید ذکور کشور وضعیت خدمتی خود را تعیین تکلیف کرده اند.

سردار مهری با عنوان اینکه در ۸ ماهه اخیر یک میلیون و ۲۰۰ هزار معافیت تحصیلی صادر شده است، گفت: از دیگر مأموریت‌های سازمان وظیفه عمومی رسیدگی به درخواست‌های معافیت، خروج از کشور، صدور کارت‌های معافیت و پایان خدمت و استعلام درخواست‌ها است.

وی عنوان کرد: از اهداف مهم سازمان وظیفه عمومی ارتقا سطح هوشمندسازی خدمات به مشمولان و خانواده‌های آنان در بستر اینترنت است و از ابتدای سال تاکنون ۴ میلیون خدمات الکترونیکی در سازمان وظیفه عمومی در سراسر کشور به مشمولان و خانواده‌های آنان ارائه شده است.

رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا گفت: یکی دیگر از خدمات سازمان وظیفه عمومی ارائه خدمات مشاوره‌ای از طریق سامانه تلفنی سازمان به شماره ۰۹۶۴۸۰ است و در ۸ ماهه اخیر حدود ۳۴۰ هزار مشاوره به مشمولان و خانواده‌های آنان ارائه شده است.

وی تصریح کرد: از ابتدای سال تاکنون با پیگیری‌های صورت گرفته در قرارگاه احضار و اعزام و برقراری ارتباط سیستمی با سازمان تأمین اجتماعی در شناسایی مشمولان غایب، افزایش ۴۰ درصدی اعزام به خدمت مشمولان غایب به مراکز آموزشی را داشته‌ایم.

این مقام ارشد انتظامی در سازمان وظیفه عمومی فراجا افزود: با ایجاد ارتباط الکترونیکی با بانک مرکزی، مشمولان غایب امکان بهره‌مندی از تسهیلات بانکی را نخواهند داشت و کلیه پلیس‌های تخصصی به اطلاعات مشمولان غایب دسترسی داشته و به صورت سیستمی به وظیفه عمومی معرفی می‌شوند.



منبع خبرگزاری مهر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا