آخرین اخبار

کاهش داوطلبان خدمت در ارتش آمریکا به کمترین حد در ۸۰ سال گذشته



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، روزنامه «دیلی میل» به نقل از معاون وزیر دفاع آمریکا نوشت که تعداد کل پرسنل نظامی که در این کشور خدمت می‌کنند در سال ۲۰۲۴ به یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر کاهش می‌یابد.

این روزنامه در ادامه گزارش خود افزود که این تعداد نظامیان، پایین‌ترین سطح در بیش از ۸۰ سال گذشته در آمریکا است و دلیل آن تا حدودی به دلیل مشکل استخدام نظامی بر می‌گردد.

«آشیش وزیرانی» سرپرست معاونت پرسنل و آمادگی وزیر دفاع آمریکا گفت که در سال ۲۰۲۳ کسری نیروی زمینی، دریایی و هوایی به ۴۱۰۰۰ نفر رسید.

به گفته وی، «متولدین پس از سال ۱۹۹۷ میلادی در آمریکا از اعتماد پایین به نهادهای قدرت رنج می‌برند و تنها تعداد کمی از آنها با ارزش‌های زندگی سنتی هدایت می‌شوند و مشتاق هستند که از نردبان شغلی بالا بروند».

وزیرانی، افزود: دو دهه پیش، ۲۵ درصد از جوانان آمریکایی در فکر پیوستن به ارتش نبودند و این رقم اکنون از ۵۰ درصد فراتر رفته که منجر به قطع ارتباط ارتش با بخش بزرگی از جامعه شده است. در این صورت، رهبران و سیاستمداران باید فراخوان ملی به خدمت در ارتش را اعلام کنند.

این مقام ارشد آمریکایی اذعان کرد که تمامی شاخه‌های ارتش آمریکا به استثنای نیروی فضایی، از سال ۲۰۲۰ شاهد کاهش تعداد نیروهای فعال بوده‌اند.

در سال ۲۰۲۴، ۴۴۵۰۰۰ سرباز در ارتش آمریکا خدمت خواهند کرد که ۸.۴ درصد کمتر از سه سال پیش است. تعداد نیروی دریایی حدود ۱۰ هزار نفر (۳ درصد) و نیروی هوایی حدود ۱۳.۵ هزار (۴ درصد) کاهش می‌یابد. شمار تفنگداران دریایی هم در مدت مشابه ۸.۹ هزار (۵٪) کاهش خواهد یافت.



منبع خبرگزاری مهر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا