انتظامی

ماجرای حمله اوباش به یک کارگردان/ بدهی مراسم ختم؛ بهانه متهمان


به گزارش خبرنگار مهر، در طرح ضربتی پلیس پایتخت ۳ پسر جوان به اتهام شرارت و اخاذی دستگیر شده بودند؛ آنها می‌گفتند: «قرارمان این بود که به ازای دریافت ۷۰ میلیون تومان یک کارگردان را تا جایی که می‌خورد کتک بزنیم و حالش را بگیریم.»

یکی از آنها سرکرده و دو نفر دیگر همدستش بودند و قرارشان این بود که بعد از اینکه کارگردان را راهی بیمارستان کردند ۳۰ میلیون دیگر هم بگیرند، از آنها می‌خواهم که جزئیاتی از قرار مدارشان را برایم بگویند، یکی از آنها گفت: «مدتی قبل یکی از دوستانم با من تماس گرفت و آدرس دفتر یک کارگردان را داد. به همراه دوستم به دفتر کارگردان مورد نظر رفتیم و او عکس مردی را که او هم یک کارگردان بود به ما نشان داد و گفت برایش ایجاد مزاحمت کرده است و از ما خواست تا او را گوش مالی بدهیم.

قرارمان ۷۰ میلیون تومان بود که ۴۰ میلیون را ابتدای کار داد و قرار شد ۳۰ میلیون دیگر را هم زمانی که شاکی را روانه بیمارستان کردیم به ما پرداخت کند که این کار را هم کرد.»

از آنها سوال می‌کنم چگونه نقشه خود را عملی کردند و می‌گویند: «ما آدرس و تصویر شاکی را داشتیم، ۴ روزی در کمین شاکی نشستیم تا اینکه روز چهارم سوار بر خودروی مدل بالایش وارد پارکینگ شد. به‌دنبال او، ما هم وارد پارکینگ شدیم. با چاقو به جان او افتادیم و چندین ضربه زدیم و خودرویش نیز تخریب شد.»

می‌گفتند که نیاز مالی آنها وادار کرده است تا چنین کاری کنند، از یکی از آنها سوال کردم ماجرا نیاز مالی چیست و گفت: «پدرم به تازگی فوت کرده بود و برای خرید قبر و سنگ و… پول زیادی خرج شده بود و تمام این هزینه را قرض گرفته بودم.»

از سرهنگ سعید راستی رئیس مرکز عملیات پلیس امنیت عمومی در مورد این درگیری سوال کردم تا از جزئیات بیشتری مطلع شوم، سرهنگ راستی با اشاره به اینکه پلیس کمتر از ۷۲ ساعت توانسته است این افراد را دستگیر کند گفت: ۳ نفر اوباش سابقه دار به سرکردگی ۱ نفر، یکی از کارگردان‌های سینما را مورد هدف خود قرار دادند.

وی با بیان اینکه متهمان قصد داشتند در ازای دریافت ۷۰ میلیون تومان وجه نقد از این فرد اخاذی کنند، گفت: افراد با کمین چهار روزه در مقابل منزل شاکی با استفاده از یک سلاح سرد اقدام به ضرب و جرح وی می‌کنند.

طمع زیاد و اخاذی اوباش را به دام پلیس انداخت

رئیس مرکز عملیات پلیس امنیت عمومی تهران ادامه داد: متهمان پس از فرار مجدداً با مضروب تماس گرفته و درخواست دریافت مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان قصد اخاذی از وی را داشتند که مالباخته در بیمارستان با برقراری تماس با پلیس ماجرا را با ما در میان گذاشت.

وی افزود: کمتر از ۷۲ ساعت با تلاش همکارانم هر سه متهم هم که از سابقه داران حوزه شرارت و درگیری هستند در شهرستان ورامین و جنوب تهران دستگیر شدند.

به گفته سرهنگ راستی، نفر چهارم که همان فرد اجیر کننده است هم در اختیار پلیس قرار دارد.



منبع:مهر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا