انتظامی

پروژه انسداد مرزی ایران و آذربایجان ۳۵ درصد پیشرفت دارد



به گزارش خبرنگار مهر، سردار سید شاهین اسمعیلی ظهر شنبه در گرامیداشت هفته نیروی انتظامی در جمع خبرنگاران در اردبیل اظهار کرد: بیش از ۹۰ برنامه با شعار پلیس هوشمند و امنیت پایدار توسط مرزبانی استان اردبیل در هفته نیروی انتظامی برگزار خواهد شد که امیدواریم همه این برنامه‌ها در راستای ارتقای امنیت و همچنین احساس امنیت در استان اردبیل باشد.

وی تصریح کرد: همکاران ما با تلاش مضاعف سعی خواهند کرد تا در طول این هفته تلاش مرزبانان و مجاهدان سلحشور این عرصه را به تصویر کشیده و بخشی از صلابت آنها را به نمایش بگذارند.

فرمانده مرزبانی استان اردبیل حضور مرزبانان را در نوار مرزی کشورمان به طول هشت هزار و ۷۷۵ کیلومتر با ۱۵ کشور همسایه یادآور شد و گفت: مرزبانان با مجهز شدن به تجهیزات، امکانات و ابزارهای نوین در کنار نیروی انسانی متعهد، ولایتمدار و مخلص سعی می‌کنند تا امنیت پایدار را در مرزها برقرار کرده و از هرگونه تنش جلوگیری کنند.

اسمعیلی افزود: نیروی انتظامی با تقدیم ۱۳ هزار شهید و ۲۱ هزار جانباز در دفاع از مرزهای کشورمان همواره پیشقدم بوده و همچنان در تأمین امنیت، کنترل مرزها، مبارزه با مواد مخدر و همچنین جلوگیری از تجاوزهای مرزی روزانه شهید و جانباز تقدیم نظام اسلامی می‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: استان اردبیل با داشتن ۳۶۹ کیلومتر نوار مرزی با جمهوری آذربایجان در ردیف استان‌های امن کشور است و سعی و تلاشمان بر این است تا از حدود و ثغور مرزی دفاع کرده و تعهداتمان را در استیفای حقوق جمهوری اسلامی ایران به شایستگی عمل کنیم.

اسمعیلی اضافه کرد: همکاران ما با مجهز شدن به تجهیزات و امکانات مدرن و هوشمند سعی می‌کنند تا امنیت پایدار را برقرار کنند که در قالب ۱۰۰ واحد مرزی بخش عظیمی از این تجهیزات و امکانات هوشمند نیز برای کنترل نوار مرزی به کارگیری شده است.

وی از مجهز شدن مرزهای استان اردبیل به تجهیزات هوشمند برای کنترل مرزها به صورت مانیتورینگ به مرکز استان و کشور خبر داد و بیان کرد: در حال حاضر همه ۱۰۰ واحد مرزی استان به این تجهیزات مانیتورینگ مجهز هستند و کنترل‌های هوشمند از طریق مرزبانی کشور و استان انجام می‌شود.

اسمعیلی به همراهی خوب مرزنشینان با مرزداران غیور اشاره کرد و ادامه داد: ما در شهرستان پارس‌آباد، گرمی، بیله‌سوار، اصلاندوز و نمین نشست‌هایی را با مرزنشینان در طول هفته نیروی انتظامی خواهیم داشت تا از نزدیک درد دل، خواسته‌ها و مطالبات آنها را بشنویم.

وی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: با هدف نشان دادن همبستگی با جمعیت مرزنشینان مسابقات بومی، محلی در آبادی‌های مرزی برگزار شده و اعزام تیم‌های پزشکی را برای ویزیت و توزیع رایگان داروها در این هفته انجام خواهیم داد.

اسمعیلی تکریم از خانواده‌های شهدا و جانبازان نیروی انتظامی و همچنین پخش دو فیلم رفیق و عطش را از تولیدات سینمایی استان اردبیل از طریق رسانه ملی یادآور شد و تصریح کرد: با تلاش همکاران مرزبانی و به ارزش ۱۰۰ میلیون تومان بسته معیشتی تهیه و در اختیار خانواده‌های نیازمند و روستایی صفر مرزی قرار خواهد گرفت.

وی به پروژه انسداد مرزی نیز اشاره کرد و گفت: این پروژه با پیشرفت ۳۵ درصد در حال انجام است که با ایجاد زیرساخت‌های فیبر نوری و انسداد مرزی به شکل سیم‌خاردار دو ردیفه تجهیزات خریداری و در حال نصب است.

اسمعیلی ضرورت تکمیل این پروژه را با همکاری مسئولان کشوری و استانی یادآور شد و افزود: در سفر اخیر فرمانده ناجا تفاهمنامه‌ای بین مسئولان استانی با نیروی انتظامی به امضا رسید تا از تجهیزات هوشمند و امکانات مناسب مرزی استفاده شود.

فرمانده مرزبانی استان اردبیل به برخورداری تمامی پاسگاه‌ها و برجک‌های مرزی به نعمت روشنایی اشاره کرد و ادامه داد: همه ۱۰۰ واحد مرزی اعم از هنگ، گروهان، پاسگاه و برجک به سیستم روشنایی و برق پایدار متصل هستند و تلاشمان بر این است تا بهره‌مندی این واحدهای مرزی را به گاز شهری افزایش داده و در هفته نیروی انتظامی تعدادی از پروژه‌های گازرسانی و برق‌رسانی به پاسگاه‌ها و برجک‌های مرزی را شاهد خواهیم بود.



منبع:مهر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا