انتظامی

۴۹ درصد این دوربین‌های ثبت تخلفات رانندگی معیوب است



به گزارش خبرنگار مهر، در جلسه علنی روز یکشنبه (16 آبان) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی گزارش کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مورد لایحه یک فوریتی تمدید مهلت‌های مقرر در تبصره‌های (1) و (2) ماده (2) قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، سید کمال هادیانفر فرمانده نیروی انتظامی در دفاع از کلیات این لایحه گفت: باید در ۱۰ سال گذشته در راستای توسعه دوربین‌ها و سامانه‌های هوشمند اقدام می‌شد اما به دلیل کمبود اعتبارات امکانپذیر نبود.

وی اظهار داشت: پیش از این برای نظم و صدور جریمه از ۶۰۰۰ نفر از سربازان و درجه‌داران استفاده می‌کردیم اما امروز از حدود ۱۲۰۰ نفر استفاده می‌کنیم که این کاهش محسوس است.

فرمانده نیروی انتظامی افزود: ۴۵۰۰ دوربین ثبت تخلف در کل کشور وجود دارد و فقط ۷ شهر از شهرهای کشور دارای دوربین ثبت تخلف هستند که ۴۹ درصد این دوربین‌ها معیوب بوده و کار نمی‌کنند. وزارت راه و شهرداری‌ها موظف به توسعه دوربین‌ها هستند.

هادیانفر تأکید کرد: ریالی از محل جریمه به افسران و درجه‌داران تعلق نمی‌گیرد؛ درآمدهای این بخش به حساب خزانه واریز شده، ۳۰ درصد به شهرداری، ۳۰ درصد به وزارت راه، ۲۰ درصد به بیمه و۲۰ درصد به ناجا اختصاص می‌یابد که در چند سال گذشته بخش زیادی از این اعتبارات به دستگاه‌ها واریز نشده است.

وی اظهار داشت: ۱۷۸ کد جریمه داریم که سربازان و درجه‌داران تنها به ۷۱ کد جریمه رسیدگی می‌کنند. قبض جریمه ۱۵ درصد استفاده می‌شود و ۸۵ درصد جریمه‌ها از طریق نرم‌افزارهای هوشمند سپهر اعمال می‌شود.

فرمانده نیروی انتظامی از نمایندگان خواست از وزارت کشور، شهرداری‌ها و وزارت راه برای هوشمندسازی مطالبه کنند.

هادیانفر تأکید کرد: نیروی انتظامی در اعمال جریمه‌های تردد شبانه فقط ضابط است و ستاد ملی مقابله با کرونا در این زمینه تصمیم‌ گرفته است.



منبع:مهر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا