آخرین اخباراستان ها > سیستان و بلوچستان

راه‌اندازی ۱۵ مرکز خرید گندم در جنوب سیستان‌وبلوچستان



محمدرضا سرگزی در گفت وگو با ایسنا با اشاره به شروع فصل برداشت گندم از مناطق پیشین، سرباز و راسک در جنوب استان گفت: برای خرید گندم، ۱۵ مرکز ثابت و سیار ایجاد شده است که گندم کشاورزان را خرید و به سیلوهای استان حمل می‌کنند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان سیستان‌وبلوچستان با پیش‌بینی خرید بالای ۸۰  هزار تُن گندم از کشاورزان استان در سال‌جاری زراعی، خاطرنشان کرد: قیمت خرید هر کیلوگرم گندم از کشاورزان، ۱۷۵۰۰ تومان تعیین شده است و علاوه بر آن، هزینه حمل به کشاورزان در ازای هر تُن گندم ۱۵ هزار تومان از مزرعه تا مرکز خرید در نظر گرفته شده است.

همچنین مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بمپور نیز گفت: کار برداشت گندم از دهه سوم فروردین ماه در شهرستان بمپور آغاز و تا اواسط خرداد ادامه خواهد یافت. 

وی افزود: مهمترین ارقام کشت شده در منطقه مهرگان، سیروان، سارنگ و نارین است.

محمد اکرم هودیانی تصریح کرد: بیش از ۳۰ دستگاه کمباین کار برداشت گندم آبی از سطح ۳۵۰۰ هکتار اراضی کشاورزی بخش‌های مرکزی و کلاتان شهرستان بمپور را برعهده خواهند داشت.

هودیانی اظهار کرد: امسال با هدف حمایت از کشاورزان صددرصد اراضی گندم کشت شده در بمپور، بصورت کشت قراردادی است و بیش از هزار نفر در کار کاشت، داشت و برداشت گندم در بمپور مشغول به کار هستند.

انتهای پیام



لینک منبع خبر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا