انتظامی

امضای تفاهم نامه‌ علمی بین پلیس و دانشگاه بین المللی اهل بیت



به گزارش خبرنگار مهر، این تفاهم نامه با حضور سردار محمد حسین حمیدی و حجت الاسلام سعید جازاری رئیس دانشگاه بین‌المللی اهل‌بیت (ع) با هدف همکاری‌های علمی، پژوهشی، توسعه و گسترش مدیریت دانش، اجرای پروژه‌های تحقیقاتی- کاربردی و مطالعات تطبیقی، تدوین و تألیف اسناد و مدارک علمی، برگزاری همایش‌ها و سمینارهای علمی امضا شد.

در این جلسه سردار محمد حسین حمیدی بر اهمیت بهره برداری همه جانبه نیروی انتظامی از ظرفیت‌های کشور به ویژه دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی و آموزشی تاکید کرد و امضای این تفاهم نامه را به منظور پشتیبانی علمی از مأموریت‌های متعدد رده‌های ستادی و صف و ایجاد محیطی مطلوب برای ارتقا دانش عمومی و تخصصی کارکنان و افزایش امنیت اجتماعی و انضباط ترافیکی در جامعه برشمرد و از اقدام پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ به انعقاد تفاهم نامه‌های مختلف با مراکز علمی و دانشگاهی و استفاده از پتانسیل آنها در این خصوص گفت.

سردار حمیدی بیان داشت: پلیس وظیفه دارد تا این موضوعات را به دانشگاهیان اطلاع دهد. بنابراین ما تفاهم نامه‌های متعددی را در موضوعات مختلف با دانشگاه‌ها منعقد کرده‌ایم ولی تا به امروز تمامی تفاهم نامه‌های پلیس در دانشگاه‌های داخلی بوده است و امروز ما یک تفاهم نامه با دانشگاه بین‌المللی را تجربه می‌کنیم.

حجت الاسلام سعید جازاری رئیس دانشگاه بین‌المللی اهل بیت نیز در این جلسه ضمن تبریک میلاد باسعادت حضرت مصطفی (ص) و آغاز هفته وحدت گفت: بین مجریان نظم و انتظام و دانشگاه‌ها باید ارتباط برقرار باشد هرجا که محققان به صورت مجزا و مجریان نظم هم به صورت مجزا کار کرده‌اند جامه دچار گسست شده است و هرگاه همکاری این دو نهاد با یک دیگر پررنگ بوده است جامعه به سوی آرامش پیش رفته است.

رئیس دانشگاه بین‌المللی اهل‌بیت (ع) در ادامه گفت: دانشگاه بین‌المللی اهل بیت علیهم السلام می‌تواند در سه موضوع انتقال تجربیات موفق پلیس به مخاطبان و جوامع بین‌المللی باشیم و استفاده از دانشجویان و اساتید و محققان خارجی در بحث‌های رفتارشناسی اجتماعی، ارتباطی و همچنین و می‌توانیم با همکاری پلیس، رشته‌های دانشگاهی جدیدی که مورد نیاز جامعه است را تأسیس کنیم. رشته‌های جدید دانشگاهی با توجه به شرایط زندگی معاصر و جامعه مدرن از دیگر اقداماتی است که این دانشگاه می‌تواند انجام دهد.

در پایان رئیس پلیس راهور تهران بزرگ بیان کرد: امیدوارم مجموعه این تفاهم نامه‌ها عمق بیشتری پیدا کند و تبدیل به کارگاه‌های تخصصی شود تا در نهایت دوستی و تعاملی بین نظام اجرا و نظام علمی و دانشگاهی به وجود آید و ورود دانشگاه بین‌المللی اهل بیت علیهم السلام می‌تواند فتح بابی برای این موضوع باشد.



منبع:مهر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا