انتظامی

دستگیری عاملین درگیری در پارک دانشجو/ کشف ۲۵ کیلو شیشه در تهران


به گزارش خبرنگار مهر، شهر ۱۵ میلیون نفری تهران بستر حوادث و جرایم مختلفی است. هر روز تماس‌های زیادی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تهران گرفته می‌شود که بسیاری از آنها عملیاتی شده و منجر به دستگیری مجرم یا مجرمانی می‌شود.

از این پس در این بسته خبری به گوشه‌ای از مأموریت‌ها، حوادث و جرایم می‌پردازیم.

دستگیری عاملین اصلی درگیری در پارک دانشجو

سرهنگ جلیل موقوفه‌ای رئیس پلیس پیشگیری پایتخت گفت: روز گذشته دو گروه از افراد در محوطه پارک دانشجو با هم درگیری کلامی پیدا کردند که دقایقی بعد با بالا گرفتن نزاع کلامی، شکل درگیری آنان نیز به فیزیکی بدل شده و در همین حین این افراد از چاقو و تیزی برای درگیری استفاده کردند.

وی با بیان اینکه بلافاصله مأموران پلیس ۱۱۰ و کلانتری ۱۲۹ جامی در محل حاضر شدند، افزود: با حضور مأموران این افراد متواری شده و پا به فرار گذاشتند که در همان محل یکی از این افراد که دچار جراحت نیز شده بود، دستگیر شد.

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ ادامه داد: ساعاتی بعد حدود سه تن دیگر از افراد حاضر در این درگیری نیز شناسایی و دستگیر شدند که دو نفر اصلی از دو گروه درگیر شده نیز جزو دستگیر شدگان هستند.

موقوفه‌ای با بیان اینکه تحقیقات برای شناسایی و دستگیری دیگر افراد حاضر در این درگیری در حال انجام است، خاطر نشان کرد: سه نفر از چهار متهم دستگیر شده دچار آسیب دیدگی شده بودند که به مراکز درمانی منتقل شدند.

کلاهبرداری ۱۵۴۰ میلیاردی با جعل سند

سرهنگ کارآگاه سعید دالوند بیان داشت: با ارجاع پرونده‌ای مبنی بر جعل سند مالکیت رسمی و انتقال پلاک ثبتی ملک پدری شاکی به شخص دیگری و سکونت متهم در ساختمان، بررسی موضوع در اختیار تیمی از کارآگاهان پایگاه یکم قرار گرفت. متصرف پلاک ثبتی مدعی که به ازای پرداخت یک هزار و ۵۴۰ میلیارد ریال به فروشنده و ۲ نفر معرف در دفتر خانه اسناد رسمی، سند ساختمان به نام وی منتقل شده است و مالک ساختمان شده است.

رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران با بیان اینکه در بررسی‌های انجام شده مشخص شد که ساختمان به موجب اسناد رسمی جعلی به خریدار فعلی منتقل شده است، ابراز داشت: با شناسایی هر ۲ معرف به دست آمد احدی از معرفان پس از دریافت حق کمیسیون از خریدار به کشورهای همسایه گریخته است.

این مقام انتظامی ادامه داد: در شاخه دیگری از تحقیقات پلیسی فروشنده پلاک ثبتی نیز در مخفیگاهش در درازشیب دستگیر شد و وی مدعی شد که برادرش با سو استفاده از هویت وی کلاهبرداری را انجام داده است و پس از دریافت وجوه از خریدار از کشور متواری شده است. متهمان دستگیر شده پس از تکمیل تحقیقات با صدور قرار مجرمیت از سوی بازپرس پرونده روانه زندان شدند و سایر اقدامات در جهت شناسایی و کشف زوایای پنهان پرونده و دستگیری سایر ۲ متهم متواری ادامه دارد.

کشف ۳۰ فقره سرقت

سرهنگ اردشیر نادری اظهار داشت: روز گذشته تیم عملیات کلانتری جوادیه تهرانپارس، یکی از سارقان حرفه‌ای لوازم خودرو را که با یک دستگاه خودروی سواری سرقتی در حال تردد بود، مشاهده و بلافاصله دستور توقف خودرو را اعلام کردند.

وی با بیان اینکه خودروی متهم پس از مدتی تعقیب و گریز پلیسی متوقف و راننده آن دستگیر شد، افزود: با دستگیری متهم و بازرسی از داخل خودرو تعدادی تجهیزات از قبیل ۱۵ عدد باند، ۲ عدد آمپلی، ۶ دستگاه باطری و تعدادی کیف شخصی با مدارک شناسایی مختلف کشف شد.

سرکلانتر چهارم پلیس پیشگیری تهران تصریح کرد: متهم پس از انتقال به کلانتری به ۳۰ فقره سرقت پس از رهایی از زندان اعتراف و اظهار داشت، با سرقت خودروی سواری به سرقت تجهیزات خودروها می پرداخته است.

سرهنگ نادری در پایان خاطرنشان کرد: تحقیقات بیشتر برای کشف سایر جرایم احتمالی متهم ادامه دارد.

دستگیری عاملین درگیری در پارک دانشجو/ کشف ۲۵ کیلو شیشه در تهران

کشف کالای قاچاق در ترمینال غرب

سروان مهدی کیاشمشکی اظهار داشت: تیم عملیات کلانتری ۲۰۹ حین گشت زنی در سطح حوزه پایانه غرب به ۲ دستگاه خودروی وانت که در کنار ساختمان متوقف شده بود مشکوک و به محل توقف خودروها مراجعه کردند. با حضور مأموران مشخص شد که راننده و سرنشین خودروها در حال تخلیه محموله وانت‌ها به داخل یک انبار کالا هستند.

این مقام پلیسی با بیان اینکه در بررسی‌های پلیسی ۲ هزار و ۳۵۰ بطری نوشابه انرژی خارجی فاقد مجوزهای گمرکی کشف شد، افزود: در این رابطه ۳ متهم دستگیر و متهمان اظهار داشتند که اموال کشف شده را از استان‌های غربی کشور به صورت قاچاق وارد کشور کرده و قصد داشتند به بازار مصرف توزیع کنند.

سروان کیاشمشکی با بیان اینکه کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را یک میلیارد ریال برآورد کرده اند، در پایان خاطرنشان کرد: متهمان برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

کشف ۲۵ کیلو شیشه در تهران

سرهنگ عبدالوهاب حسنوند اظهار داشت: مأموران عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر با گسترش چتر اطلاعاتی و رصد عناصر اصلی قاچاقچیان، از دپوی یک محموله سنگین مواد مخدر در منزلی در غرب تهران مطلع و پیگیری موضوع را به صورت ویژه در دستور کار قرار دادند. مأموران با گشت زنی‌های نامحسوس و تحت نظر قرار دادن قاچاقچیان، محل دپوی مواد مخدر را شناسایی و با هماهنگی مراجع قضائی با تشکیل چند تیم عملیاتی به محل مورد نظر اعزام شدند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران گفت: مأموران با هوشیاری کامل پس از شناسایی و محاصره منزل موفق شدند در یک عملیات غافلگیرانه و منسجم در بازرسی از این محل، ۲۵ کیلو گرم مواد مخدر از نوع شیشه را کشف کنند.

سرهنگ حسنوند با بیان اینکه در این رابطه ۳ متهم دستگیر شد ادامه داد: سوداگران پس از تکمیل تحقیقات پلیسی به دادسرا معرفی شدند. در این رابطه ۳ خودرو که قاچاقچیان در جا به جایی و قاچاق مواد مخدر از آن استفاده می‌کردند، توقیف شد.

وی خاطر نشان کرد: مأموران خدوم و تلاشگر مجموعه پلیس مبارزه با مواد مخدر به صورت شبانه روز از نقطه صفر مرزی تا قلب تهران را مدام و مستمر تحت کنترل و رصد اطلاعاتی دارند و عزم و اراده پلیس در برخورد با سوداگران مرگ بسیار جدی است و پلیس از هیچ اقدام و کوششی در این رابطه فروگذار نخواهد بود.



منبع:مهر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا