امریه سربازیمعافیت سربازی

۷۵ فرزند ذکور خانواده‌های تحت حمایت از معافیت سربازی در اردبیل



فرزاد آزادپور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: از این تعداد ۱۵ نفر فرزند ذکور مادران فاقد شوهر هستند که با داشتن شرایط قانونی از معافیت سربازی بهره‌مند شده‌اند.

وی تصریح کرد: فرزندان ذکور مادران فاقد شوهر که سه سال از طلاق آنها گذشته و ۲ سال نیز تحت حمایت کمیته امداد باشند، از معافیت سربازی بهره‌مند می‌شوند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان اردبیل گفت: ۴۵ مورد از این معافیت‌ها نیز برای فرزندان ذکور خانواده‌هایی است که فوت سرپرست داشته و تک فرزند ذکور با داشتن سه خواهر و بالاتر در خانواده فاقد سرپرست می‌توانند از مزایای معافیت سربازی بهره‌مند شوند.

آزادپور افزود: افراد مشمول این معافیت می‌توانند از طریق سامانه امداد هوشمند درخواست خود را ثبت کرده و با ارجاع به مددکار و پیگیری موضوع از طریق کمیته امداد زمینه برای انجام مراحل قانونی در این حوزه فراهم می‌آید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در یک پروسه چند روزه پرونده بعد از تأیید مددکار و کمیته امداد تحویل نظام وظیفه شده تا بعد از گذشت ۲ هفته کارت پایان خدمت افراد مشمول این شرایط ارسال و تحویل فرزندان ذکور خانواده‌های تحت حمایت شود.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان اردبیل اضافه کرد: در این زمینه تلاش بر این است تا کارها بدون مراجعه حضوری و در سریع‌ترین زمان انجام تا رضایتمندی خانواده‌ها فراهم آید.



منبع خبرگزاری مهر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا