کارنامه ناجا در دوره سردار اشتری مثبت است



به گزارش سایت نظام وظیفه به نقل از مهر، حجت الاسلام احمدرضا پورخاقان رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح در دیدار با سردار حسین اشتری فرمانده ناجا با اشاره به حضور پرتلاش نیروی انتظامی در همه عرصه‌ها گفت: پلیس در خیابان‌ها و جاده‌ها، کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها در صحنه حضور دارد تا مردم بتوانند با آرامش به کارهای خودشان بپردازند.

وی با اشاره به توجه سازمان قضائی نیروهای مسلح به وظایف حساس و مهم نیروی انتظامی گفت: پلیس دائم در معرض قضاوت مردم قرار دارد که از این جهت سختی کارش دو چندان است و در معرض آسیب‌های بیشتری هم قرار می‌گیرد.

وی کارنامه نیروی انتظامی در دوران فرماندهی سردار اشتری را مثبت توصیف کرد و گفت: اعتقاد ما این است که اگر بتوانیم در عرصه پیشگیری از وقوع جرم گام برداریم قطعاً سلامت نیرو حفظ خواهد شد و نمرات بالاتری در رعایت حقوق شهروندی هم می‌گیرد.

پورخاقان با بیان اینکه دستگیری، زندانی یا اخراج افراد برای سازمان قضائی نیروهای مسلح افتخار نیست، تصریح کرد: زمانی به خود افتخار می‌کنیم که بگوییم اساساً به معنای واقعی جرمی اتفاق نیفتاده و پرونده‌ای تشکیل نشده است.

وی با بیان اینکه عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی در خط مقدم صیانت از نیرو قرار دارد، تصریح کرد: نباید به نماز و سخنرانی اکتفا کرد؛ اگر یک نوع خودنظارتی در نیرو بسط و توسعه یابد، فرد خدا را ناظر بر اعمال خود می‌بیند خواه بازرسی و حفاظت باشد یا نباشد؛ البته این به معنی حذف نظارت حفاظت اطلاعات و بازرسی نیست و آنها هم باید با قدرت به کار خودشان ادامه دهند.

رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح با اشاره به نقش مهم نهادهای نظارتی نیروی انتظامی گفت: اگر پرونده‌ای از طریق بازرسی کشف و به دستگاه قضائی ارسال شود این امر در واقع برای فرمانده امتیاز است زیرا موفق شده آسیب را کشف و شناسایی و در کمال صداقت و عدالت به مرجع قضائی گزارش نماید.

وی در پایان بر تقویت تعامل نیروی انتظامی و سازمان قضائی نیروهای مسلح تأکید کرد.

تقویت ارتباطات نیروی انتظامی و سازمان قضائی نیروهای مسلح

سردار حسین اشتری فرمانده کل نیروی انتظامی نیز در این دیدار برای رئیس جدید سازمان قضائی نیروهای مسلح آرزوی موفقیت کرد و گفت: نیروی انتظامی سعی کرده که ارتباط خود را با سازمان قضائی نیروهای مسلح تقویت کند و با حضور جناب عالی این تعاملات ارتقا پیدا خواهد کرد.

وی با اشاره به ارتباط گسترده نیروی انتظامی با مردم و اختیارات و حوزه مأموریت وسیعش در جغرافیای کشور گفت: این آسیب‌پذیری را بیشتر می‌کند هر چند آمادگی بالا باشد.

سردار اشتری با اشاره به مظلومیت شهدای ناجا گفت: ما در ماه چند شهید تقدیم دفاع از امنیت و آسایش جامعه می‌نمائیم و تمام سعی‌مان بر این است که عملیات‌ها با پیوست اطلاعاتی و حفاظتی انجام شود.

فرمانده کل نیروی انتظامی، تقویت اقتدار پلیس در مأموریت مبارزه با اوباش و مفسدان را مهم توصیف کرد.

سردار اشتری همچنین آموزش کارکنان را از اولویت‌های نیروی انتظامی برشمرد و تصریح کرد: هر چقدر برای آگاه‌سازی و پیشگیری تلاش کنیم خیلی بهتر از برخورد است و تعامل با سازمان قضائی نیروهای مسلح در ارائه راهکارهای پیشگیرانه خیلی خوب و مفید است.

سردار نوری‌نژاد معاون هماهنگ کننده ناجا و سردار اسکندری معاون حقوقی و امورمجلس ناجا همچنین حجت الاسلام والمسلمین صالح معاون اول و شهبازی مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان قضائی نیروهای مسلح در این دیدار حضور داشتند.



منبع:مهر