انتظامی

از کلاهبرداری ۲۰۰ میلیاردی یک انبوه ساز تا کشف زعفران‌های تقلبی


به گزارش خبرنگار مهر، شهر ۱۵ میلیون نفری تهران بستر حوادث و جرایم مختلفی است. هر روز تماس‌های زیادی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تهران گرفته می‌شود که بسیاری از آنها عملیاتی شده و منجر به دستگیری مجرم یا مجرمانی می‌شود.

از این پس در این بسته خبری به گوشه‌ای از مأموریت‌ها، حوادث و جرایم می‌پردازیم.

بازداشت زورگیران سرقت منزلی در نیاوران

سرهنگ کارآگاه سعید دالوند بیان داشت: از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ وقوع یک فقره سرقت به عنف منزلی به کلانتری ۱۲۳ نیاوران اعلام می‌شود که با حضور مأموران گشت کلانتری در صحنه جرم شاکی که از نظر روحی در شرایط بسیار وخیمی بسر می‌برد و به سختی قادر به صحبت کردن بوده اظهار کرد، زوجی که به تازگی به عنوان سرایدار استخدام کرده است، با تهدید چاقو و بستن دست و پای وی وسایل منزل را به هم ریخته و ۲۰ میلیارد ریال اموال با ارزش از قبیل طلا و ارز و ساعت سرقت و از محل گریخته اند.

وی عنوان کرد: با ارجاع پرونده به این پلیس، کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی شاکی را دعوت و وی در تکمیل اظهارات خود اظهار کرد این افراد از طریق شرکت‌های خدماتی به وی معرفی شده است. با بررسی سوابق متهمان مشخص شد که هر ۲ متهم سابقه دار بوده و به دفعات مختلف تحمل کیفر داشته اند.

این مقام انتظامی افزود: با شناسایی مخفیگاه متهمان هر ۲ سارق در یک عملیات منسجم دستگیر و متهمان در پی جوئی های انتظامی به جرم ارتکابی معترف شدند. متهمان برای کشف سایر جرایم احتمالی و شناسایی مالخران در اختیار این پایگاه قرار دارند.

کشف ۴ میلیاردی زعفران‌ها تقلبی در تهران

سرهنگ علی ولی پور گودرزی با اعلام این خبر اظهار داشت: با به دست آوردن اخبار و اطلاعاتی مبنی بر اینکه افرادی فرصت طلب و سودجو اقدام به بسته بندی تقلبی زعفران در کارگاهی در محدوده جنوب تهران می‌کنند، بررسی موضوع در دستور کار خود قرار گرفت.

وی ادامه داد: مأموران با انجام تحقیقات لازم پس از شناسایی کارگاه مذکور در جنوب تهران به دست آوردند متهمان قصد انتقال زعفران‌های تولیدی را به سایر استان‌ها با استفاده از قطار تهران را دارند که با هماهنگی مقام قضائی به محل اعزام شدند و در بازرسی از محموله متهمان، مقادیر ۱۲ کیلوگرم زعفران تقلبی کشف شد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی بیان داشت: ارزش کالاهای کشف شده توسط کارشناسان ۴ میلیارد ریال برآورد شده است و کارگاه تولیدی با دستور قضائی پلمب شد.

به گفته این مقام انتظامی در این عملیات پلیسی ۲ متهم دستگیر و پس از تکمیل تحقیقات پلیسی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفتند.

پلمب دفتر حقوقی غیر مجاز در شهرستان ری

سرهنگ دوستعلی جلیلیان اظهار داشت: اواخر ماه گذشته شهروندی با مراجعه به کلانتری باقر شهر اظهار داشت، برای دریافت خدمات حقوقی به یکی از دفاتر وکالت در باقر شهر مراجعه کردم ولی وکیل مربوط با دادن وعده و وعید های واهی، مبالغ فراوانی را از وی دریافت ولی هیچ اقدام حقوقی انجام نداده است.

وی با بیان اینکه بررسی موضوع در دستور کار مأموران عملیات کلانتری باقر شهر قرار گرفت، ادامه داد: در ادامه تحقیقات پلیسی، پرونده مشابهی دیگری از سوی شهروندان طرح و برای بررسی بیشتر در اختیار تیم عملیات کلانتری باقر شهر قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان ری تصریح کرد: تحقیقات تکمیلی به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت و با استعلام‌های لازم مشخص شد که این فرد فاقد پروانه وکالت می‌باشد و میزان تحصیلات وی دیپلم بوده و در حوزه قانون مطالعات حقوقی ندارد.

این مقام انتظامی با بیان اینکه نتیجه تحقیقات صورت گرفته در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت، خاطر نشان کرد: روز گذشته پس از هماهنگی‌های قضائی وکیل قلابی دستگیر و این دفتر توسط مأموران این پلیس پلمب شد.

فرمانده انتظامی شهرستان ری با بیان اینکه تا کنون ۴ تن از شاکیان شناسایی شده اند، اضافه کرد: کارشناسان ارزش ریال اموال کلاهبرداری شده را یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعلام کرده است.

از کلاهبرداری ۲۰۰ میلیاردی یک انبوه ساز تا کشف زعفران‌های تقلبی

کلاهبرداری ۲۰۰ میلیاردی یک انبوه ساز در تهران

سردار حمید هداوند در این خصوص اظهار داشت: در پی ارجاع پرونده‌ای به قرارگاه جلب پلیس پیشگیری تهران بزرگ مبنی بر بازداشت یک مرد کلاهبردار، شناسایی مخفیگاه متهم و بررسی موضوع در دستور کار مأموران پلیس پیشگیری قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی‌های اولیه مشخص شد که متهم در سال ۱۳۸۵ تحت پوشش شرکت انبوه سازی و ساخت مراکز تجاری اقدام به تأسیس شرکت خصوصی در تهران کرده است و با تبلیغ پیش فروش واحدهای تجاری تعدادی از شهروندان را به خرید واحدها به صورت اقساطی و مدت دار در شهر پرند ترغیب و پس از فروش واحدها به چندین نفر و فروش مال غیر از محل گریخته است.

این مقام انتظامی ادامه داد: مأموران انتظامی این پلیس با تحقیقات دقیق‌تر موفق به شناسایی مخفیگاه متهم در محله نیاوران شدند و به دست آوردند که متهم کلیه اعضای خانواده اش را به کشورهای خارجی منتقل و خودش نیز مقدمات مهاجرت را مهیا کرده و قصد ترک کشور را دارد.

سردار هداوند از دستگیری متهم در مخفیگاهش خبر داد و گفت: کارشناسان ارزش کلاهبرداری انجام شده را ۲۰۰ میلیارد ریال محاسبه کرده اند.

جانشین فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در پایان خاطرنشان کرد: متهم که در این مدت با هویت جعلی و تغییر چهره به صورت مخفیانه زندگی می کرده با ۲۰ مال باخته برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت.

کشف ۲۲ کیلو مواد اولیه مواد محترقه

سرهنگ سعید عطاءاللهی اظهار کرد: مأموران انتظامی مترو ایستگاه مولوی در کنترل تردد مسافران مترو، به ۲ مرد جوان که کوله پشتی مشکی رنگ و سنگینی را حمل می‌کردند، مشکوک شدند.

وی افزود: مأموران جهت بررسی بیشتر به متهمان مراجعه و در بازرسی از داخل کوله پشتی آنان ۲۲ کیلوگرم مواد اولیه ساخت نارنجک دستی (اکلیل و سرنج) کشف کردند.

رئیس پلیس مترو پایتخت افزود: متهمان که دو جوان ۱۹ و ۲۲ ساله بودند در اظهارات خود به تهیه اکلیل و سرنج جهت تهیه نارنجک دستی و فروش در چهارشنبه آخرسال معترف شدند.

سرهنگ عطاالهی با بیان اینکه شهروندان از خرید مواد محترقه دست ساز که موجب بروز اتفاقات جبران ناپذیر خواهد بود به جد پرهیز نمایند افزود: پرونده متهمان جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.



منبع:مهر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا