کاهش ۴۵ درصدی شرارت اشرار در پایتخت/ دستگیری هزار سارق و اوباش



به گزارش خبرنگار مهر، سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران در طرح رعد اظهار کرد: دو طرح رعد و اقتدار توسط پلیس پیشگیری و امنیت عمومی تهران به مرحله نمایش درآمد و در حاشیه طرح رعد ۲۶۰ حکم قضائی اجرا و ۶۰۳ سارق دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه یک هزار و ۳۰۰ کالای مسروقه مردم و ۱۶۶ دستگاه خودرو و موتورسیکلت سرقتی کشف شد، گفت: ۳۲ باند سرقت منهدم شد و بالغ بر ۱۵ و نیم میلیارد تومان اموال مردمی از مخفیگاه سارقان کشف شد.

دستگیری ۲۹ محکوم متواری

سردار رحیمی با اشاره به دستگیری ۲۹ نفر از محکومان فراری که متواری بودند، تصریح کرد: ۳ قبضه سلاح و ۱۰ هزار مواد محترقه و ۶۱ قبضه سلاح سرد کشف شد.

وی با بیان اینکه در این طرح بالغ بر ۶۱ محل و پاتوق سارقان از لوث وجود متهمان پاکسازی شد، گفت: ۲۵ مرکز مالخر ها شناسایی شد و ۱۶ نفر از اوباش که علاوه بر سرقت اقدام به اوباش گری می‌کردند نیز دستگیر شدند.

به گفته رئیس پلیس تهران ۸۲ پاتوق فروش‌مواد مخدر و ۲۴ اوباش‌گر نیز توسط کلانتری‌های سطح پایتخت دستگیر شدند.

سردار رحیمی با اشاره به اقدامات انجام شده در طرح اقتدار پلیس امنیت عمومی تهران، بیان کرد: ۳۹۸ نفر از کسانی که در سطوح مختلف اقدام به اوباش گری و مزاحمت نوامیس می‌کردند و در پاتوق هایشان در امر خرید و فروش مشروبات الکلی و مواد مخدر فعالیت داشتند، دستگیر شدند.

کشف ۲۶ قبضه سلاح جنگی از اوباش

وی افزود: ۲۶ قبضه انواع سلاح جنگی، بالغ بر ۱۰ هزار فشنگ جنگی، ۵۰ قبضه سلاح سرد، ۱۰ دستگاه موتور سیکلت سنگین و سبک که مورد استفاده اوباش قرار می‌گرفت، توسط مأموران پلیس امنیت کشف شد.

فرمانده انتظامی تهران با اشاره به مختومه شدن ۱۷۸ پرونده که متهمانش در امر شرارت، درگیری، عربده کشی، قدرت نمایی، ضرب و جرح، قمار، جعل، خرید و فروش سلاح غیر مجاز و مشروبات الکلی دست داشتند، اظهار کرد: اصناف یکی از خط قرمزهای پلیس برای تردد و پاتوق کردن توسط اوباش است که باشگاه‌ها و قهوه خانه‌ها از نقاط برجسته اینگونه مراکز هستند.

به گفته سردار رحیمی نسبت به ۴ سال قبل که اوباش به نام داشتیم و آن‌ها برای خود نوچه داشتند، وضعیت پایتخت بهتر شده و اوباش جدید کمتری داریم و از ابتدای امسال ۴۵ درصد کاهش شرارت اشرار را به ثبت رساندیم.

وی افزود: در این باره به یک هزار و ۲۶۳ واحد صنفی تذکر دادیم و ۶۲ واحد هم که محل شرارت اوباش بودند، پلمب شد و ۱۱۱ واحد هم اخطار پلمب گرفتند.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به پاکسازی ۱۱۶ محله و بوستان و محل‌هایی که مورد تردد اوباش بودند، گفت: محله‌هایی از قبیل تهرانسر، اشرفی اصفهانی، تهرانپارس، خاک‌سفید، نارمک، بی سیم، افسریه، مشیریه، فلاح، جوادیه، خانی آباد، یاخچی آباد از لوث وجود اوباش پاکسازی شدند.

مسدود کردن ۸۹ تارنما که اقدام به قمار کرده بودند

سردار رحیمی با اشاره به احضار ادمین ها و مجرمان مجازی که اقدام به فعالیت مجرمانه و قمار در این فضا می‌کردند، تصریح کرد: ۸۹ تارنما مسدود شد و ۵ پرونده که مربوط به شهرستان‌های دیگر بوده، به آن‌ها ارسال شد.

وی با تاکید بر پلمب ۶۱ قمارخانه از ابتدای امسال، گفت: ۱۴۰ تارنمایی که مربوط به شرط بندی و قمار بوده هم مسدود و نفراتشان هم دستگیر شدند.

رئیس پلیس تهران در واکنش به تغییر ساعت اجرای طرح ترافیک در پایتخت، گفت: نظرات خود را در شورای ترافیک تهران اعلام کردیم و افزایش روزانه ساعت ترافیک در گام اول اجرا شد و تا حدودی تأثیر گذار بود اما می‌خواهیم اجرای این طرح در بازه زمانی ۶ و نیم تا ۷ بعد از ظهر را پیگیری کنیم چرا که در حال حاضر و در ساعت پایانی، ترافیک برای شهروندان آزار دهنده شده است.

اعلام نظر کارشناسانه در مورد طرح شبانه به ستاد ملی مقابله با کرونا

وی افزود: در خصوص طرح شبانه نظر کارشناسی دادیم و منتظر نظر ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم.

سردار رحیمی خطاب به دور دور کنندگان شبانه گفت: بلافاصله دور دور کنندگان برخورد خواهیم کرد و خودروهایشان با توجه به هماهنگی که بین دستگاه قضائی صورت دادیم، به مدت طولانی توقیف خواهد شد و اگر تکرار بشود با خودشان هم برخورد قانونی سخت‌تری خواهد شد.



منبع:مهر