آخرین اخبار

اعطای تسهیلات سربازی به ۳۵۷ پسر خانواده مددجوی امداد خراسان جنوبی



به گزارش خبرنگار مهر، سید رضا حسینی صبح یکشنبه به خبرنگاران اظهار کرد: خدمات ارائه‌شده به فرزندان مددجویان این نهاد شامل معافیت سربازی، کاهش تعرفه خدمت سربازی و انتقالی به محل سکونت آن‌ها بوده است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد خراسان جنوبی بیان کرد: در همین زمینه از ابتدای امسال ۵۵ نفر از فرزندان پسر بالای ۱۸ سال در خانواده‌های تحت حمایت این نهاد، در راستای کفالت و سرپرستی خانواده‌ها، از خدمت مقدس سربازی معاف شدند.

به گفته معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان افزون بر این ۶۵ نفر از فرزندان این خانواده‌ها نیز با حمایت کمیته امداد از کاهش تعرفه صدور کارت معافیت سربازی بهره‌مند شدند.

حسینی با اشاره به دیگر خدمات این نهاد به فرزندان مددجویان تحت حمایت امداد تصریح کرد: بر اساس توافق و مکاتباتی که با سازمان نظام وظیفه انجام شده است و با توجه به اینکه فرزندان پسر به نوعی نان آور خانواده محسوب می‌شوند مقرر شده تا محل خدمت آنان نزدیک محل سکونت باشد به این ترتیب از ابتدای امسال ۲۳۷ نفر نیز از این خدمات بهره‌مند شدند.

وی افزود: فرزندان این خانواده‌ها با معافیت از خدمت وظیفه می‌توانند از خدمات اشتغال این نهاد شامل هزینه‌های آموزشی کسب و کار، تسهیلات قرض الحسنه بلند مدت و خدمات کاریابی استفاده کنند و سرپرستی خانواده را به عهده گرفته و از لحاظ معیشتی تکیه گاهی برای خانواده خود باشند.



منبع خبرگزاری مهر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا