کاهش ۸۰ درصدی شکایت مردمی از پلیس در تهران


سردار حمید خروش در گفت و گو با خبرنگار مهر گفت: سامانه ۱۹۷ یک پل ارتباطی بین شهروندان و مدیران ارشد انتظامی است، یعنی از طریق این سامانه شهروندان می‌توانند پیشنهاد و انتقادات، شکایات، تقدیر و یا درخواست خود را به گوش فرماندهان انتظامی برسانند.

وی افزود: مدیران ارشد انتظامی که در سامانه ۱۹۷ حضور دارند نهایت بهره را از تماس‌های مردم می‌برند، به عنوان مثال در حوزه پیشنهادات و درخواست‌ها بررسی می‌کنیم که مردم در چه بخش‌هایی بیشتر مشکل دارند و پیشنهادات را برای بهره وری بیشتر مورد بررسی قرار می‌دهیم.

تمام شکایات مردمی را دسته بندی و به پلیس‌های تخصصی انتقال می‌دهیم

خروش گفت: در جلسات مختلف به صورت ماهانه نقطه نظرات شهروندان را بررسی می‌کنیم و شکایات را دسته بندی می‌کنیم و آنها را به هر پلیس و رده مخصوص به خود انتقال می‌دهیم.

رئیس بازرسی فرماندهی انتظامی تهران گفت: جدیداً در طرح‌های ابتکاری که در حوزه فرماندهی انتظامی تهران بزرگ مطرح است، به سراغ مامورینی که شهروندان از آنها تقدیر یا شکایت داشته اند می‌رویم، اگر از آن مأمور تقدیر شده بود ما هم از او تقدیر می‌کنیم و اگر شکایتی شده باشد آن مأمور را فرا می‌خوانیم و توجیهش می‌کنیم.

وی ادامه داد: در مجموعه پلیس تهران بزرگ، به نسبت سال گذشته در حوزه شکایت نزدیک به ۸۰ درصد کاهش و در حوزه تقدیرات و تشکرات از مأموران پلیس بالای ۸ درصد افزایش داشته ایم.

خروش در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اغلب تماس‌های مردم با سامانه ۱۹۷ در تهران بزرگ در چه حوزه‌ای است، اظهار کرد: اغلب تماس‌هایی که شهروندان با ۱۹۷ می‌گیرند در حوزه روان سازی ترافیک است و بعد از آن اعتراض به جرایم و کاهش قبض‌های جرایم، برخورد با معتادان متجاهر، برخورد با دست فروشانی که سد معبر می‌کنند، مباحث مربوط به اماکن و همچنین افزایش گشتی‌های پلیس بیشترین دغدغه‌هایی است که مردم با ۱۹۷ در فرماندهی تهران بزرگ در میان گذاشته اند.

حتی با درجه داران متخلف هم برخورد می‌کنیم

رئیس بازرسی فرماندهی انتظامی تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا فقط با مأموران برخورد می‌شود و یا با درجه داران و افسران رده بالا هم در صورت تخلف برخورد می‌شود، گفت: برای ما فرد تفاوتی ندارد و اصلاً به این صورت نیست که ما فقط با مأموران رده پایین برخورد کنیم، ما یک واحد بازرسی در مجموعه بازرسی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ داریم که بر عملکرد و کار ما نظارت می‌کند و اصلاً نمی‌توانیم بین مأموران با هر درجه تفاوت قائل شویم.

وی خاطرنشان کرد: موارد زیادی از برخورد با درجه داران متخلف داریم که اسناد همه آنها در بازرسی ثبت شده است، ما در مجموعه بازرسی بدون هیچ اغماضی با فرد متخلف برخورد کرده و از فردی که مردم از او رضایت داشته اند تشکر می‌کنیم.

خروش گفت: شهروندان به دو طریق می‌توانند با ما ارتباط بگیرند یک راه آن از طریق سامانه ۱۹۷ است و همچنین می‌توانند به یکی از رده‌های بازرسی در آن استان و یا پلیس تخصصی مراجعه و شکایتشان را مطرح کنند.

رئیس بازرسی فرماندهی انتظامی تهران با اشاره به شیوه‌های پیگیری تماس‌های گرفته شده با ۱۹۷ از سوی مردم گفت: شکایاتی که در سامانه ثبت می‌شود، کد رهگیری به فرد برای پیگیری داده می‌شود و اگر هم حضوری مراجعه کنند، کد رهگیری به صورت دستی به افراد داده می‌شود.



منبع:مهر