انتظامی

کاهش ۶ درصدی نزاع فردی و ۳۵ درصدی نزاع‌های جمعی در استان مرکزی



به گزارش خبرنگار مهر، سردار حسن مفخمی شهرستانی ظهر شنبه در نشست با اصحاب رسانه به مناسبت هفته ناجا، اظهار کرد: طی این هفته براساس روزشمار اعلامی ضمن تشریح خدمات و دستاوردهای نیروی انتظامی، برنامه‌های مختلفی در سراسر کشور و به تبع آن ۲۲۰ برنامه با ۲۹ عنوان در استان مرکزی می‌شود.

وی در ادامه با تشریح عملکرد ۶ ماه و ۱۳ روزه نیروی انتظامی، گفت: تصریح کرد: در این مدت میزان سرقت در استان مرکزی نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۲۲ درصدی داشته و نسبت کشف به وقوع در این حوزه ۶۲ درصد بوده است.

فرمانده انتظامی استان مرکزی عنوان کرد: در استان مرکزی سرقت به عنف ۲ درصد، وقوع سرقت مسلحانه ۱۴ درصد، سرقت احشام ۳۷ درصد، نزاع و درگیری دسته جمعی ۳۵ درصد و نزاع و درگیری فردی ۶ درصد کاهش داشته است‌.

کشف مواد مخدر ۲۷ درصد افزایش داشته است

افخمی ادامه داد: کشف مواد مخدر در مدت زمان مذکور ۲۷ درصد افزایش داشته است، همچنین علیرغم محدودیت‌های کرونایی دستگیری معتادین ۲۱ درصد در استان افزایش یافته است.

فرمانده انتظامی استان مرکزی با بیان اینکه دستگیری قاچاقچیان در این مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۷ درصد افزایش داشته بیان کرد: شرارت اعم از زورگیری، باج گیری و چاقوکشی در سطح استان ۳۳ درصد کاهش، قتل ۲۵ درصد کاهش، جرایم جعل ۲۶ درصد افزایش و وقوع کلاهبرداری ۱۹ درصد افزایش داشته است.

کشف ۷۲۲ میلیارد ریال کالای قاچاق در استان مرکزی

مفخمی شهرستانی با اشاره به اینکه استان مرکزی در کریدور حمل و نقل کشور قرار گرفته است، اظهار کرد: ۷۲۲ میلیارد ریال کالای قاچاق در استان مرکزی کشف شده که افزایش ۷۹ درصدی ارزش ریالی و افزایش ۱۳ درصدی پرونده‌های تشکیل شده، افزایش ۸۱ درصدی خودروهای توقیفی کالای قاچاق و افزایش ۲۳ درصدی متهمین دستگیر شده در این حوزه را در مدت زمان یاد شده شاهد بوده ایم.

وی ادامه داد: جرایم سایبری در این مدت ۱۶ درصد افزایش و کشف این جرایم افزایش ۹ درصدی را داشته است.

فرمانده انتظامی استان مرکزی گفت: شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ تلفن مرکز فوریت‌های سایبری استان است که شهروندان می‌توانند برای کسب مشاوره و پیگیری در خصوص کلاهبرداری‌های سایبری با این شماره تماس بگیرند، در این مدت در استان از طریق این شماره سه هزار مشاوره رایگان ارائه شده است.

مفخمی شهرستانی در خصوص تماس‌های گرفته شده با ۱۱۰ و افزایش ۴ درصدی این تماس‌ها گفت: ۸۱ درصد از مأموریت‌های عملیاتی به دنبال تماس‌های گرفته شده منتج به موفقیت شده و در این مدت ۱۵ هزار و ۹۳۷ تماس با شماره ۱۹۷ صورت گرفته است.



منبع:مهر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا