انتظامی

از کشف ۴۲۰ ضبط خودروهای سرقتی تا پلمب ۸۴ واحد صنفی ضایعاتی


به گزارش خبرنگار مهر، کلان‌شهر تهران بستر حوادث و جرایم مختلفی است. هر روز تماس‌های زیادی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تهران گرفته می‌شود که بسیاری از آنها عملیاتی شده و منجر به دستگیری مجرم یا مجرمانی می‌شود.

از این پس در این بسته خبری به گوشه‌ای از مأموریت‌ها، حوادث و جرایم می‌پردازیم.

کشف ۴۲۰ دستگاه ضبط خودرو سرقتی در تهران

سرهنگ جلیل موقوفه‌ای در تشریح جزئیات این خبر بیان کرد: در پی خبرهای دریافتی مبنی بر خرید و فروش ضبط خودروهای مستعمل در محله “ونک ” تیمی از مأموران کلانتری ونک مسئولیت پرونده را بر عهده گرفتند.

وی با بیان اینکه با تلاش‌های شبانه روزی و تحقیقات پلیسی هویت و مخفیگاه متهم شناسایی شد افزود: با هماهنگی‌های قضائی روز گذشته تیمی از مأموران به نشانی اعلامی اعزام و موفق شدند متهم را در مخفیگاهش دستگیر کنند.

رئیس پلیس پیشگیری تهران بیان داشت: در بررسی‌های بیشتر از این مکان ،۴۲۰ دستگاه ضبط خودرو به سرقت رفته کشف شد و کارشناسان ارزش ریالی اموال کشف شده را ۴ میلیارد ریال اعلام کردند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: متهم در تحقیقات اولیه به بزه انتسابی و خرید و فروش لوازم سرقتی از سارقان معترف و تا کنون ۳۰ تن از مال باختگان شناسایی شده اند.

سرهنگ موقوفه‌ای با اشاره به اینکه متهم دارای چندین فقره سابقه در این خصوص و تحمل حبس در زندان بوده در پایان خاطر نشان کرد: تحقیقات بیشتر جهت کشف جرایم احتمالی متهم و شناسایی مال باختگان ادامه دارد.

کشف بسته‌های رنگی مواد مخدر

سرهنگ پیمان لطیفی در تشریح جزئیات این خبر بیان کرد: در پی اخبار واصله مبنی بر فروش مواد مخدر با خودرویی در محله خلیج که باعث ایجاد نارضایتی شهروندان شده بود مراتب در دستور کار عملیات کلانتری ۱۷۹ خلیج فارس قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در تحقیقات و اقدامات پلیسی ساعات تردد و فروش مواد مخدر توسط متهم مشخص گردید افزود: عملیات کلانتری به صورت نامحسوس در محل حضور متهم قرار گرفته و متهم را در حال فروش مواد به یکی از جوانان غافلگیر و دستگیر کردند.

سرکلانتر پنجم پلیس پیشگیری پایتخت بیان داشت: در بازرسی از خودرو تعداد ۸۰ بسته کوچک مواد مخدر بسته بندی شده به سه رنگ مختلف به مقدار ۵۳۰ گرم و ۲ دستگاه ترازو توزین مواد کشف شد.

این مقام انتظامی تصریح کرد: متهم ۲۷ ساله در تحقیقات اولیه به بزه انتسابی و فروش مواد مخدر معترف و در خصوص رنگ بندی بسته‌ها اظهار داشت رنگ صورتی برای دختران و رنگ آبی برای پسران و رنگ سبز برای افراد مسن استفاده و فقط برای تبلیغ کاری این گونه بسته بندی کرده است.

سرهنگ لطیفی با اشاره به اینکه متهم دارای سابقه دستگیری و تحمل حبس در زندان بود در پایان خاطر نشان کرد: پرونده متهم جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

کشف ۲۰۰ میلیارد البسه قاچاق

سرهنگ علی ولی پور گودرزی گفت: به دنبال دریافت خبری مبنی بر اینکه شرکتی اقدام به انتقال و دپوی مقادیر زیادی پوشاک و کفش خارجی و ایرانی در محدوده بزرگراه شهید لشکری کرده است، مأموران پلیس امنیت اقتصادی پایتخت پس از رصد نامحسوس محل دپوی کالاها، در یک عملیات منسجم، وارد عمل شده و بیش از ۳۴۶ هزار ثوب البسه قاچاق را کشف کردند.

وی افزود: محل دپوی کالاها، یک شرکت بسیار بزرگ با ۳ طبقه مجزا و یک باب ساختمان اداری است که بیش از ۷۰ نفر در این محل مشغول به کار هستند، طبقه اول این شرکت محل دپو، طبقه دوم محل نصب و برچسب زنی و طبقه سوم محل بسته بندی و فروشگاه اینترنتی و ارائه به بازار مصرف بوده و در بررسی‌های بیشتر مشخص شد که این مکان در سامانه انبارداری و جامع تجارت ثبت نشده است.

گودرزی اظهار داشت: در تحقیقات تکمیلی مشخص شد که انواع کالاهای خارجی موجود در این انبار در نیمه‌های شب و توسط خودروهای سواری شوتی، وانت، کامیون و… به آن محل منتقل می‌شود.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه کارآگاهان با رصدهای اطلاعاتی خود، مالک کالاها را شناسایی کردند، تصریح کرد: تماس‌های متعدد با مدیران و مالکان شرکت انجام که هیچ فردی در محل حاضر نشد، در نهایت پس از هماهنگی با مرجع قضائی، کارآگاهان پرونده را تحت عنوان قاچاق و تقلب در کسب به مرجع قضائی ارجاع دادند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ در پایان با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش ریالی اموال کشف شده را ۲۰۰ میلیارد ریال برآورد کرده اند، ادامه داد: از شهروندان می‌خواهیم تا در صورت مشاهده هرگونه کالای قاچاق و احتکار کالا با پلیس ۱۱۰ تماس بگیرند.

از کشف ۴۲۰ ضبط خودروی سرقتی تا پلمب ۸۴ واحد صنفی ضایعاتی

پلمب ۸۴ واحد صنفی ضایعاتی

سرهنگ اردشیر نادری در تشریح جزئیات این خبر بیان کرد: در پی اخبار واصله مبنی بر خرید و فروش اموال سرقتی توسط واحدهای صنفی ضایعاتی در محله تهرانپارس بررسی موضوع در دستور کار تیم عملیات کلانتری ۱۴۴ جوادیه تهرانپارس قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در بررسی‌های پلیس مشخص شد که خبر صحت داد و در این واحدهای صنفی افراد مشکوکی تردد دارند افزود: پس از هماهنگی‌های قضائی ۸۴ واحد صنفی متخلف به دستور قضائی پلمب شد.

سرکلانتر چهارم پلیس پیشگیری تهران در پایان خاطرنشان کرد: متهمان با تکمیل پرونده قضائی به دادسرا اعزام و همچنین ۳ نفر از متصدیان واحدهای صنفی که بدون مجوزهای قانونی فک پلمپ غیر قانونی داشتند با دستور قضائی روانه زندان شدند.

کشف بیش از ۵ کیلو حشیش در جنوب پایتخت

سرهنگ عبدالوهاب حسنوند بیان داشت: در پی دریافت خبری مبنی بر اینکه یکی از سوداگران مرگ با تهیه مقادیری مواد مخدر و پنهان کردن آن در مخفیگاه به خرده فروشی مواد مخدر می‌پردازد، بررسی موضوع در اختیار تیمی از مأموران پایگاه دهم پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران قرار گرفت.

وی ابراز داشت: در ادامه تحقیقات پلیسی مشخص شد که متهم اخیراً مقداری حشیش تهیه نموده است و درصدد توزیع عمده آن در سطح شهر تهران هست که نتیجه تحقیقات انجام شده در اختیار مراجع قضائی قرار گرفت و دستور بازرسی از مخفیگاه متهم و دستگیری آن اخذ شد.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه مخفیگاه متهم تحت مراقبت‌های ویژه پلیسی قرار گرفت، افزود: با هماهنگی‌های قضائی روز گذشته تیم عملیات پایگاه دهم پلیس مبارزه با مواد مخدر به مخفیگاه متهم اعزام و موفق شدند در یک عملیات پلیسی قاچاقچی مواد افیونی را دستگیر و در بازرسی از آن مکان، ۵ کیلو و ۸۵۰ گرم تریاک و یک دستگاه ترازوی دیجیتال کشف کنند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران خاطر نشان کرد: متهم پس از انتقال به پایگاه دهم این پلیس به بزه انتسابی اعتراف و پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی در اختیار مراجع قضائی قرار گرفت.



منبع:مهر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا