انتظامی

افزایش ۳۸ درصدی سفرها در کشور/ ۲۸۸نفر در حوادث جاده ای جان باختند



سردار سید کمال هادیان فر در حاشیه بازدید از محور آزادراه قزوین – رشت در محدوده پر ترافیک رودبار در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به افزایش ۳۸ درصدی سفر در نوروز امسال، اضافه کرد: بیش از ۸۰ درصد سفرها و ترددهای نوروزی به استان مازندران و گیلان بوده است.

وی تغییرات جوی و آب و هوایی را سبب کاهش سفرها دانست و افزود: به علت برودت هوا و نامساعد بودن شرایط جوی بیشتر مردم سفرهای خود را متوقف کردند.

رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به افزایش تصادفات در سفرهای اخیر، بیان کرد: تصادفات چند روز عید و سفرهای نوروزی بی سابقه بوده و از ۲۸ اسفند تاکنون بیش از ۲۸۸ نفر در تصادفات جاده‌ای جانشان را از دست داده‌اند.

سردار هادیان فر از مجروح شدن بیش از ۴ هزار و ۳۰۰ نفر در تصادفات جاده‌ای خبر داد و اضافه کرد: طبق این آمار هر یک ساعت ۲.۳۰ نفر و روزانه بیش از ۲۹ نفر مجروح داشتیم که این آمارها نگران کننده است.

وی خطاب به مسافران و گردشگران با تاکید بر رعایت نکات ایمنی و رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی، افزود: انتظار ما از مردم از این است که نکات ایمنی را رعایت کنند و در تردد در سفرهایشان نهایت احتیاط را اعمال کنند.

رئیس پلیس راهور ناجا با تاکید بر بستن کمربند ایمنی توسط مسافران، بیان کرد: بستن کمربند ایمنی می‌تواند بخش اعظمی از صدمات جاده‌ای را کاهش دهند.

سردار هادیان فر با تاکید بر اینکه مسافران با رعایت نکات ایمنی و مقررات راهنمایی و رانندگی ایام خوش نوروز را به کام خود و دیگران تلخ نکنند، گفت: سرعت و سبقت غیرمجاز، خستگی و خواب آلودگی رانندگی کردن در جاده موجب حوادث تلخ و مرگبار می‌شود.

فعالیت بیش از ۷۶ هزار نفر در قالب ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی

وی با اشاره به پای کار بودن پلیس راهور و دیگر نهادهای خدمات رسان در محورها، افزود: مردم با همکاری و تعامل با پلیس راهور، اورژانس و هلال احمر و دیگر نهادهای خدمات رسان، یار و یاور همدیگر در سفر نوروزی باشند.

رئیس پلیس راهور ناجا از آمادگی پلیس راهور و دیگر نهادهای خدمات رسان در ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی در محورهای مواصلاتی خبر داد و بیان کرد: بیش از ۷۶ هزار نفر از دستگاه‌های مختلف در ۲۳۶ هزار کیلومتر راه‌های کشور انجام وظیفه می‌کند که از این تعداد بیش از ۱۹ هزار نفر از این افراد مربوط به پلیس راهور ناجا است.

سردار هادیان فر همچنین گفت: بیش از ۲۷ هزار واحد گشت پلیس دیگر دستگاه‌های خدمات رسان در تمام استان‌ها و شهرستان‌ها حضور داشته و به مردم خدمات دهی می‌کنند.

وی اضافه کرد: پلیس راهور به همراه سایر دستگاه‌های خدمات رسان آمادگی کامل در ارائه خدمات به مسافران نوروزی در سراسر کشور را دارد.

رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به اینکه مسافت‌های طولانی منجر به تصادفات مرگبار می‌شود گفت: محورهای منتهی به شهرها و استان‌ها بیشترین تصادفات فوتی را به همراه دارد در استان گیلان به نسبت سایر استان‌ها آمار تصادفات منجر به مرگ کاهش قابل توجهی داشته است.



منبع:مهر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا