جامعه > آموزش و پرورشمهارت آموری

۲۱۳ هزار نفر به جمعیت دانش آموزان هنرستانی اضافه شد



به گزارش خبرگزاری مهر، در جلسه‌ای با حضور وزیر آموزش و پرورش دستاوردهای این وزارت‌خانه به همراه برنامه‌های سال جدید تشریح شد.

محمد مهدی کاظمی معاون آموزش متوسطه در این جلسه گفت: دستاوردهای معاونت آموزش متوسطه در سه حوزه عدالت آموزشی؛ تقویت مهارت آموزی و ارتقای کیفیت آموزشی قابل بررسی است. یکی از دستاوردها در حوزه عدالت آموزشی طرح پویش جهاد علمی بود که با اولویت مدارس شبانه اجرایی شد که هدف از انجام این طرح، آمادگی دانش آموزان برای امتحانات نهایی بود. در خصوص ایجاد موقعیت‌های جدید یادگیری، پژوهش‌سرای دانش آموزی توسعه پیدا کردند.

کاظمی افزود: تقویت مدارس شبانه روزی عاملی برای رشد عدالت آموزشی است که دسترسی‌های بیشتر به منابع آموزشی را فراهم می‌کند. برای اولین بار در راستای توانمندسازی مدیران مدارس شبانه روزی دوره ویژه کشوری برای آن‌ها اجرا شد. یک سوم مدیران دوره متوسط این دوره را گذراندند. در این دوره‌ها بر رویکردهای شناختی خصوصاً برای دوره اول متوسطه تاکید داشت تا مدیران ویژگی‌های دانش آموزان این دوره را شناسایی کنند.

وی با بیان اینکه تجهیز کتابخانه مدارس شبانه روزی هم برایمان بسیار مهم است؛ گفت: ما موفق شدیم با کمک وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کتابخانه تعدادی از مدارس شبانه روزی را مجهز کنیم.

کاظمی با بیان اینکه آموزش برنامه‌نویسی و طرح شهاب را در مدارس شبانه روزی داشتیم گفت: توجه به نوآوری و کارآفرینی را هم با مشارکت وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی عملیاتی کردیم و باشگاه کارآفرینان نوجوان را ایجاد نمودیم تا در ۳۲ استان در گام اول توانمندسازی و آموزش نیروهای انسانی را داشته باشیم؛ سه مرکز کارآفرینی هم در کشور ایجاد شد.

معاون آموزش متوسطه گفت: در دو سال این دولت ۲۱۳ هزار نفر به جمعیت دانش آموزان هنرستانی اضافه شد این اقدام بزرگی در راستای مهارت آموزی بود. تنها هدف ما هم توسعه کمی دانش آموزان هنرستانی نبود و بازنگری و بررسی نیاز و بازار کار هر منطقه برای بهره وری بیشتر آموزش دیگر هدف ما بود.

کاظمی گفت: تقویت آموزش همراه با تولید موجب شد تا رشد یک و نیم برابری فروش محصولات تولیدی هنرستانی‌ها را شاهد باشیم. در این راستا رویداد ساخت ایران اجرایی شد در آن محصول و دستاورد دانش آموزان ارائه شد. در این زمینه تدوین آئین نامه مهارت آموزی هم محقق شد.

معاون آموزش متوسطه با اشاره به اینکه هوش مصنوعی و اقتصاد دیجیتال را در دوره اول متوسطه به طور ویژه داشتیم که برنامه‌های خوبی در این زمینه بود.؛ گفت: در بحث بهره‌وری آموزشی تقویت گروه‌های آموزشی مد نظر ما بود. باید در سامانه نیروی انسانی باید به گروه‌های آموزشی توجه بیشتری کنیم اگر می‌خوای مدارس دولتی را تقویت کنیم باید به تقویت نیروی انسانی بپردازیم.

وی با بیان اینکه یک برنامه هفت‌ساله را برای تحقق اهداف معاونت آموزش متوسطه در نظر گرفتیم؛ گفت: به عنوان مثال طرح کاظمی آشتیانی را برای توانمندسازی معلمان طراحی و تا پانزده درصد طرح را در یک سال گذشته اجرا کردیم. در این طرح به تقویت و تربیت معلمان چند مهارته تاکید شده و هم در بخش دانش آموزی و هم در بخش معلمان است



منبع خبرگزاری مهر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا