کشف ۱۷۰ تن مواد مخدر و دستگیری ۱۳۰ قاچاقچی در سیستان و بلوچستان



به گزارش سایت نظام وظیفه به نقل از مهر به‌نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار قاسم رضایی در حاشیه سفر به سیستان و بلوچستان و بازدید از نمایشگاه کشفیات پلیس استان در حوزه مبارزه با سرشبکه‌ها و باندهای قاچاق مواد مخدر، اظهار داشت: خوشبختانه نیروی انتظامی با اقدامات مؤثر مرزداران در مرز و یگان‌های انتظامی در عمق کشور و استان با وجود تمام مشکلات و سختی‌های زیاد در مقابله با قاچاق مواد مخدر به موفقیت‌های خوبی دست پیدا کرده است.

جانشین فرمانده ناجا افزود: طی ۷ ماه امسال بیش از ۱۷۰ تن انواع مواد افیونی سنتی و صنعتی در استان سیستان و بلوچستان توسط دستگاه‌های مقابله‌ای در حوزه ورود و برخورد با قاچاق مواد مخدر کشف و ۱۳۰ نفر از قاچاقچیان عمده شناسایی و دستگیر و ۳۰۰۰ معتاد متجاهر جمع‌آوری و به کمپ‌های ترک اعتیاد و درمان هدایت شدند.

وی با بیان اینکه تکاوران انتظامی استان سیستان و بلوچستان با عملیات‌های گسترده و شبانه طی ۷۲ ساعت گذشته بیش از ۴ تن و ۶۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف کرده‌اند، افزود: ۷ قاچاقچی عمده دستگیر، ۸ قبضه سلاح جنگی و مقادیری زیادی مهمات جنگی، بی‌سیم دستی و چندین دستگاه خودرو که بعضاً موتورهای آنان تقویت شده‌اند و جرم محسوب می‌شود، کشف و ضبط شد.

سردار رضایی با اشاره به اینکه در طول مدت درمان معتادان متجاهر باید هدفمندتر و مطلوب‌تر عمل کرد، اظهار داشت: انتظار معتادان هم این است که برای درمان بیش از این در کمپ‌های ترک اعتیاد نگهداری و درمان شوند که باید به این مهم توجه شود.

جانشین فرمانده ناجا با تاکید بر اینکه مواد مخدر و اعتیاد خود منجر به بروز جرایم خشن به‌ویژه سرقت‌های خرد می‌شود، افزود: در بررسی سرقت‌های صورت گرفته مشخص شد که بیش از ۶۰ درصد این جرایم ریشه در مواد مخدر دارد.

وی با اشاره به اینکه در ارتباط با مقابله جدی و جهانی با قاچاق مواد مخدر از کشورهای همجوار انتظار می‌رود بیش از این به معضل جهانی مواد مخدر بپردازند، گفت: در نشست‌های دو و چندجانبه نیز از مسئولان دیپلماسی انتظار است به این موضوع بیشتر تاکید شود.

سردار رضایی به موضوع استفاده از ظرفیت خیرین سلامت برای کمپ‌ها و درمان معتادان اشاره و اضافه کرد: مجلس و نمایندگان استان بیش از پیش به موضوع مواد مخدر، نگاه مقابله‌ای و پیشگیرانه، اشتغال جوانان برای ایجاد سلامت و آرامش ورود پیدا کنند که امیدواریم با این دولت، مجلس و دستگاه قضائی انقلابی در گام دوم انقلاب روز به روز بر پیشرفت و توسعه کشور بیافزاییم.



منبع:مهر