انتظامی

کشف ۱.۵ تن مواد مخدر در سیستان وبلوچستان/۳ سوداگر مرگ دستگیر شدند



به گزارش سایت نظام وظیفه به نقل از مهر به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار احمد طاهری اظهار داشت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان با اشراف اطلاعاتی خود به سرنخ‌هایی از فعالیت یک باند حرفه‌ای قاچاق مواد مخدر، که قصد انتقال ۲ محموله بزرگ مواد افیونی از شهرستان‌های سراوان و خاش به مرکز کشور را داشتند دست یافته و انهدام این باند و توقیف محموله‌های مواد افیونی را در دستور کار قرار دادند.

وی افزود: در این رابطه عصر روز گذشته مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان «سراوان» با پشتیبانی فنی و اطلاعاتی پلیس مبارزه با مواد مخدر استان مسیر تردد قاچاقچیان، در محور جالق به سراوان را تحت رصد و کنترل خود درآورده و سرانجام یک تیم از اعضای این باند قاچاق را که با ۳ دستگاه خودروی پژو ۴۰۵، در حال جابه‌جایی محموله مواد مخدر در محور مذکور بودند، شناسایی و به آنها دستور ایست دادند.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان بیان داشت: سوداگران مرگ که خود را در محاصره پلیس دیدند با تیراندازی به سمت مأموران قصد فرار از محل را داشتند که بر اثر آتش پرحجم تکاوران پلیس، عرصه را بر خود تنگ دیدند و با رها کردن خودروها به سمت ارتفاعات منطقه متواری شدند.

وی تصریح کرد: طی این عملیات با تلاش مأموران ۲ نفر از سوداگران مرگ دستگیر و در بازرسی از خودروهای توقیف شده از آنها مقدار ۸۲۹ کیلو و ۸۰۰ گرم تریاک کشف شد.

سردار طاهری گفت: در ادامه این عملیات، شب گذشته مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان خاش نیز، یک تیم دیگر از اعضای این باند حرفه‌ای قاچاق مواد افیونی را که به وسیله ۲ دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ در یکی از محورهای فرعی آن شهرستان در حال انتقال مقادیری قابل توجه مواد افیونی بودند، شناسایی و تحت نظر قرار دادند.

وی بیان کرد: سوداگران مرگ با ورود به منطقه کمین پلیس به سمت مأموران انتظامی تیراندازی و پس از یک ساعت درگیری شدید، با رها کردن خودروها و استفاده از تاریکی شب به سمت ارتفاعات منطقه متواری شدند.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان افزود: در این عملیات نیز یک نفر از قاچاقچیان دستگیر و در پاکسازی محل مقدار ۵۹۲ کیلو و ۱۷۰ گرم تریاک کشف شد.

سردار طاهری با اشاره به کشف مجموعاً یک تن و ۴۲۱ کیلو و ۹۷۰ گرم تریاک در نتیجه این ۲ عملیات تصریح کرد: متهمان دستگیر شده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی و تلاش برای دستگیری قاچاقچیان متواری شده ادامه دارد.



منبع:مهر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا