آخرین اخبار

نمایشگاه دستاوردهای برتر سربازان فناور در شرکت‌های دانش‌­بنیان



به گزارش ایسنا، رضا اسدی‌فرد، معاون توسعه شرکت‌های دانش‌­بنیان معاونت علمی ریاست‌جمهوری با اعلام این مطلب گفت: پس از اجرایی‌شدن تفاهم­نامه نظام‌وظیفه تخصصی بین معاونت علمی و ستاد کل نیروهای مسلح، برای نخستین‌بار با حضور رؤسا، فرماندهان و مدیران ارشد ستاد کل نیروهای مسلح، در قالب نمایشگاهی دستاوردهای شاخص در حوزه سرباز امریه و پروژه جایگزین خدمت به نمایش گذاشته خواهد شد. همچنین در جریان این نمایشگاه از تعدادی از مسؤولان نیروهای مسلح که در برنامه نظام‌وظیفه تخصصی با این معاونت همکاری مؤثری داشته‌اند نیز تقدیر خواهد شد.

وی یکی از مهم‌ترین حمایت‌ها از شرکت‌های دانش‌بنیان را ارائه تسهیلات سربازی تخصصی دانست و افزود: تامین نیروی انسانی متخصص همیشه یکی از دغدغه‌­های اصلی شرکت­‌های دانش­‌بنیان بوده و ارائه این تسهیلات به‌عنوان یکی از راه‌حل‌های مناسب برای حل این مشکل پیش­‌بینی شده است. تسهیلات سربازی تخصصی به‌صورت رسمی از سال ۱۳۹۷ به سبد حمایتی شرکت‌ها اضافه شده و خدماتی همچون امریه سربازی در شرکت‌های دانش‌بنیان، پروژه جایگزین خدمت در شرکت دانش‌بنیان و همچنین پروژه جایگزین خدمت در دستگاه‌های دفاعی و دولتی به شرکت‌های دانش‌­بنیان ارائه می­‌شود.

رئیس شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی با تأکید بر اینکه مطابق آمار از سال ۹۷ تا به امروز، نزدیک به ۱۳ هزار و ۷۰۰ نفر درخواست استفاده از تسهیلات سربازی تخصصی خود را به معاونت علمی ارسال کرده‌اند، تصریح کرد: از این تعداد ۱۲ هزار نفر متقاضی استفاده از امریه در شرکت‌­های دانش‌­بنیان و هزار و ۷۰۰ نفر هم متقاضی استفاده از پروژه جایگزین خدمت بوده‌­اند. از بین متقاضیان نزدیک به پنج هزار نفر موفق شدند معیارهای ارزیابی سربازی تخصصی را کسب کرده و به صورت امریه یا پروژه جایگزین خدمت، سربازی خود را آغاز کنند.

وی به بیان اثربخشی سربازان فناور در شرکت‌های دانش‌بنیان پرداخت و افزود: ۷۷ درصد از این سربازان پس از گذراندن دوره سربازی در شرکت خود ماندگار شدند، ۱۴ درصد به شرکت‌های دیگر رفتند و ۵ درصد نیز شرکت‌های فناورانه جدیدی تاسیس کردند. همچنین تنها ۴ درصد از این سربازان پس از اتمام دوره نظام وظیفه به کشورهای دیگر مهاجرت کرده‌اند که نشان‌دهنده اثربخشی بالای این حمایت است.

به نقل از معاونت علمی ریاست‌جمهوری، نمایشگاه دستاوردهای برتر سربازان فناور و نخبه در شرکت‌های دانش‌­بنیان، ۱۳ و ۱۴ دی ماه از ساعت ۸ تا ۱۵ در سالن 37A (iHiT) محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران پذیرای عموم علاقه‌مندان است.

انتهای پیام



منبع خبرگزاری ایسنا

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا