کشف ۳۶ هزار دلار ارز غیرقانونی/ دستگیری سارق مغازه‌های ستارخان


به گزارش خبرنگار مهر، شهر ۱۵ میلیون نفری تهران بستر حوادث و جرایم مختلفی است. هر روز تماس‌های زیادی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تهران گرفته می‌شود که بسیاری از آنها عملیاتی شده و منجر به دستگیری مجرم یا مجرمانی می‌شود.

از این پس در این بسته خبری به گوشه‌ای از مأموریت‌ها، حوادث و جرایم می‌پردازیم.

کشف ۳۶ هزار دلار از یک دلال ارز

سرهنگ مهدی کیاشمشکی رئیس کلانتری ۲۰۹ پایانه غرب گفت: «جمعه ۱۲ آذرماه مأموران کلانتری در حال گشت زنی بودند که به یک مرد لاغر اندام با ظاهر نامتعارف مشکوک شدند. مرد جوان پس از مشاهده پلیس قصد فرار داشت که توسط مأموران کلانتری دستگیر و در بازرسی بدنی از وی ۳۶ هزار دلار معادل حدوداً ۱۰ میلیارد ریال ارز غیرقانونی کشف شد. در تحقیقات پلیسی مشخص شد متهم دلال ارز بوده و از ترکیه به تهران سفر کرده است. همچنین وی سابقه دار بوده و در گذشته به جرم دلالی ارز دستگیر شده است.»

وی گفت: «متهم پس از انتقال به کلانتری ۲۰۹ پایانه غرب در بازجویی‌ها به جرم خود مبنی بر خرید و فروش غیرقانونی ارزهای خارجی در ایران اعتراف کرد و در نهایت برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.»

کشف ۱۰ میلیاردی لنت ترمزهای تقلبی

سرهنگ جهانگیر تقی پور معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران گفت: «با به دست آوردن اخبار و اطلاعاتی مبنی بر اینکه افرادی فرصت طلب و سودجو اقدام به تولید لنت ترمز تقلبی در کارگاهی در محدوده غرب تهران می‌کنند، بررسی موضوع در دستور کار خود قرار گرفت. مأموران با انجام تحقیقات لازم پس از شناسایی کارگاه مذکور در غرب تهران با هماهنگی مقام قضائی به محل اعزام شدند و در بازرسی از این کارگاه، مقادیر فراوانی لنت ترمز تقلبی تقلبی کشف کردند.»

وی افزود: «ارزش کالاهای کشف شده توسط کارشناسان ۱۰ میلیارد ریال برآورد شده است و کارگاه تولیدی با دستور قضائی پلمب شد.»

کشف ۳۶ هزار دلار ارز غیرقانونی/ دستگیری سارق مغازه‌های ستارخان

بازداشت زورگیر جنوب تهران

سرهنگ کارآگاه علی عزیزخانی رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران گفت: «سیزدهم خرداد ماه سال جاری یکی از شهروندان به پلیس آگاهی مراجعه و اعلام کرد و گفت در خیابان هلال احمر در حال مکالمه با تلفن همراه خود بوده که ناگهان فردی با صورت پوشیده به وی حمله ور و با تهدید چاقو گوشی اش را سرقت و متواری شده است.»

وی با اشاره به اینکه سارق پس از سرقت تلفن همراه شاکی با ارسال پیام به مخاطبان تلفن همراه تقاضای واریز وجه کرده بود، عنوان کرد: «یکی از مخاطبان با مشاهده ارسال پیامک از طریق خط شاکی، اقدام به واریز مبلغ ۲ میلیون تومان به کارت اعلامی کرده بود. با پیگیری سرنخ به دست آمده و انجام استعلامات مربوطه، مشخص شد که کارت بانکی ارائه شده از سوی سارق نیز سرقتی بوده است که با ردگیری سرنخ‌های موجود و بهره گیری از شیوه‌های نوین و علمی کشف جرم هویت سارق برای کارآگاهان هویدا شد.»

کارآگاه عزیزخانی افزود: «با شناسایی هویت مجرم که رضا نام داشت نتیجه تحقیقات به مراجع قضائی اعلام و طی عملیاتی ضربتی متهم در خیابان ولیعصر دستگیر و در تحقیقات انجام شده صراحتاً به انجام سرقت به عنف از شاکی پرونده اعتراف کرد. با تحت نظر بودن متهم، اقدامات و تحقیقات تکمیلی با هدف کشف سرقت‌های احتمالی دیگر از سوی رضا در دستور کار است.»

سرقت‌های سریالی از منازل نازی آباد

سرهنگ جلیل موقوفه‌ای رئیس پلیس پیشگیری پایتخت گفت: «در پی سرقت‌های سریالی به شیوه‌های مشابه در نازی آباد موضوع رسیدگی به پرونده در دستور کار تیم عملیات کلانتری ۱۳۰ نازی آباد قرار گرفت. تیم عملیات کلانتری ۱۳۰ نازی آباد در تحقیقات محلی و رصدهای اطلاعاتی موفق شدند هویت سارق شناسایی کنند. در اطلاعات به دست آمده مشخص شد متهم از سارقان سابقه دار بوده و در شاخه دیگری از تحقیقات پلیسی مخفیگاه وی که پاتوقی در همان محله نازی آباد بود، زیر نظر گرفته شد.»

وی با بیان اینکه تردد متهم به داخل پاتوقش تحت مراقبت‌های ویژه قرار گرفت، افزود: «در یک عملیات پلیسی پس از هماهنگی‌های قضائی در مخفیگاهش دستگیر و به ۳۰ فقره سرقت منزل اعتراف کرد و در نهایت پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی ارسال شد.»

کشف ۳۶ هزار دلار ارز غیرقانونی/ دستگیری سارق مغازه‌های ستارخان

دپوی محموله قاچاق در خیابان رجایی

سرهنگ علی ولی پور گودرزی رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ گفت: «ماموران پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ در راستای برخورد با عاملان قاچاق کالا و توزیع کالا خارج از شبکه، مطلع شدند یک دستگاه خودروی کامیونت در حال تخلیه مقادیری کالای قاچاق به داخل فروشگاهی در خیابان ایران هستند. تیمی از کارآگاهان این پلیس برای بررسی موضوع به نشانی اعلامی اعزام و مشخص شد که راننده این خودرو محموله قاچاق را از یک انبار در خیابان رجایی بارگیری کرده است.»

وی افزود: «در تحقیقات بعدی مالک کالاها شناسایی و در شاخه دیگری از تحقیقات پلیسی و بازدید از این انبار در خیابان رجایی، مقادیر زیادی کالای قاچاق که به مرور زمان در این انبار دپوی شده بود، شناسایی شد. در مجموع این عملیات‌ها، ۱۴ دستگاه ماشین لباسشویی و ظرفشویی، ۲ دستگاه کولر گازی، ۱۱۰ دستگاه جاروبرقی، ۴۰ دستگاه سشوار، ۵۲۸ دستگاه لوازم برقی آشپزخانه فاقد مدارک قانونی، بارنامه و مجوزهای های گمرکی کشف شد.»

سرهنگ گودرزی ارزش این محموله را بنا بر اظهار نظر کارشناسان امر بیش از ۲۳ میلیارد ریال اعلام و اظهار کرد: «پرونده تکمیلی برای سیر مراحل قانونی، به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.»

سرقت از یک پاساژ تجاری در خیابان ستارخان

و در آخر سرهنگ جلیل موقوفه‌ای رئیس پلیس پیشگیری پایتخت در تشریح این خبر گفت: «در پی سرقت‌های متوالی از یک پاساژ تجاری در خیابان ستارخان موضوع در دستور کار تیم عملیات کلانتری ۱۱۸ قرار گرفت. در تحقیقات پلیسی مشخص شد سارق به چند واحد تجاری از جمله صرافی و فروشگاه لوازم آرایشی به ارزش ۱۰ میلیارد ریال دستبرد زده و متواری شده است.»

وی افزود: «بنابر حساسیت موضوع مأموران کلانتری با توجه به تحقیقات محلی چهره سارق را شناسایی و پس از دریافت این اطلاعات با اخذ مجوزهای لازم قضائی در یک عملیات پیچیده سارق را در مخفیگاهش دستگیر کردند. این در حالی بود که از خانه متهم اموال مسروقه زیادی از جمله ارز و سکه‌های سرقتی نیز کشف شد.»

موقوفه‌ای با بیان اینکه مال باختگان با مراجعه به کلانتری ۱۱۸ ستارخان سارق را شناسایی کردند، افزود: پرونده متهم برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی ارسال شد.



منبع:مهر